اطلاعات مفید درباره قرص سیترابن و کاربردهای این دارو

منبع: آرگا

2

1402/6/24

09:08


آشنایی با قرص سیترابن به شما کمک می کند تا بتوانید با آگاهی بیش تر از این دارو استفاده کنید. برای دریافت آگاهی بیش تر در این مورد این مطلب را از دست ندهید.

قرص سیترابن از دارو های خاص برای افرادی می باشد که دارای مشکلات گوارشی می باشند. در واقع این افراد باید از دارو های خاص استفاده کنند تا بتوانند از ترکیب های کلسیم نهایت استفاده را ببرند. در ادامه شما را با این دارو بیش تر آشنا خواهیم کرد.

نگهداری از قرص سیترابن

آشنایی با قرص سیترابن

این دارو سرشار از کلسیم سیترات، منیزیم دریایی و ویتامین d3 می باشد. در واقع این قرص ها دارای روکش های خاصی می باشد و نباید جویده شده و یا خرد شوند و باید ان را با مقدار زیادی آب ببلعید. در واقع استفاده از این دارو به شما کمک می کند تا بتوانید میزان کلسیم بیش تری را به بدن خود برسانید و همچنین برای افرادی که از دارو های خاص مانند فنی توئین و کورتون استفاده می کنند بسیار خوب است و مانع از بروز پوک شدن استخوان ها در این افراد می شود.

استفاده از کلسیم، منیزیم و ویتامین d3 با یک دیگر بر اساس میزان توصیه شده روزانه بسیار خوب می باشد و می تواند به گروه های خاص کمک نماید و این گروه های خاص سنی در هر کشوری شامل زنان باردار، زنان شیرده، کودکان، زنان در سن یائسگی و بیماران مبتلا به پوکی استخوان می باشند.

کلسیم در بدن

باید بدانید که کلسیم در بدن دارای نقش های بسیار زیادی می باشد و می تواند به تنگ و گشاد شدن رگ ها، انعقاد خون، انقباض و بهبود عملکرد عضلات و انتقال پیام های عصبی کمک کرده و همچنین ترشح بسیاری از هورمون ها را در بدن تنظیم می کند. کمبود این ماده در بدن می تواند منجر به ایجاد بیماری های شایع استخوانی شده و افرادی که در سنین خاص قرار دارند ممکن است با کمبود این ماده مشکلات زیادی برای ان ها ایجاد شود. بهترین روشی که می توانید از آن استفاده کنید تا بتوانید میزان کلسیم را در بدن خود بسنجید آزمایشی به همین نام می باشد.

داروی سیترابن

منیزیم برای بدن

منیزیم یکی از مواد بسیار خوب در بدن می باشد و در بسیاری از واکنش های آنزیمی نقش دارد و شما می توانید به راحتی از این ماده در بسیاری از مکمل ها استفاده نمایید. در واقع این ماده در بدن اگر کم شود ابتدایی ترین نشانه آن کم خوابی و بی خوابی است. البته تراکم استخوان ها نیز به این ماده بستگی دارد و این ماده با منیزیم می تواند یکی از بیش ترین تاثیرات را بر روی استخوان های شما داشته باشد.

کاربرد های سیترابن

  • افزایش دریافت کلسیم در بدن
  • کاهش پوکی استخوان
  • بهبود مشکلات عضلانی
  • بهبود مشکلات استخوانی
  • بهبود پوکی استخوان

نحوه استفاده از دارو

قرص سیترابن را باید روزانه بین یک الی دو عدد میل کنید و یادتان باشد که استفاده از این دارو باید با غذا باشد و در غیر این صورت ممکن است مشکلات گوارشی برایتان ایجاد شود. اگر سعی کنید این دارو را به اندازه گفته شده میل کنید عارضه ای برای شما به همراه نخواهد داشت.

 

قرص سیترابن

استفاده از این دارو برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند پوکی استخوان می باشند بسیار خوب است از این رو سعی کنید این دارو را دور از دسترس کودک قرار دهید و همچنین در دمای ۲۵ سانتی گراد این دارو سالم می ماند و باید از یخ زدگی و یا گرمای بیش از حد برای این مورد بپرهیزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو