ارتباط مستقیم 50 درصد حوزه اشتغال به حوزه فناوری!

منبع: ساعد نیوز

3

1402/6/30

23:46


ساعدنیوز: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم متاثر از تکنولوژی بوده و بر اساس بررسی‌های جهانی در دهه‌های آینده 50 درصد حوزه اشتغال مستقیما به حوزه فناوری ارتباط می‌یابد.

ارتباط مستقیم 50 درصد حوزه اشتغال به حوزه فناوری!

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی ساعدنیوز، مهرداد عظیمی پنجشنبه 30 شهریورماه در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز سنجش آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی و تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای کشور در تبریز، اظهار کرد: این پروژه جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است که اکنون افتتاح می‌شود و نشان‌دهنده ماحصل یک تصمیم و درست راهبردی است.

وی افزود: اکنون که هم وطنان عزیزمان از این زیرساخت بهره می‌برند و استفاده می‌کنند و سنجش مهارت در این مرکز انجام می‌گیرد، می‌توان مشاهده کرد که یک تصمیم درست مدیریت چقدر می‌تواند موثر واقع شود.

وی ادامه داد: این پروژه نزدیک 16 سال پیش آغاز شده بود و بیش از 730 میلیارد ریال برای آن اعتبار هزینه شده که بخش عمده‌ آن طی دو سال اخیر و در دولت سیزدهم بوده است.

عظیمی با بیان این‌که یکی از راهبردهای این دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: این مرکز پنجمین مرکز تخصصی سنجش صلاحیت حرفه‌ای کشور است که به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای پس از دریافت آموزش‌های این مجموعه وارد بازارکار می‌شوند، تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش و سنجش مهارت و نه اشتغال است اما همه ما مجموعه‌های به هم پیوسته هستیم که برای حال و آینده کشور کمک می‌کنیم.

وی افزود: باور همه مسئولان عالی کشور این است که ضمن احترام به همه تصمیمات، امروز برای حل مشکل اشتغال باید مسیر دیگری را طی کرد‌.

وی گفت: دنیای حال و آینده، دنیای مهارت است. چه بخواهیم و چه نخواهیم متاثر از تکنولوژی بوده و بر اساس بررسی‌های جهانی در دهه‌های آینده 50 درصد حوزه اشتغال مستقیما به حوزه فناوری ارتباط می‌یابد.

وی با بیان این‌که افتتاح این مرکز، نمونه موفقی است که انتظار داریم کمک‌ها از سازمان فنی و حرفه ای ادامه دار باشد، افزود: بندهای خوبی در برنامه هفتم توسعه وجود دارد و امیدواریم که نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به حوزه اموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو