90 درصد از اقتصاد استان آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است

منبع: ساعد نیوز

2

1402/6/30

23:46


ساعدنیوز: استاندارد آذربایجان شرقی گفت: حدود 90 درصد از اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است که کارهای بزرگی در این بخش در حال انجام است.

90 درصد از اقتصاد استان آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی ساعدنیوز، زین‌العابدین رضوی خرم عصر پنجشنبه، 30 شهریورماه در هفتمین همایش مدیران ستادی و استانی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به اشاره به شرایط استان در نخستین زمان تصدی گری سمت استانداری، اظهار کرد: وقتی به هر گوشه و کناری در استان می‌رسیدیم، پروژه‌های متعدد ناقص و به جا مانده از دولت قبلی را می‌دیدیم و مردم به شدت از این موقعیت گلایه داشتند.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین مرکز سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای کشور در تبریز، افزود: وقتی امروز می‌بینیم که نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و دانش آموختگان این شهر در این مرکز جمع شده‌اند و مهارت می‌آموزند، خداوند را شاکر هستیم که تفویق داد تا این پروژه به جا مانده از دولت‌های قبلی با تامین اعتبار در دولت سیزدهم به اتمام برسد.

خرّم با اشاره به این‌که حدود 90 درصد از اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است، گفت: کارهای بزرگی در بخش خصوصی استان در حال انجام است و یکی از نیازهای اساسی آن‌ها که همواره به ما مراجعه می‌کنند، نیروی آموزش دیده و ماهر است که در استان کم است.

وی با اشاره به گسترش حیطه فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به سراسر استان، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر نیازها در نقاط مختلف استان و در هر روستایی که لازم بوده و هر منطقه محروم حاشیه نشین ارائه می‌شود و این نهاد، ماموریت محور عمل می‌کند.

وی افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای با افتتاح این مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای که متناسب با بازارکار است، به عنوان یک سازمان آینده نگر و آینده پژوه، چرخه اشتغال را تکمیل کرده و بهره وری نیروی انسانی ارتقا یابد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو