نباید این مکمل ها را ترکیبی بخورید!

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/30

21:24


اگر مکملی مصرف می کنید یا قصد دارید مقداری از آن را به روتین زندگی خود اضافه کنید، در اینجا ترکیباتی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید و از ترکیب کردن آنها اجتناب کنید. همراه ساعدنیوز باشید.

مکمل‌ها می‌توانند برای سلامتی مفید باشند؛ اما خطراتی هم می‌توانند داشته باشند. مثلاً گاهی ترکیبات یک مکمل می‌تواند نتیجهٔ آزمایشات را تغییر دهد یا عوارض منفی طی جراحی داشته باشد. خطراتی که ممکن است با مصرف مکمل همراه باشد درصورتی‌که بیشتر از یک مکمل مصرف کنید بیشتر است.

عدم مصرف این مکمل ها با هم


  • کلسیم و آهن: این دو مکمل را نباید به طور همزمان مصرف کرد زیرا کلسیم می تواند جذب آهن را کاهش دهد، آهن اغلب در صورت ترکیب با سایر غذاها اثر کمتری دارد. اگر نیاز به مصرف مکمل های کلسیم و آهن دارید، سعی کنید آنها را با فاصله حداقل دو ساعت مصرف کنید. شما می توانید یکی را در صبح و دیگری را در عصر مصرف کنید.

  • روی و مس: هر دوی این مکمل ها برای جذب در بدن با هم رقابت می کنند، بنابراین مصرف آنها با هم می تواند اثربخشی آنها را کاهش دهد. اگر به هر دو نیاز دارید، به دنبال گزینه ای باشید که حاوی نسبت متعادلی از روی و مس باشد، یا آنها را در ساعات مختلف روز با فاصله حداقل دو ساعت مصرف کنید.

  • منیزیم و کلسیم: این مکمل ها همچنین می توانند در جذب یکدیگر در روده ها با هم تداخل داشته باشند که می تواند اثربخشی آنها را کاهش دهد. اگر هر دو را مصرف می کنید، آنها را در ساعات مختلف روز مصرف کنید.

  • ویتامین C و ویتامین B12: این مکمل ها را نباید در دوزهای بالا با هم مصرف کرد زیرا ویتامین C می تواند میزان جذب ویتامین B12 و متابولیسم بدن را کاهش دهد. توصیه می شود این مکمل ها را به طور جداگانه یا با فاصله حداقل دو ساعت مصرف کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو