بهترین قرص برای تولید سروتونین

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/14

18:38


هورمون سروتونین با ارسال پیام به سلول‌های عصبی، بر خلق و خو، احساسات، نفس کشیدن، دمای بدن، خواب، هضم غذا و… تاثیر می‌گذارد. در این مطلب بهترین قرصی که برای ترشح هورمون سروتونین تاثیر دارد را، بررسی می‌کنیم. همراه ساعدنیوز باشید.

سروتونین که به هورمون شادی معروف است که بر عملکرد مغز ما اثر می‌گذارد. این هورمون با احساس شادی، نوع روحیه و خلقیات ارتباط مستقیمی دارد. به طوری که کمبود آن باعث بی‌حوصلگی، کم انرژی بودن و احساس غم شود. معمولا برای افرادی که دچار افسردگی و اضطراب هستند، داروهایی تجویز می‌شود که یکی از اهداف اصلی‌شان بالا بردن سطح سروتونین خون می‌باشد.

سروتونین چیست


هورمون‌ها از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده نوسانات خلقی هستند که در سلامت ما نقش مهمی ایفا می‌کنند. در واقع هورمون‌ها نوعی پیام‌رسان شیمیایی در بدن هستند که وظیفه انتقال پیام از طریق جریان خون به سایر اندام‌ها را بر عهده دارند. در نتیجه می‌توانند تعادل و هماهنگی عملکرد قسمت‌های مختلف بدن از جمله متابولیسم، رشد، تولید مثل و خلق و خو را برقرار نمایند. سروتونین یکی از هورمون‌های حیاتی در بدن است که در کارکرد سلول‌های مغزی اهمیت ویژه‌ای دارد.

بهترین قرص برای افزایش سروتونین


محدوده طبیعی سروتونین خون بین 50 تا 200 نانوگرم در میلی‌لیتر خون است. افرادی که به افسردگی و اضطراب دچار هستند، با کاهش سروتونین و کمبود آن مواجه می‌شوند. از همین رو یکی از اهداف پزشکان برای تجویز داروهای ضد افسردگی، بالا بردن سطح هورمون سروتونین در این بیماران است. یکی از معروف‌ترین و بهترین قرص برای افزایش سروتونین، قرص سرترالین است که آن را با نام قرص آسنترا نیز می‌شناسند.

این داروی موثر برای درمان اختلالات روانی و افسردگی است که به بازجذب هورمون سروتونین در بدن کمک کرده و موجب افزایش سرزندگی، احساس شادی و رفع افسردگی می‌شود. قرص سرترالین توسط برندهای مختلفی در بازار ایران تولید می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه و بیش از حد قرص سرترالین می‌تواند باعث بروز برخی عوارض جانبی گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو