پارس ناز پورتال

پارس ناز پورتال


منبع: پارس ناز

2

1402/6/26

10:17


ترفند‌های مرتب کردن کمد لباس

بدون شک، مرتب کردن کمد لباس از جمله دغدغه‌های بسیاری از افراد به‌خصوص خانم‌های خانه‌دار است که می‌خواهند از کمد لباسی که همواره دارای نظم و ترتیب فوق‌العاده است، برخوردار باشند. تعداد بالای لباس، کیف، کفش و اکسسوری‌ها و کمبود جا در کمد و کشوها باعث می‌شود، کمد لباستان با وجود تلاش‌های بسیار، اغلب نامرتب به نظر برسد.

با وجود داشتن لباس زیاد و کمد کوچک، می‌توانید با به کار بستن چند ترفند ویژه، از داشتن یک کمد لباس مرتب لذت ببرید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه چیدمان صحیح لباس و ترفندهایی در این خصوص آشنا شویم.

 

چیدن کمد لباس بر‌اساس کاربرد لباس‌ها

از مهم‌ترین ترفندها برای مرتب کردن کمد، توجه به کاربرد لباس‌ها و به نوعی انواع پوشاک مورد استفاده‌تان است. بهتر است پوشاکی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، دور ریخته شوند تا فضای کافی برای چیدمان لباس‌های کاربردی وجود داشته باشد.

 

برای چیدمان لباس در کمد، دقت داشته باشید که لباس، کیف و کفش‌های که بیشترین استفاده را دارند، باید در نزدیک‌ترین محل دسترسی شما چیده شوند‌. به عنوان مثال، کفش و لباس مخصوص پیاده‌روی که اغلب هنگام بیرون رفتن به آن‌ها نیاز دارید باید در قسمت خارجی کمد یا کشوها قرار گیرند.

 

به‌طور‌کلی، چیدن لباس‌های به اصطلاح دم دستی در قسمت انتهایی کمد، باعث می‌شود، در هر روز استفاده از آن‌ها، نظم کلی کمد بهم بریزد.تفکیک لباس‌ها از نظر جنس و کاربرد، می‌تواند به شما کمک کند تا محل قرار‌گیری آن‌ها در کمد، درست و ایده‌آل باشد. اصلی‌ترین مرحله تفکیک لباس‌ها، جداسازی آن‌ها به دو گروهِ《تا‌شدنی》 و《آویزان‌شدنی》 است.

چیدن کمد لباس بر‌اساس کاربرد لباس‌ها ،چیدن کشو لباس

چیدن کشو لباس

وجود کشو یا همان دراور‌ها در کمدهای لباس از جمله مزیت‌های مهم آن‌ها به شمار می‌رود. کشوها نقش ویژه در نظم‌دهی و مرتب شدن بیشتر کمد لباس دارند. برای چیدن لباس در کشو، می‌توانید این نکات را در نظر داشته باشید.

 

لباس‌های کوچک را در کشوها قرار دهید: در هنگام مرتب کردن کمد لباس، دقت داشته باشید، همواره لباس‌های کوچک مانند لباس نوزاد و کودکان، می‌توانند در کشوها قرار داده شوند. لباس‌های زیر، شال و روسری‌ها نیز می‌توانند گزینه مناسب برای چیدمان در دراورها باشند.

 

از چیدمان لباس‌های فانتزی، ظریف و حتی ضخیم در کشو لباس خودداری کنید: لباس‌های فانتزی و ظریف به دلیل تا شدن در هنگام قرار گرفتن در کشوها، ممکن است تغییر حالت داده و فرم اصلی خود را از دست دهند.لباس‌های ضخیم نیز فضای زیادی را در دراورها اشغال می‌کنند که بهتر است، آن‌ها را در کشو‌ها قرار ندهید.

 

اکسسوری‌ها می‌توانند در کشوها قرار داده شوند؛ اکسسوری‌ها از جمله پوشاکی محسوب می‌شوند که به نامرتب دیده شدن کمد کمک می‌کنند. بهتر است آن‌ها را در جعبه‌های متنوع قرار داده و در یک قسمت کوچک از کشوها که دسترسی بهتری دارید، بچینید.

چیدمان روسری در کمد لباس

چیدمان روسری در کمد لباس

شال و روسری از جمله پوشاک بسیار مهم برای خانم‌ها است که اغلب فضای زیادی را در کمد لباس اشغال می‌کنند. برای چیدمان روسری در جهت مرتب کردن کمد لباس، می‌توانید دو ترفند را در نظر داشته باشید:

 

چیدمان شال و روسری در کشوها

همان طور که اشاره شده است، کشوها یک انتخاب مناسب برای چیدن لباس‌های کوچک است. شال و روسری‌ها نیز از جمله پوشاک کوچک و کم‌حجم هستند؛ اما یک نکته منفی در چیدمان روسری و شال در دراور‌ها وجود دارد آن هم چروک شدن این نوع پوشاک است.

 

چیدمان شال و روسری‌های پلیسه و چروک‌دار و همچنین شال و روسری‌های از جنس مواد پلاستیکی که اغلب چروک نمی‌شوند، می‌تواند در کشوها مناسب باشد. استفاده از نظم‌دهنده‌ها نیز می‌توانند به شما در این کار کمک کنند که در عناوین بعدی مفصل به آن پرداخته می‌‌شود.

 

آویزان کردن شال و روسری

آویزان کردن روسری و انواع شال، یک ایده بسیار مناسب برای مرتب کردن کمد لباس است. این امر حتی کمک می‌کند در هر بار استفاده از روسری، نیاز به اتو کشی نداشته باشید. حلقه‌ها و کلیپس‌های مخصوص برای این کار وجود دارند، می‌توانید آن‌ها را خریداری و در یک قسمت از کمد لباستان تعبیه کرده و برای آویزان کردن روسری و شال استفاده نمایید.

 

چیدن کفش‌ها در کمد لباس

از کمد لباس حتی می‌توانید برای چیدمان کفش‌هایتان استفاده کنید. برای چیدن کفش‌ها در کمد لباس لازم است این نکات را در نظر داشته باشید.

چیدن کفش‌ها در کمد لباس

جداسازی کفش‌ها بر اساس میزان استفاده!

اولین مرحله در چیدن کفش‌ها در کمد لباس، جداسازی آن‌ها با توجه به میزان استفاده است. کفش‌هایتان را به دو گروه تقسیم نمایید: کفش‌هایی که همواره استفاده می‌کنید و کفش‌هایی که کمتر می‌‌پوشید. بعد از این تقسیم‌بندی، می‌توانید کفش‌ها را برحسب میزان استفاده در قسمت‌های در دسترس‌تر و کمتر در دسترسِ کمد لباس جاسازی نمایید.

 

از جعبه‌های شفاف استفاده کنید!

بهتر است کفش‌های خود را در باکس و جعبه‌های شفاف و بی‌رنگ گذاشته سپس آن‌ها را در کمد لباس به صورت مرتب قرار دهید. این کار باعث می‌شود در هنگام انتخاب کفش، لازم نباشد تمام جعبه‌ها را باز کنید تا کفش مورد نظر خود را پیدا کنید. قرار دادن کفش‌ها در جعبه شفاف همچنین به نو ماندن و عدم ایجاد آسیب به آن‌ها کمک می‌کند.

 

چکمه‌ها و بوت‌ها را به‌صورت ایستاده نگهدارید!

اگر کفش‌هایتان را در کمد لباس نگهداری می‌کنید، باید حتما چکمه و کفش‌های بلند خود را ایستاده قرار دهید. خوابیده چیدن کفش‌های بلند، موجب دفرمه شدن و آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شود.

 

کفش‌های پاشنه بلند و مجلسی را در بالای کمد قرار دهید!

کفش‌های مجلسی و پاشنه بلند اغلب در طول سال کمترین استفاده را دارند. با توجه به این نکته بهتر است آن‌ها در قسمت انتهایی و کم دسترس چون بالای کمد قرار دهید.

 

توجه به فصل‌ها برای چیدمان لباس در کمد

لباس و کفش‌ها به دو دسته مخصوص فصل سرما و فصل گرما تقسیم‌بندی می‌شوند که یک نکته حائز اهمیت در مرتب کردن کمد لباس نیز است. اگر در فصل سرد یا گرم سال هستید حتما پوشاک مناسب این فصل را در موقعیتی قرار دهید که به آن‌ها دسترسی بیشتری دارید.

 

پیشنهاد می‌شود دو تا سه بار در سال، لباس‌ها را به طور کامل بر حسب دمای هوا در کمد چیدمان نمایید. توجه به این نکته باعث می‌شود، کمد لباس شما خلوت‌تر بوده و لباس مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنید. در نظر داشته باشید، لباس‌هایی که مناسب فصل قرار گرفته نیست، بهتر است در یک کیسه وکیوم شده در خارج از کمد لباس اصلی نگهداری شوند.

 

استفاده از نظم‌دهنده‌ها در کمد یا کشو لباس

یک ترفند بسیار کاربردی در مرتب کردن کمد لباس، به کار بردن نظم‌دهنده‌ها است. نظم‌دهنده‌ها درواقع، کشو‌ها و کمد لباس را به باکس‌های مختلف تقسیم می‌کنند. از فواید استفاده از تقسیم‌کننده‌ها یا همان نظم‌‌دهنده‌های مورد استفاده در کمد لباس به شرح زیر است:

 

  • افزایش فضای کمد؛ با به کار‌گیری نظم‌دهنده‌ها، فضای بیشتری به کمد و کشو‌ها اضافه می‌شود.

 

  • صرفه‌جویی در زمان؛ با استفاده از نظم‌دهنده‌ها به دلیل مرتب شدن کمد، زمان زیادی برای پیداکردن پوشاک مورد نظر صرف نمی‌شود.

 

  • زیبایی کمد لباس؛ مرتب شدن کمد لباس با نظم‌دهنده‌ها، زیبایی و نظم کلی آن را بیشتر خواهد کرد.

 

  • قیمت پایین؛ در مقایسه با دیگر محصولات هم‌رده، نظم‌دهنده‌ها همواره از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو