بیوگرافی مونیکا بلوچی جذاب ترین زن جهان؛ درباره همسرانش و زندگی شخصی او

بیوگرافی مونیکا بلوچی جذاب ترین زن جهان؛ درباره همسرانش و زندگی شخصی او


منبع: تاپ ناز

5

1402/6/25

14:16


بیوگرافی مونیکا بلوچی جذاب ترین زن جهان؛ درباره همسرانش و زندگی شخصی او

اسم مونیکا بلوچی را همه عاشقان سینما شنیده‌اند، بازیگر و مدل جذاب ایتالیایی که بیشتر شهرت او در فیلم شاهکار مالنا به دست آمد.ما امروز مجله اینترنتی تاپ ناز قصد داریم تا زندگی شخصی و هنری این مدل، بازیگر را برای شما زیر ذره‌بین ببریم، پس تا آخر با ما همراه باشید.

تولد بازیگر جذاب ایتالیایی

مونیکا بلوچی به انگلیسی  با نام کامل مونیکا آنا بلوچی متولد 30 سپتامبر 1964 است. مونیکا در چیتا دی کاستلو و در اومبریای ایتالیا چشم به جهان گشود.

خانواده

مونیکا زمانی به دنیا آمد که والدین او امیدی به بچه دار شدن نداشتند و با تشخیص پزشکان، مادر او نابارور بود. او تنها فرزند خانواده بود. خانواده مونیکا خانواده ای متواضع بودند. پدرش پاسکال نام داشت و کشاورز بود. مادرش برونکا برگانتی نام داشت و یک هنرمند بود.

تحصیلات و آغاز مدلینگ

تحصیلات و آغاز مدلینگ

مونیکا در دوران مدرسه یک دانش آموز موفق و باهوش بود. او از همان دوران مدرسه می دانست که می تواند با تحصیلات خود به بهبود وضعیت مالی خانواده اش کمک کند. اما وضعیت خانوادگی او جوری به جلو رفت که مونیکا به توصیه دوستانش از ۱۳ سالگی در مقابل دوربین  عکاس مدلینگ ژست های عکاسی گرفت. شاید این اتفاق جزو جرقه های آغازین حرفه مدلینگ او باشد. او که اولین بار مادلینگ را برای کسب درآمدی کوچک، جهت کمک هزینه های تحصیل و کمک به معشیت خانواده  انتخاب کرده بود.

ورود به رشته حقوق

مونیکا در سال 1983 زمانی که 19 ساله بود وارد دانشگاه پروجا در رشته حقوق شد . او بخاطر هزینه های زندگی اش مجبور شد  کار کند و به همین دلیل بعنوان پیشخدمت در یک پیتزا فروشی مشغول به کار شد.

ترک تحصیل و آغاز حرفه‌ای مدلینگ

ترک تحصیل و آغاز حرفه‌ای مدلینگ

او در حرفه مدلینگ بسیار موفق بود و روز به روز بر موفقیتش افزوده می شد. بنابراین او می بایست بین ادامه تحصیل تا مقاطع بالاتر و مدلینگ یکی را انتخاب می کرد. در نتیجه مونیکا که بسیار هم اجتماعی بود وارد حرفه مدلینگ شد و وکالت را رها کرد. مونیکا در سال 1988 زادگاهش را ترک کرد و راهی میلان شد و با آژانس الیت که از آژانس های مشهوری است قرار داد همکاری امضا کرد. او موفق شد در طول یک سال به یک مدلینگ موفق و معروف تبدیل شود و با ال دی اند جی قرار داد بست. مونیکا بلوچی به علت برخورداری از صورتی زیبا و طبیعی و همچنین توانمندی در ژست گرفتن در مقابل دوربین؛ به سرعت در این حرفه رشد کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی سوفی ترنر بازیگر زیبا؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و جدایی و کارهای هنری اش

تبدیل شدن به یکی معروف ترین مدل های جهان

تبدیل شدن به یکی معروف ترین مدل های جهان

مونیکا در همان سال اول در تمامی اروپا و آمریکا پروژه های مدلینگ داشت و با برندهای معتبری همچون D&G ایتالیایی و Elle فرانسوی شروع به همکاری کرد. او در بین سال های 2006 تا 2010 مدل رسمی محصولات برند معتبر Dior بود. در سال 2012 به عنوان چهره ی رسمی و جدید تبلیغاتی برند Dolce & Gabbana انتخاب شد. بلوچی در طول این سال های فعالیتش هرگز فعالیت در حوزه مد را رها نکرده است. او در کارنامه این حرفه، تقریبا تمامی آژانس های تبلیغاتی و مادلینگ معتبر را دارد.

شرکت در کلاس های بازیگری

مونیکا در کنار مدلینگ به بازیگری علاقمند شد به همین دلیل سال 1990 وقتی 26 ساله بود به کلاس های بازیگری رفت و توانست به صورت حرفه‌ای آموزش های لازم را ببیند.

ورود به بازیگری

ورود به بازیگری

مونیکا در سال 1992 برای بازی در فیلم معروف “دراکولای بارم استوکر” انتخاب شد که در این فیلم نقش مهمی داشت. او در نقش یکی از عروس های دراکولا حضور داشت. او در آن زمان تجربه همکاری با ویونا رایدر، کیانو ریوز و آنتونی هاپکینز را به دست آورد. هرچند که او با بازی در این فیلم باعث شد تا در هالیوود مورد توجه قرار بگیرد اما نمی توان این فیلم را به عنوان نقطه عطف این بازیگر به حساب آورد. بعد از بازی در این فیلم کارگردانان زیادی برای بازی در فیلم ها از او دعوت کردند و از آن زمان بود که حرفه بازی گری اش شروع شد. لازم به ذکر هست که کارگردان این فیلم فرانسیس فورد کاپولای بزرگ بود.

مونیکا و دریافت جایزه سزار

اوج موفقیت مونیکا در زمینه بازیگری را شاید بتوان در سال 1996 دانست. او در این سال موفق به دریافت جایزه سزار بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم ملودرام آپارتمان در نقش لیزا شد.

دیگر آثار مونیکا

دیگر آثار مونیکا

او در سال 1997 بعد از اینکه به عنوان یک بازیگر زن موفق شناخته شد در سه فیلم “استرساتی”، “تو منو می خوای” و “موویاس” به طور همزمان ایفای نقش کرد.در سال 1998 در فیلم های “سازش”، “Le Plaisir” ، “آخرین سال نو” و “آنهایی که عشق می ورزند” به ایفای نقش پرداخت.

مونیکا از دید منتقدان

مونیکا در تمام این فیلم ها اجرای موفقی داشت و همین امر باعث شد تا کارگردان های بیشتری به او توجه کنند و برای بازی در فیلم ها از او دعوت کنند. مونیکا در فیلم های مالنا، استریکس و اوبلیکس نقش های به یاد ماندنی داشت و در فیلم های مأموریت کلئوپاترا، برادری با مرگ و برگشت ناپذیر نقش های مهمی بر عهده داشت. او به قدری نقش خود را طبیعی بازی می کرد که در صحنه خشن تجاوز فیلم که در حال اکران بود، عده ای از تماشاگران حالشان بد می شود. به گفته منتقدان بزرگ او بازیگری به شدت حرفه‌ای است.

مطلب مشابه: بیوگرافی آنجلینا جولی بازیگر زیبا و اطلاعات از زندگی هنری و شخصی او

حضور در فیلم مالینا و شهرت جهانی

حضور در فیلم مالینا و شهرت جهانی

درخشش مونیکا بلوچی در نقش مالنا جوزپه تورناتوره رخ داد، به هر حال بازی مونیکا در فیلم مالنا یک حضور بی‌نقص و هنرمندانه بود. چرا که در این فیلم مونیکا دیالوگی نداشت و تنها با میمیک صورت و حرکات بدن نقشش را ایفا کرد. درخشش در این فیلم او را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخت.

فیلم مالنا ساخته کارگردان شهیر ایتالیایی جوزپه تورناتوره در سیسل ایتالیا است. همچنین در هفتاد و سومین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌برداری و بهترین موسیقی متن فیلم شد.

بازی در مجموعه فیلم های ماتریکس

بازی در مجموعه فیلم های ماتریکس

مونیکا در طول سال های آینده در فیلم های متعددی در ژانرهای مختلف به ایفای نقش می پردازد. اما شاید بتوان گفت دومین پرده از زندگی کاری بلوچی در صنعت سینما در سری فیلم های Matrix برای وی رقم خورد. جایی که او نقش که یک کد مخرب است را بازی کرد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حضور در مجموعه فیلم های جیمز باند

حضور در مجموعه فیلم های جیمز باند

اسپکتر یکی از فیلم های مشهور مونیکا می باشد، که بیش تر حالت جنایی و اکشن دارد. این فیلم به صورت نامه ای از سمت جیمز باند آغاز می شود و صحنه های اکشن آن بسیار زیاد می باشد.

مونیکا در این فیلم نقش یک زن بیوه را دارد، که بسیار مورد علاقه شخصیت اصلی داستان می باشد و در این مسیر به بازیگر نقش اول کمک های بسیاری می کند. او در این فیلم بازی درخشانی را از خود به نمایش گذاشت. فیلم اسپکتر موفق به فروش 872 میلیون دلاری شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی مارگو رابی + زندگی شخصی و هنری + رازهای زیبایی و جذابیت این بازیگر

بازی مونیکا بلوچی و بهروز وثوقی در یک فیلم

بازی مونیکا بلوچی و بهروز وثوقی در یک فیلم

اما فیلمی که نام او را در بین ایرانی‌ها شناخته‌تر کرد بازی مونیکا بلوچی در کنار بهروز وثوقی در یک فیلم به نام فصل کرگدن با کارگردان و بازیگرانی ایرانی بود. فصل کرگدن نام فیلمی از بهمن قبادی، کارگردان مشهور و با استعداد ایرانی است که در سال 2012 اکران شد.

این فیلم که اولین فیلم این کارگردان ایرانی در ترکیه است، داستان یک عاشقانه آرام را در دوران انقلاب سال اسلامی نشان می‌دهد. مونیکا بلوچی از هم بازی شدن با بهروز وثوقی بسیار احساس خرسیندی کرده و از این بازیگر شهیر ایرنی تعریف و تمجید کرد.

بازی در فیلم مصائب مسیح

بازی در فیلم مصائب مسیح

مصائی مسیح در سال 2004 میلادی ساخته شد. این فیلم تاریخی و بسیار زیبا تا به حال کامنت های مثبت بسیاری را دریافت کرده است. این فیلم بر اساس داستانی تاریخی از به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح می باشد. این داستان از کتاب یهودا برگرفته شده است و از چاپ های جدید ان برداشته شده است. مریم مجدلیه در این فیلم مونیکا می باشد، که بازی بسیار زیبایی را از خود به نمایش گذاشته است.

زندگی شخصی

ازدواج اول

ازدواج اول

مونیکا اولین بار در سال 1990 با کلودیا کارلوس باسو که یک عکاس مدل بود ازدواج کرد که این زندگی در سال 1994 بعد از 4 سال زندگی بدون داشتن فرزند به جدایی ختم شد. دلیل جدایی این دو هرگز فاش نشد.

ازدواج با ونسان کسل بازیگر مشهور فرانسوی

ازدواج با ونسان کسل بازیگر مشهور فرانسوی

مونیکا بلوچی در سال 1996 در زمان ساخت فیلم آپارتمان با ونسان کسل هنرپیشه فرانسوی وارد رابطه عاشقانه ای شد تا اینکه 3 سال بعد ازدواج کرد.ثمره این زندگی دو دختر بنام های دیوا و لئونیه شد. رابطه ای زن و شوهر تا مدت ها مثال خوبی در بین اهالی هنر بود تا اینکه سال 2013 بعد از 17 سال زندگی زناشویی موفق در سکوت خبری از هم طلاق گرفتند. با این حال این دو هنوز هم بخاطر فرزندانشان ارتباط خوبی دارند.

مطلب مشابه: بیوگرافی لیدی گاگا خواننده زن جنجالی؛ درباره رابطه ها و دانستنی های جالب در مورد او

درباره ونسان کسل

درباره ونسان کسل

وینسنت کسل  زاده 23 نوامبر 1966 هنرپیشه فرانسوی است. کسل بیشتر به عنوان یک بازیگر انگلیسی زبان در فیلم‌های هالیوودی شناخته می‌شود. ونسان یا وینست در فیلم های بسیار معروفی به ایفای نقش پرداخته است که از این فیلم ها میتوان به نفرت،قوی سیاه، آپارتمان، دوبرمن، رودهای قرم، عصر یخبندان و قول‌های شرقی اشاره کرد.

رابطه جنجالی با تیم برتون کارگردان شهیر آمریکایی

رابطه جنجالی با تیم برتون کارگردان شهیر آمریکایی

«مونیکا بلوچی» و «تیم برتون» بر اساس گزارشی چهار ماه است که با یکدیگر «مخفیانه»‌ قرار می‌گذارند. اکتبر سال 2022 بلوچی 58 ساله و برتون 64 ساله در جشنواره فیلم لومیر در لیون فرانسه در کنار یکدیگر دیده شده بودند. بلوچی در لومیر یک جایزه افتخاری به کارگردان «ادوارد دست‌قیچی» (Edward Scissorhands) و «آلیس در سرزمین عجایب»‌ (Alice In Wonderland) اهدا کرد. این دو سپس در مراسم اکران فیلم صامت «لوییس لومیر» در کنار هم نشستند.برتون روی صحنه گفته بود: «در تمام طول عمر به اندازه امشب عشق را احساس نکرده بودم. به بهترین مراسم خاکسپاری عمر من خوش‌آمدید!»

مسلط به چندین زبان

مونیکا بلوچی به زبان های ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارد، او  بخاطر بازی در فیلم فصل کرگدن بکارگردانی بهمن قبادی فارسی را نیز تا حدودی یاد گرفته است. وی کمی هم میتواند پرتغالی حرف بزند.

ثروت مونیکا بلوچی

ثروت بلوچی حدود 45 میلیون دلار ارزیابی شده و وی بیشتر وقت خود را در شهرهای زیبای پاریس و رم می‌گذارند.

مونیکا بلوچی و جواد کاظمیان

مونیکا بلوچی و جواد کاظمیان

چندی پیش رفتار بازیکن فوتبال ایرانی بسیار حاشیه ساز شد. جواد کاظمیان که یکی از بازیکن‌های مطرح و پیشین پرسپولیس می‌باشد که در صفحه رسمی اینستاگرام خود تولد مونیکا بلوچی را تبریک گفت. این اتفاق بسیار جنجال برانگیز شد. به شکلی که بسیاری از بازیکن‌ها و سلبریتی‌ها این رفتار او را مسخره کردند.

 یکی از افرادی که این رفتار را بسیار مورد مضحکه قرار داد، مرحوم علی انصاریان بود. علی انصاریان که یکی از دوست‌های جواد کاظمیان بود که در زیر پست مونیکا جواد را مسخره کرد. جنجال بیشتر زمانی بود که مونیکا بلوچی زیر همان پست از تبریک تولدش تشکر کرد.

دختر همانند مادر

دختر همانند مادر

دیوا کسل متولد 12 سپتامبر 2004 است و در حال حاضر 19 سال دارد. جالب است که بدانید مدتی قبل به یکباره تصاویر دیوا در فضای مجازی و رسانه‌ ها وایرال شد و او به یکباره به شهرت و معروفیت بسیار زیادی رسید. به نظر می‌ رسد که مونیکا تمایل داشته است تا فرزندش با وارد شدن به دوران نوجوانی این شهرت را کسب کند.

حال خیلی از مردم پس از مشاهده تصاویر دیوا بیان کردند که او تشابه زیادی به جوانی مادرش دارد. به همین دلیل این روز ها او توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است و به شهرت و معروفیت بسیار زیادی هم رسیده است. حال ناگفته نماند که در حال حاضر دیوا با قد 175 سانتی‌ متر به عنوان مدل مشغول به فعالیت است و تا به اکنون با خیلی از برندها و کمپانی‌ های معروف و به نام همکاری داشته است.

راز زیبایی

راز زیبایی

خانم بلوچی هرگز عمل زیبایی را تا به کنون انجام نداده است و در پاسخ به اینکه راز زیبایی‌اش چیست، پاسخ داد: من زیاد آب می‌نوشم.

اعتقادات شخصی خانم بلوچی

وی در فیلم مستند سوال بزرگ درباره فیلم مصائب مسیح گفت: گرچه به همه مذاهب احترام میگذارم ولی اگر قرار است به چیزی اعتقاد داشته باشم، یک انرژی مرموز است، یکی که اقیانوس‌ها را در هنگام جزر و مد پر می‌کند. یکی که طبیعت و موجودات را متحد می‌کند …

دیگر دانستنی های جالب مونیکا بلوچی

  • طرفدار تیم فوتبال ایتالیا است.
  • به انرژی اعتقاد دارد
  • مونیکا بلوچی بطور طبیعی موهای مشکی دارد.
  • مونیکا بلوچی صدای بمی دارد.
  • مونیکا بلوچی شهروند ایتالیا است.
  • مونیکا بلوچی در سال ۲۰۰۶ یکی از داوران جشنواره فیلم کن بود.
  • با فرزندانش ایتالیایی صحبت می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو