انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک ؛ قطعا غیرواقعی هستند!

منبع: تکراتو

4

1402/6/26

14:30


انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک ؛ آنها معتقداند که این اجساد مربوط به موحودات فضایی نیست و کاملاً غیرواقعی به نظر می‌رسند.

انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک ؛ قطعا غیرواقعی هستند!

انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک ؛ آنها معتقداند که این اجساد مربوط به موحودات فضایی نیست و کاملاً غیرواقعی به نظر می‌رسند.

چند روز پیش و در کنگره مگزیک، به ناگاه دو تابوت نسبتاً بزرگ به معرض تماشا گذاشته شد که منجر یه به نقل سوالات زیادی شد. در این دو تابوت، اجساد موجودات فرازمینی قرار گرفته بود که بسیار عجیب به نظر می‌رسیدند. حالا و پس از گذشت چند روز این عمل شوک‌آور منجر به انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک شده است و تقریباً همه آنان می‌گویند که اجساد به نمایش گذاشته شده، ترکیبی از استخوان انسان و حیوان بوده و کاملاً غیرواقعی است.

بیشتر بخوانید: اجساد بیگانگان در کنگره مکزیک به نمایش گذاشته شد!

انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک

روز چهارشنبه، رونمایی از اجساد مومیایی‌شده‌ «بیگانه» در کنگره مکزیک به خبرسازترین اتفاق در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. بیگانگان ادعایی با سرهای منقبض‌شده، جثه‌ی ریز و سه انگشت در هر دست، آنقدر جعلی به‌نظر می‌آمدند که بلافاصله در اینترنت به میم تبدیل شدند. کاربران می‌پرسیدند چرا آن‌ها دقیقا شبیه آدم‌فضایی‌های به‌تصویرکشیده در آثار علمی تخیلی، به‌ویژه شخصیت معروف ئی‌تی هستند؟

انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک

انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک

پژوهشگران ادعای نمایش اجساد فرازمینی را قویاً محکوم کرده‌اند و می‌گویند این بقایا به هیچ‌وجه به موجودات بیگانه تعلق ندارند. این روزها که یوفوها به موضوعی داغ در رسانه‌ها تبدیل شده‌اند، دور از انتظار نیست که طرفداران تئوری توطئه نیز فرصت را غنیمت بشمارند و ادعاهای باورنکردنی خود را راحت‌تر ترویج کنند. با این اوصاف، حقیقت پشت داستان عجیب بیگانگان مکزیکی چیست؟

دو روز پیش کنگره مکزیک درحال برگزاری جلسه استماع در مورد پدیده‌هایی هوایی ناشناس (UAP) بود؛ اصطلاحی که اکنون در محافل رسمی برای توصیف یوفو یا همان بشقاب‌پرنده‌ها به‌کار می‌رود. همان‌طور که ماه گذشته شاهد بودیم، UAP-‌ها در طول دو سال گذشته موضوع جلسات استماع کنگره در ایالات متحده نیز بوده‌اند.

درطول ارائه، تیمی که شامل هایمه مائوسان، روزنامه‌نگار و یوفوشناس مکزیکی و خوزه دهسوس زالسه بنیتز، پزشک نظامی بود، دو جسد را که ظاهراً درحدود یک متر قد داشتند و لاغر با پوست مایل به خاکستری و سرهای بزرگ بودند، در جعبه‌های تابوت‌مانند در کنگره مکزیک به نمایش گذاشتند. آنها ادعا کردند که براساس آزمایش‌های DNA، این موجودات سه‌انگشتی انسان نیستند و در شکم خود تخمک‌هایی را دارند که ممکن است برای تولید مثل به‌کار روند. این اجساد از پرو به مکزیک آمده بودند و براساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن، قدمتی درحدود هزار سال دارند.

انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک

هایمه مائوسان، یوفوشناس مکزیکی در کنار تابوت دو موجود ظاهراً بیگانه.

به‌گزارش لایوساینس، اجساد به‌نمایش درآمده در کنگره مکزیک، در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز خبرساز شده بودند. در آن زمان، پژوهشگران اعلام کردند که اجساد ظاهراً بیگانه درواقع اعضای بدن دستکاری‌شده‌ انسان هستند، اما مائوسان به لایوساینس گفت آزمایش‌های بیشتر نشان داده است که اجساد به انسان تعلق ندارند. او تأکید می‌کند که اجساد را لزوماً فرازمینی نمی‌داند و صرفاً باور دارد که آنها انسان نیستند.

رافائل بوجلیل پارا، مدیر تحقیقات تکمیلی در دانشگاه خودگردان متروپولیتن (UAD) در مکزیکوسیتی می‌گوید:

«اجازه دهید به شما بگویم که تمام این داستان مزخرف است. اینکه کنگره‌ ما به این یوفوشناس خودخوانده تریبون می‌دهد، بازتابی از حال‌وهوای ضدعلمی حاکم بر کشور ما است.»

در برخی از گزارش‌ها آمده که در UAD آزمایش‌هایی روی اجساد انجام شده است؛ اما بوجلیل پارا گفت هیچ آزمایش دی‌ان‌ایی در این دانشگاه انجام نشده است و هرچند آزمایش کربن ۱۴ در سال ۲۰۱۷ انجام شد، یک توافق تجاری از افشای نتایج به‌دست‌آمده جلوگیری می‌کند.

به‌وضوح اگر اجساد متعلق به موجودات فضایی باشد، آن‌گاه تاریخ‌گذاری کربن ۱۴ بی‌فایده خواهد بود. دیوید اندرسون، استادیار انسان‌شناسی می‌گوید: «تاریخ‌گذاری رادیوکربن براساس اتم‌های کربن ۱۴ است که هنگام برخورد تابش خورشید به جو فوقانی زمین ایجاد می‌شوند. برای تعیین قدمت موجودات فرازمینی با این تکنیک، باید بدانیم که میزان تولید کربن ۱۴ در سیاره‌ خاستگاه آنها چقدر بوده است، نه سیاره‌ خودمان.»

دانشمندان دیگر نیز ادعاهای مائوسان را محکوم کرده‌اند. اندرو نلسون، مدیر گروه انسان‌شناسی دانشگاه وسترن در انتاریو به لایوساینس گفت:

«مایه تأسف است که می‌بینیم ادعاهای مردود مائوسان به اینترنت بازمی‌گردند.»

علم کالبدشناسی پوچ‌بودن ادعای منشأ فرازمینی اجساد را اثبات کرده و مطالعات دیگر نشان داده‌اند که برخی از مومیایی‌ها دراصل متعلق به انسان هستند؛ اما عمداً دستکاری شده‌اند تا بیگانه به نظر برسند. به‌عنوان مثال، «پای بیگانه» ممکن است با قطع پای مومیایی انسانی به‌وجود آمده باشد.

به‌گفته نلسون: «هرچند مائوسان ادعا می‌کند که شواهد کربن ۱۴، سی‌تی‌اسکن و دی‌ان‌ای وجود دارد، این شواهد را برای داوری همتا از سوی جامعه علمی ارائه نکرده است. اگر این بقایا واقعاً هزار سال قدمت دارند و در پرو کشف شده‌اند، این سوال مطرح می‌شود که آیا کسی آنها را دزدیده و به مکزیک برده است؟»

مهدی صارمی‌فر روزنامه‌نگار علمی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) می‌گوید:

یک قاچاقچی محلی و شکارچی گنج در پرو به نام ماریو پروانو، قطعاتی از اجساد قربانیان مراسم مذهبی نازکا را به هایمه مائوسان فروخته است. درنتیجه اجساد بدین طریق از مکزیک سر در آورده و به کنگره این کشور رسیده‌اند. به‌گفته‌ صارمی‌فر، اجساد ترکیبی از استخوان‌های انسان و حیوان هستند که در کنار یکدیگر چیده شده‌اند.

به‌گفته‌ دانشمندی دیگر، اگر برخی از بقایای اجساد ساختگی متعلق به انسان باشند، کسانی که درگیر ادعاهای اخیر هستند، باید با عواقب قانونی روبه‌رو شوند. کن فدر، استاد باستان‌شناسی در دانشگاه ایالتی مرکزی کنتیکت می‌گوید آن‌ها باید بابت زیر پاگذاشتن قوانینی که سوءاستفاده یا هتک حرمت بقایای انسانی را ممنوع می‌کنند، دستگیر و محاکمه شوند.

جب کارد، استادیار انسان‌شناسی در دانشگاه میامی در اوهایو، خاطرنشان می‌کند که جلسه‌ استماع در کنگره مکزیک تا حدی به پیروی از جلسات مشابه اخیر در کنگره ایالات متحده برگزار شد. به‌گفته‌ کارد، هنوز کسی اجساد بیگانه را به ساختمان کنگره آمریکا نبرده است؛ اما در آخرین جلسه استماع، یک افشاگر ادعا کرد که دولت آمریکا بقایای زیستی موجودات فضایی را دراختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انتقاد شدید دانشمندان از نمایش اجساد بیگانگان در مکزیک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو