خشم نمایندگان کنگره از پیشرفت هواوی ؛‌ علیه مدیران شرکت چینی اعلام جرم کنید!

منبع: تکراتو

3

1402/6/27

12:30


پیشرفت هواوی موجب خشم نمایندگان کنگره آمریکا شد. این نمایندگان به اتفاق خواستار اعلام جرم علیه مدیران این شرکت چینی پرآوازه شدند.

خشم نمایندگان کنگره از پیشرفت هواوی ؛‌ علیه مدیران شرکت چینی اعلام جرم کنید!

پیشرفت هواوی موجب خشم نمایندگان کنگره آمریکا شد. این نمایندگان به اتفاق خواستار اعلام جرم علیه مدیران این شرکت چینی پرآوازه شدند.

جمعی از نمایندگان ارشد حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده از رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درخواست کرده‌اند که تحریم‌ها و سختگیری علیه دو شرکت چینی هواوی و SMIC (بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین) را افزایش دهد. این دو غول چینی پیش‌تر همکاری جدیدی را برای استفاده پردازنده‌های مجهز به تکنولوژی 5G در گوشی‌های هواوی را آغاز کرده‌اند. حال ظاهراً نمایندگان کنگره آمریکا نگران پیشرفت هواوی هستند.

بیشتر بخوانید: تست سرعت 5G هواوی میت 60 پرو در مقایسه با غول‌های اپل و سامسونگ ؛ قدرت‌نمایی هواوی! [+ویدیو]

پیشرفت هواوی اعتراض نمایندگان کنگره آمریکا را به همراه داشت

گروهی از نمایندگان ارشد حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده از دولت جو بایدن درخواست کرده‌اند سخت‌گیری به هواوی و SMIC (بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین) را بیشتر کند. این درخواست پس از دستاورد بزرگ هواوی و SMIC و ساخت پردازنده‌ هفت نانومتری مطرح شده است.

هواوی در هفته‌های اخیر چهار گوشی با پردازنده‌ هفت نانومتری 5G روانه‌ بازار کرده و باعث نگرانگی مقامات ایالات متحده شده است. هزینه‌ تولید و قیمت CPU کرین 9000S زیاد است، اما تولید این پردازنده نشان می‌دهد چین در سایه‌ تحریم‌ها به پیشرفت ادامه می‌دهد.

پیشرفت هواوی اعتراض نمایندگان کنگره آمریکا را به همراه داشت

بر اساس گزارش رویترز، نام رؤسای کمیته‌ امور خارجی مجلس، کمیته‌ انرژی و بازرگانی، کمیته‌ نیروهای مسلح و چند کمیته‌ مرتبط‌به چین، در فهرست نمایندگانی که درخواست سخت‌گیری به هواوی را مطرح کرده‌اند دیده می‌شود. آنها به وزارت بازرگانی گفته‌اند که مجوز همکاری با برندهای چینی را برای شرکت‌های آمریکایی صادر نکند.

نمایندگان مجلس آمریکا از وزارت بازرگانی خواسته‌اند «واردات قطعات نیمه‌هادی شرکت SMIC خصوصاً آنهایی که امنیت ملی را به خطر می‌اندازند، به‌صورت استراتژیک ممنوع شود.» نمایندگان همچنین خطاب به دولت ایالات متحده گفته‌اند که «اتهامات جنایی علیه مدیران SMIC و هواوی» را پیگیری و تمامی مجوزهای این دو شرکت را باطل کند.

یکی از نمایندگان مجلس آمریکا روز گذشته گفته بود ممنوعیت آیفون برای مقامات چینی، اقدامی برای تلافی تحریم‌ها است. این ممنوعیت که احتمالا به‌زودی گسترش پیدا می‌کند، جدیدترین فصل از تنش تجاری ایالات متحده و چین را رقم می‌زند.

آمریکا نگران است ممنوعیت آیفون و رونمایی گوشی‌های جدید هواوی، به فروش محصولات اپل ضربه بزند. قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ کمتر از قیمت گوشی آیفون ۱۵ است تا افراد بیشتری به خرید پرچمدار جدید هواوی ترغیب شوند (به‌طور معمول قیمت گوشی برندهای چینی کمتر از آیفون است).

وزارت بازرگانی ایالات متحده هفته‌ گذشته گفت که در حال تحقیق است تا به جزئیات پردازنده‌ هفت نانومتری گوشی میت ۶۰ دسترسی پیدا کند و بفهمد که هواوی و SMIC تحریم‌ها را نقض کرده‌اند یا نه.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعتراض نمایندگان کنگره آمریکا درمورد پیشرفت هواوی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو