گلایه شدید پدر حسن یزدانی؛ سر پسرم را بریدند

منبع: ساعد نیوز

6

1402/6/27

08:54


ساعد نیوز:پدر حسن یزدانی گفت: باعث تاسف است که کشور زورگوی آمریکا بعد از این‌که در دنیا به همه زور می‌گوید حالا روی تشک کشتی هم دست از این کارش برنمی‌دارد.

گلایه شدید پدر حسن یزدانی؛ سر پسرم را بریدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از اعتماد،علی‌اعظم یزدانی، پدر حسن یزدانی نایب‌قهرمان کشتی آزاد کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار فینال وزن 86 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد جهان در بلگراد صربستان و اتفاقات قبل و بعد از مسابقه حسن یزدانی مقابل تیلور آمریکایی اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرورزشی، این اظهارات را در ادامه می خوانید.

پیش بینی شما در رابطه با شرایط کتف آسیب‌دیده حسن یزدانی تا چه اندازه درست از آب درآمد؟

متاسفانه اتفاقی که دوست داشتیم بیافتد رخ نداد و شرایط به شکل دیگری رقم خورد.

به نظر شما به دلیل حضور حسن یزدانی در فینال مسابقات و رویارویی مجدد با نماینده کشور آمریکا فشار رسانه‌ای روی پسرتان بیش از حد نبود؟

من خبر ندارم! چون من در اردو نبودم و اطلاع دقیقی از این‌که چه شرایطی برای پسرم ایجاد شده باشد ندارم. ما هم در منزل نشسته بودیم و توکل کردیم به خدا تا ببینیم چه اتفاقی برای کشتی حسن در فینال رخ می‌دهد.

کارشناس تلویزیونی بعد از مسابقه اعلام کرد که حسن یزدانی معمولا در 3 دقیقه‌های دوم به تیلور باخته است. آیا این موضوع نباید از سوی کادر فنی به حسن یزدانی منتقل می‌شد؟

من در این خصوص خبر ندارم که چه صحبت‌هایی قبل از مسابقه با حسن صورت گرفته. به هر حال این‌ها نظرات و صحبت‌های کارشناسی است. قطعا کادر فنی تیم ملی بهتر از ما در این باره اطلاع دارد. در چنین شرایطی حسن که در اختیار ما نیست، در اختیار کادر فنی تیم ملی است.

این‌که گفته شد حسن یزدانی طی 48 ساعت گذشته خودش را در اتاق محبوس کرده بود تا با کسی حرف نزند و تمرکزش روی مسابقات باشد تا چه اندازه صحت دارد؟

من در این باره هم اطلاع دقیقی ندارم. چون ما این‌جا بودیم و از اتفاقاتی که در صربستان رخ می‌داد بی‌خبر هستیم. اگر هم این کار را کرده من خبر ندارم.

گروه تصویربرداران صداوسیما هم در منزل شما بودند؟

بله اینجا تشریف داشتند و تا زمانی که مسابقه تمام شد هم کنار ما بودند. بعد از آن هم رفتند. انشاالله اتفاقات خوبی در مسابقات آینده رخ بدهد تا حسن بتواند در دیدارهای آینده این شکست را برای خودش و ملت کشتی‌دوست کشورمان تلافی کند.

درباره حرکت پایان مسابقه و شمارش انگشتان دست توسط تیلور چه صحبتی دارید؟ آیا این رفتار او جوانمردانه و ورزشی بود؟

به هر حال می‌دانیم که آمریکایی‌ها نفوذشان را در خیلی از مسائل تا حد زیادی بالا برده‌اند. به همین خاطر به خودشان اجازه می‌دهند روی تشک کشتی هم رفتاری را به نمایش بگذارند که شاید از نگاه دیگران درست نباشد، اما آن‌ها این نفوذ را دارند هر کاری بخواهند می‌کنند.

درباره امتیازی که در 3 دقیقه اول برگردانده شد چه صحبتی دارید؟ به نظر شما در لحظه‌ای که داوران وسط 4 امتیاز به یزدانی دادند چه اتفاقی افتاد که به یک‌باره امتیازات به این شکل برگشت؟

آمریکایی‌ها استاد حق‌خوری هستند. اصلا نفهمیدیم این آقا از کجا این 5 امتیاز را گرفت! چه کسی این 5 امتیاز را به تیلور داد؟ اصلا چه اتفاقی رخ داد که 5 امتیاز باید به او می‌دادند! مگر او کاری کرد؟ در صورتی که مجری فن و کسی که فن را به شکل دقیق و زیبا اجرا کرد حسن بود! پسر من بود که او را روی پل برد. باید این امتیاز به او می‌رسید.

در آن لحظه تعجب نکردید؟

متاسفانه آمریکا همه‌جوره زور دارد و به همه زور می‌گوید. آمریکایی‌ها زورگویی‌شان را در روی تشک کشتی هم به رخ کشیدند و سر پسر من که نماینده ایران بود را به این شکل بریدند. وقتی یک کشور تا این اندازه به خودش اجازه می‌دهد که به همه کشورها زور بگوید دیگر روی تشک کشتی کاری برایش ندارد که بخواهد چنین امتیازی را برگرداند. این رفتار و این امتیاز به هیچ عنوان جوانمردانه نبود.

به نظر شما اگر ما در فیلا کرسی‌ داشتیم و نفوذمان بیشتر بود، باز هم می‌توانستند به این راحتی سر کشتی‌گیرمان را ببرند؟

آرزو می‌کنم شرایطی به وجود بیاید که ما باز هم مثل گذشته در فیلا جایگاه مستحکمی داشته باشیم و بتوانیم در چنین شرایطی از حق بچه‌های این مملکت دفاع کنیم. در آخر باز هم از همه ملت ایران که یک‌دل پشت حسن بودند و او را دعا کردند ممنونم ولی وقتی عدالت بر روی تشک کشتی رعایت نشود دیگر کاری از دست پسر من و دیگر بچه‌های تیم ملی ساخته نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو