آیا خرید ترون بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

منبع: ایران ناز

3

1402/6/30

14:40


آیا خرید ترون بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

آیا خرید ترون بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

 

اینکه آیا خرید ترون بدون احراز هویت امکان پذیر است یا خیر، یکی از سوالات پرتکرار کاربران بوده است. پاسخ کوتاه به این سوال هم بله و هم خیر است.

 

پیش از اقدام به واریز ارز دیجیتال به یک صرافی خارجی یا شارژ حساب ریالی در یک صرافی ایرانی، باید بدانید که امکان خرید رمز ارز TRX بدون احراز هویت به قوانین هر پلتفرم بستگی دارد.

 

آیا خرید ترون بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

 

در این مطلب، امکان یا عدم امکان خرید ترون بدون احراز هویت در صرافی های ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

 

خرید ترون بدون احراز هویت از صرافی های خارجی

خرید ترون و دیگر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های خارجی به‌خاطر ارائه قابلیت‌هایی نظیر ترید اوراق آتی در بازارهای فیوچرز و اختیار معامله در بازارهای آپشن که در صرافی‌های داخلی به‌دلیل قوانین مالی مختلف و خصوصا قوانین شرعی مجاز نیست، از جمله دلایل محبوبیت آن‌ها برای کاربران هستند.

 

بنابراین طبیعی است که کاربرانی ایرانی داخل و خارج نیز برای تریدهای خود از این صرافی‌ها استفاده کنند. حال برای استفاده از خدمات متنوع این پلتفرم‌ها، ابتدا باید یک حساب کاربری در آن‌ها بسازید.

 

مرحله بعدی، احراز هویت از طریق بارگذاری مدارک شناسایی نظیر پاسپورت، کارت شناسایی و دیگر موارد است که به قوانین خود صرافی مورد استفاده بستگی دارد. در ادامه، قوانین برخی از محبوب‌ترین صرافی‌های بین‌المللی را بررسی می‌کنیم.

 

بایننس

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال خارجی از نظر حجم معاملات است که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در آن نیازمند احراز هویت هستید.

 

تنها مواردی که بدون احراز هویت در این صرافی در دسترس‌اند شامل بررسی عرضه‌های مختلف، برداشت NFT، برداشت توکن‌های طرفداری و خرید گیفت کارت هستند.

 

به جز این موارد، تمام دیگر محصولات بایننس از جمله خرید و فروش ترون نیازمند احراز هویت هستند. حال برای احراز هویت، باید کشورهای مجاز جهت طی کردن مراحل KYC در بایننس را بشناسیم:

 

• آفریقا: نیجریه و آفریقای جنوبی

• آمریکا: آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، مکزیک و پرو

• آسیااقیانوسیه: افغانستان استرالیا بنگلادش، کمبوجیه، هند، اندونزی، ژاپن، قزاقستان، مغولستان، میانمار، نیوزیلند، پاکستان، فیلیپین، تایوان و ویتنام

• اروپا: بلغارستان، جمهوری چک، فرانسه، یونان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، اسلواکی، اسپانیا، سوئیس، ترکیه و اکراین

• خاورمیانه: مصر، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی

 

همانطور که مشاهده می‌کنید، نام ایران در لیست کشورهای مجاز در منطقه خاورمیانه وجود ندارد، بنابراین کاربران ایرانی داخل کشور بدون احراز هویت قادر به خرید و فروش رمز ارزها در بایننس نیستند.

 

خرید ترون بدون احراز هویت از صرافی های خارجی

 

کوکوین

کوکوین یکی دیگر از صرافی‌هایی بود که تا چند وقت پیش کاربران سراسر جهان بدون احراز هویت در آن می‌توانستند به استفاده از خدمات آن بپردازند. اما متاسفانه از 15 جولای 2023 (24 تیر 1402)، طی کردن مراحل KYC در این صرافی نیز به‌دلیل انطباق با قوانین ایالات متحده الزامی شد.

 

البته کاربرانی که پیش از تاریخ 15 جولای 2023 در کوکوین ثبت نام کرده بودند، در صورت عدم تکمیل مراحل احراز هویت، تنها قادر به استفاده از سرویس‌هایی از جمله سفارشات فروش اسپات، لوریج‌زادیی معاملات فیوچرز، لوریج‌زدایی معاملات مارجین، بازپرداخت KuCoin Earn و بازپرداخت ETF بوده و امکان واریز جدید برای آن‌ها وجود ندارد.

 

پس همانطور که مشاهده می‌کنید، خرید و فروش ترون در کوکوین نیز بدون احراز هویت امکان‌پذیر نیست. برای طی کردن این فرآیند نیز متاسفانه از آنجایی که ایران در لیست کشورهای تحت تحریم این صرافی قرار دارد، کاربران داخلی بدون داشتن پاسپورت خارجی قادر به طی کردن این فرآیند نخواهند بود.

 

ال بانک

ال بانک (LBank) یکی از صرافی‌های بین‌المللی محبوب ایرانیان برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از جمله TRX بدون احراز هویت است.

 

علاوه بر این، از آنجایی که این پلتفرم استفاده از خدمات خود را برای کابران ایرانی محدود نکرده است، ایرانیان داخل کشور نیز می‌توانند با استفاده از مدارک خود به احراز هویت در آن پرداخته و سطح برداشت‌های روزانه خود را افزایش دهند.

 

واریزی‌ها در این صرافی بدون محدودیت است که با استفاده از آن‌ها می‌توان به خرید و فروش ترون پرداخت. برای برداشت نیز محدودیت‌ها به‌صورت زیر است:

 

• ساخت حساب با ایمیل بدون احراز هویت: 0.5 بیت کوین در روز

• ایمیل + شماره موبایل: 1.5 بیت کوین در روز

• ایمیل + شماره موبایل + احراز هویت دو عاملی با برنامه گوگل آتنتیکیتور: 15 بیت کوین در روز

• ایمیل + شماره موبایل + احراز هویت دو عاملی با برنامه گوگل آتنتیکیتور + تنظیم پسورد: 25 بیت کوین در روز

 

خرید ترون بدون احراز هویت از صرافی های ایرانی

با اینکه برخی از صرافی‌های خارجی بدون احراز هویت امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای تریدرها فراهم کرده‌اند، اما ریسک‌هایی هنگام استفاده از آ‌ن‌ها وجود دارد.

 

به‌عنوان مثال، در هنگام هک و سرقت دارایی‌ها از حساب‌ها در صرافی‌های خارجی، عموما نهاد مشخصی برای شکایت کاربران وجود ندارد و در این بین کاربران ایرانی نیز به‌خاطر تحریم‌ها، بیش از دیگر کاربران با ضایع شدن حق خود مواجه می‌شوند.

 

علاوه بر این، عدم امکان واریز و برداشت ریالی در حساب بانکی و پایین بودن تعداد کوین و توکن‌های پشتیبانی‌شده نیز از جمله دیگر محدودیت‌های کار با صرافی‌های خارجی هستند.

 

بنابراین گزینه دیگر، استفاده از یک صرافی ایرانی است. البته باید گفت که برای خرید و فروش ترون و دیگر ارزهای دیجیتال در تمام صرافی‌های ایرانی ملزم به انجام احراز هویت و ارائه مدارک شناسایی هستید.

 

البته این احراز هویت در برخی پلتفرم‌ها سطح‌بندی دارد که مثلا در یک سطح با صرفا ارائه شماره موبایل و کارت ملی می‌توانید با محدودیت روزانه به واریز و برداشت بپردازید و با ارائه مدارک بیشتر نظیر شماره ثابت، آدرس محل سکونت و دیگر موارد، این محدودیت را افزایش دهید.

 

بیت 24

بیت 24 یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی است که کار خود را در سال 98 آغاز کرد. در حال حاضر امکان خرید و فروش آنی TRX و بیش از 530 ارز دیجیتال دیگر در این پلتفرم وجود دارد. شما با احراز هویت و ارائه مدارک شناسایی قادر به استفاده از تمام خدمات بیت24 هستید.

 

یکی از جدیدترین و قدرتمندترین خدمات بیت24، ارائه بازارهای معامله حرفه‌ای تتری (دلاری) و تومانی برای 100 جفت ارزی است که مشابه پلتفرم‌های بین‌المللی، امکان سفارش گذاری لیمیت را برای کاربران فراهم کرده است.

 

در آینده نزدیک، ارزهای پشتیبانی‌شده به 500 مورد افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، بیت24 مجهز به یک کیف پول داخلی است که با استفاده از آن قادر به حذف کارمزدهای شبکه هستید.

 

از آنجایی که سرعت عمل در خرید و فروش رمز ارزها حرف اول را در سودآوری می‌زند، با نگهداری ارزهای خود در والت داخلی بیت 24 می‌توانید معاملات خود را سریع‌تر انجام داده و دیگر نگران اتلاف وقت جهت تکمیل تراکنش‌های خود خصوصا روی شبکه‌های شلوغی نظیر اتریوم نباشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو