بیوگرافی شهنام شهابی ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

بیوگرافی شهنام شهابی ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او


منبع: پلازا

3

1402/6/26

11:31


شهنام شهابی یکی از بازیگران مرد محبوب سینما و تلویزیون ایرانی است. در ادامه با بیوگرافی شهنام شهابی همراه ما بمانید.

شهنام شهابی، بازیگر ایرانی، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۱ در تهران متولد شد. او در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تحصیل نمود. فعالیت هنری شهابی با بازی در فیلم سینمایی “شاخ گاو” به کارگردانی کیانوش عیاری در سال ۱۳۷۴ آغاز شد.

وی سه خواهر و برادر بزرگتر دارد. پدرش دندانپزشک است و مادرش خانه دار. برادر او تحصیلات خود را در رشته کامپیوتر ادامه داده و خواهرانش یکی مدرک ارشد زبان و دیگری در رشته مهندسی صنایع فارغ‌التحصیل شده‌اند. در ادامه این مقاله پلازا با بیوگرافی شهنام شهابی همراه شما هستیم‌.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی بیوگرافی شهنام شهابی

اطلاعات شخصی بیوگرافی شهنام شهابی

در ادامه توجه شما را به اطلاعات شخصی بیوگرافی شهنام شهابی جلب می‌کنیم که می‌توان به یکی از سوالات مهم در ذهن شما مثل بیوگرافی شهنام شهابی چند سال دارد، پاسخ داده شود.

  • نام: شهنام شهابی
  • تاریخ تولد شهنام شهابی: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۱
  • محل تولد شهنام شهابی: تهران
  • سن شهنام شهابی: 41 سال
  • وضعیت تاهل شهنام شهابی: متاهل
  • صفحه اینستاگرام شهنام شهابی: shahnamshahabi

زندگی نامه شهنام شهابی بازیگر

زندگی نامه شهنام شهابی بازیگر

درباره زندگی خصوصی شهنام شهابی باید بدانید که همسر شهنام شهابی سوفیا نام دارد. وی در سن 33 سالگی با همسرش ازدواج و سه سال بعد، در سال 96، زندگی مشترک خود را آغاز کردند. با این حال، آن‌ها هنوز فرزندی ندارند. شهنام شهابی باور دارد که خانواده تاثیر بسیار مهمی روی تربیت هر فرد می‌گذارد. خصوصیت‌های مثبتی که در خودش می‌بیند، ریشه در تربیتی دارند که از سوی خانواده‌اش دریافت کرده‌ است.

زندگی شغلی شهنام شهابی

زندگی شغلی شهنام شهابی

شهنام در سال ۱۳۷۴، در سن ۱۳ سالگی، در فیلم “شاخ گاو” به ایفای نقش پرداخت. سپس یک سال بعد، در جشنواره چهاردهم فیلم فجر برای بازی در فیلم “ابراهیم” از او تقدیر شد. همچنین، او از جشنواره جیفونیه کشور ایتالیا نیز لوح تقدیر دریافت کرد.

شهنام شهابی در عرصه رادیو، فعالیت بازیگری را آغاز کرده و یکی از دوستانش پیشنهاد خوانندگی را به او داد. در ابتدا، او از حرفه‌ خوانندگی خوشش نمی‌آمد و توانایی و استعداد خاصی در خود در این زمینه نمی‌دیده. اما بعد از مدتی قبول کرد که یک اثر را اجرا کند و پا در عرصه‌ی خوانندگی هم بگذارد. بعد از اجرای آن آهنگ چندین آهنگ دیگر را نیز پس انجام داد تا بتواند در عرصه خوانندگی نیز پیشرفت‌هایی داشته باشد. همچنین، باید ذکر کنیم که شهنام شهابی نیز یک نوازنده کیبورد حرفه‌ای است و در این زمینه تخصص دارد.

فیلم های شهنام شهابی

در این بخش توجه شما را جلب می‌کنیم به گزیده‌ای از فیلم های شهنام شهابی بر اساس سال:

عنوانسال
شیش و بش۱۳۸۹
جنایت و جنحه۱۳۸۴
بی تو تنهایم۱۳۸۰
از کنار هم می‌گذریم۱۳۷۹
آقای رئیس‌جمهور۱۳۷۹
ابراهیم۱۳۷۵
تعطیلات تابستانی۱۳۷۴
شاخ گاو۱۳۷۴
دختران هم می‌میرند۱۳۹۸
بهانه۱۳۸۸
سرایدار1387

سریال های شهنام شهابی

در این بخش توجه شما را جلب می‌کنیم به گزیده‌ای از سریال های شهنام شهابی بر اساس سال:

سالعنوانکارگردان
۱۳۷۵بازگشت به خانهمسعود نوابی
۱۳۷۵راز تنهاییمحمود رضایی
۱۳۷۷ب مثل بهارمسعود شاه محمدی
۱۳۷۷بگذار آفتاب برآیدحسین مختاری
۱۳۷۸این زمینی‌هامسعود شاه محمدی
۱۳۷۸روزگار جوانیاصغر هاشمی
۱۳۷۹این یک دادگاه نیستاصغر توسلی
۱۳۸۰جوانیسعید سلطانی
۱۳۸۱زنگ آخرنیما فلاح
۱۳۸۲خانه‌ای در تاریکیسعید سلطانی
۱۳۸۴لبه تاریکیسعید سلطانی
۱۳۸۵عبور از مهشفیع آقا محمدیان
۱۳۸۶هویتمهدی ودادی
۱۳۸۷سایه‌ای در تاریکیابراهیم جوادخانی
۱۳۸۸حلقه شانسمحمدرضا ممتاز
۱۳۸۹تاوانشهرام شاه‌حسینی
۱۳۸۹پنج کیلومتر تا بهشتعلیرضا افخمی
۱۳۹۰پنجرهقدرت‌الله صلح میرزایی
۱۳۹۵پرستارانعلیرضا افخمی و شهرام شاه‌حسینی
۱۳۹۹بیگانه ای با من است (فصل دوم)آرش معیریان

تئاترهای شهنام شهابی

متاسفانه تا به حال شهنام شهابی در هیچ یک از تئاترهای کشور حضور نداشته است.

جوایز و افتخارات شهنام شهابی

زندگی شغلی شهنام شهابی

از میان افتخارات شهنام شهابی می‌توان به تقدیر در جشنواره چهاردهم فیلم فجر برای بازی در فیلم ابراهیم و دریافت لوح تقدیر در جشنواره جیفونیه کشور ایتالیا اشاره کرد.

حواشی شهنام شهابی

حواشی شهنام شهابی

شایعاتی درباره شهنام شهابی و همسرش، وجود داشته که از سوی خودش کاملا بی‌اساس و بدون تایید رسمی اعلام شده‌اند. قبل‌تر در رسانه‌ها تیترهایی مبنی بر دست داشتن شهنام شهابی در فضای قاچاق منتشر کرد بودند، اما باید بدانید که تا به امروز، هیچ گزارش رسمی یا اطلاعات موثقی درباره شرکت او در فعالیت قاچاق کالا وجود ندارد. درصورتی که تمایل دارید اطلاعات رسمی و قابل اطمینان درباره این موضوع را داشته باشید، بهتر است از منابع معتبر و رسمی مراجعه کنید. تا زمانی که این ادعاها توسط مراجع قانونی یا منابع معتبر تایید نشده باشند، به عنوان اطلاعات صحیح و قابل استناد محسوب نمی‌شوند.

حقایق پنهان شهنام شهابی

حقایق پنهان شهنام شهابی

در سال ۱۳۶۹، وقتی هشت سال داشته، با دوچرخه در کوچه‌ها بازی می‌کرد. در آن زمان، آقای کیانوش عیاری وی را تصادفا دیده و تحت تاثیر قرار گرفت. او با پدر و مادرش صحبت کرده و از همان موقع در حرفه‌ی بازیگری مشغول است. به گفته‌ی شهنام شهابی در آن زمان واقعا نمی‌دانسته بازیگری چه معنی دارد! پدرش علی‌رغم اینکه علاقه مند به بازی کردن بوده، مخالفت می‌کرد و می‌گفت که از درس‌هایش عقب می‌افتد.

بیش از ۸۰ درصد ایرانی‌ها از زمان کودکی طرفدار تیم‌های پرسپولیس یا استقلال هستند، مگر در موارد خاص. باید بدانید که شهنام شهابی هم از بچگی یک طرفدار استقلالی بوده و هست.

خانواده‌‌ شهنام شهابی مذهبی هستند و او نیز با همین اعتقادات بزرگ شده‌ است. با این حال، علاوه بر این موضوع، احترام را به عنوان یک ارزش بسیار مهم می‌داند و باعث خوشحالی دیگران شدن نیز برای او بسیار ارزشمند است. متن و کارگردان برای او اهمیت زیادی دارند؛ زیرا اگر متن قوی باشد، یک کارگردان خوب می‌تواند آن را به یک اثر هنری واقعی تبدیل کند.

در زمان‌هایی که او دلش گرفته است، به موسیقی گوش می‌دهد و گاهی هم شعر می‌سراید. برای بهتر شدن حالش، او با ماشین در اتوبان‌های شهر تهران می‌گردد.

او در انتخاب رشته‌اش اشتباه کرده است. اگرچه در رشته‌های گرافیک و معماری پذیرفته شده بود، اما او ادبیات نمایشی را انتخاب کرد. او باور داشت که مطالعه این رشته به او درک بهتری از فیلمنامه و نقش‌های پیشنهادی خواهد داد، اما با ورود به دانشگاه، شاهد فضایی دیگر بود. اگر زمان به عقب برگردد، او رشته‌ای دیگر را انتخاب خواهد کرد.

آلبوم عکس های شهنام شهابی

کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی شهنام شهابی همراه شما بودیم و همچنین از حواشی و حقایق پنهان او نیز سخن گفتیم. نظر شما درباره این بازیگر مرد محبوب ایرانی چیست؟ کدام فیلم یا سریال او را تماشا کرده‌اید و به آن علاقه داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو