معرفی داروی سینا کورکومین و ویژگی های آن

منبع: آرگا

3

1402/6/30

09:04


داروی سینا کورکومین دارای ماده ای فعال به نام کورکومین می باشد و شما می توانید با استفاده از این دارو تاثیرات زیادی بر عملکرد کبد خود داشته باشید و. همچنین دیابت خود را نیز کنترل نمایید. برای دریافت آگاهی بیش تر در این زمینه این بخش را از دست ندهید.

داروی سینا کورکومین برای موارد زیادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت زیرا این دارو سرشار از کورکومین می باشد و این ماده تاثیرات زیادی بر روی سلامت عمومی بدن خواهد داشت. در واقع این ماده آنتی اکسیدانی بسیار فعال می باشد و می تواند حتی به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک خواهد کرد. در ادامه این دارو را برایتان بررسی خواهیم کرد.

ممنوعیت های استفاده از سینا کورکومین

آشنایی با داروی سینا کورکومین

این دارو برای بهبود سیستم گوارشی، بهبود سیستم کبدی و کلیوی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و افرادی که شیمی درمانی می کنند نیز می توانند زیر نظر متخصص برای کاهش اثرات این مورد از این دارو به راحتی استفاده کنند زیرا این دارو گیاهی بوده و می تواند به کاهش التهاب های بدنی نیز کمک نماید. از دیگر موارد استفاده از این دارو می توان برای درمان آرتریت اشاره کرد و باید بدانید که این دارو می تواند از بروز بیماری های قلبی و سرطان ها و آلزایمر نیز پیشگیری نماید زیرا دارای ترکیب های فعالی مانند کورکومین می باشد. کورکومین موجود در این دارو می تواند منجر به افزایش فاکتور های نوروتروفیک در مغز شود و این مورد در به تعویق انداختن بیماری ها بسیار مفید باشد.

ویژگی های این دارو

این دارو سرشار از ویژگی های خوب برای بدن می باشد و مهم ترین تاثیراتی که بر بدن دارد عبارت است از :

  • تقویت حافظه
  • درمان آلزایمر
  • درمان پارکینسون
  • کاهش عوارض شیمی درمانی
  • پیشگیری از لخته شدن خون در عروق
  • بهبود بافت های آسیب دیده در بدن
  • بهبود عملکرد های کبدی
  • درمان کمکی برای دیابت

داروی سینا کورکومین

نحوه استفاده از دارو

به صورت کلی استفاده از دارو ها حتی دارو های گیاهی نیز باید زیر نظر متخصص باشد ولی به صورت عمومی برای افرادی که دارای شرایط خاص نمی باشند باید روزانه یک عدد از این دارو را مورد استفاده قرار دهند.

ممنوعیت های استفاده

استفاده از دارو های شیمیایی برای همه شرایط پزشکی درست نمی باشد و یک سری از افراد باید از خوردن این دارو ها خودداری نمایند و هر داروی شیمیایی دارای یک سری از ممنوعیت های استفاده می باشد. ممنوعیت های استفاده از سینا کورکومین عبارت است از :

  • افراد که به زردچوبه حساسیت دارند.
  • افرادی که دارای ازدیاد اسید معده می باشند.
  • افرادی که دارای زخم های شدید معده اند.
  • افرادی که دارای سنگ های کیسه صفرا اند.
  • افرادی که انسداد مجاری صفراوی دارند.
  • افرادی که به رنگ های غذایی حساس می باشند.

استفاده از این دارو در زمان بارداری و شیردهی مورد بررسی قرار نگرفته است از این رو اگر در این دوران می باشید بهتر است قبل از این مه از این دارو استفاده کنید متخصص خود را در جریان قرار دهید تا نوزاد و جنین شما آسیب نبینند.

عارضه های جانبی

هر داروی شیمیایی  دارای عارضه های مخصوص به خود می باشد و این دارو نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. عارضه هایی که این دارو می تواند ایجاد نماید بر اساس میزان کورکومین بالای دارو می باشد و ان عوارض شامل اسهال و تهوع می باشد و در غیر این صورت اگر ممنوعیت های استفاده از این دارو را رعایت نمایید مشکلی برایتان در حین استفاده ایجاد نخواهد شد.

 

فواید استفاده از قرص های زردچوبه ای

تداخل های دارویی

برای این دارو تداخل های درستی بیان نشده است ولی با این حال این دارو می تواند منجر به رقیق شدن خون شود از این رو نباید با دارو های رقیق کننده خون مورد استفاده قرار بگیرد. این دارو ها عبارت اند از :

به صورت کلی این مطلب برای آگاهی بخشی می باشد و نباید از آن برای پیچیدن نسخه برای سایرین استفاده شود و این دارو باید زیر نظر متخصص مورد استفاده قرار بگیرد تا مشکلی برای فرد مصرف کننده ایجاد نشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو