بیوگرافی زنده یاد آرش میراحمدی ؛ از شروع کار هنری تا ماجرای ازدواج و خبر فوت او

بیوگرافی زنده یاد آرش میراحمدی ؛ از شروع کار هنری تا ماجرای ازدواج و خبر فوت او


منبع: پلازا

4

1402/6/31

11:21


بیوگرافی زنده یاد آرش میراحمدی ؛ از شروع کار هنری تا ماجرای ازدواج و خبر فوت او

فوت آرش میراحمدی، مردی که سال‌ها خاطرات زیبایی چه در زمینه طنز و چه در کار کودک برای بزرگسالان و کودکان رقم زد، خبر شوکه کننده‌ای بود. از این رو در ادامه این مقاله با بیوگرافی آرش میراحمدی همراه شما باشیم.

آرش میراحمدی بازیگر ایرانی در 4 تیر 1350 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1369 با تئاتر شروع کرد و در سال 1372 موفق شد تا با سریال نوروز 1372 وارد تلویزیون شود. علیرغم تلاش‌های این هنرپیشه در زمینه بازیگری، شهرت و دیده شد او تا سال 1390 و برنامه خنده بازار طول کشید. پس از آن آقای میراحمدی را در مجموعه‌هایی پرطرفدار همچون شکرآباد، محله گل و بلبل، بیمار استاندارد و دست‌انداز دیدیم. متاسفانه در اوایل شهریور ماه مشخص شد که این هنرپیشه طناز به بیماری سرطان لوزالمعده مبتلا شده است و در کمال ناباوری خیلی زود او را در روز 28 شهریور 1402 از دست دادیم. از این‌رو به پاس تلاش‌های این مرد مهربان برای شاد کردن دل مردم و کودکان در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با بیوگرافی آرش میراحمدی همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی آرش میراحمدی

  • نام و نام خانوادگی: آرش میراحمدی
  • تاریخ تولد: 4 تیر 1350
  • تاریخ درگذشت: 28 شهریور 1402
  • محل تولد: فراشبند، فارس
  • سن آرش میراحمدی: 52 سال
  • قد آرش میراحمدی: حدودا 180 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (مرجان صفابخش از 1374 تا 1402)
  • صفحه اینستاگرام آرش میراحمدی: arashmirahmadi@

بیوگرافی آرش میراحمدی

در این بخش با اطلاعات شخصی این هنرمند درگذشته از زمان تولد تا ازدواج و فوت او همراه شما هستیم.

زندگی نامه آرش میراحمدی ؛ از تولد تا جوانی

زندگی نامه آرش میراحمدی

آرش میراحمدی در 4 تیر 1350 و شهر فراشبند استان فارس متولد شد. او در کودکی بسیار خجالتی بود و همین ویژگی‌اش باعث می‌شد که ناخودآگاه کمتر دیده شود و همین اتفاق میل او را به دیده شدن بیشتر کرد و آن پسر ساکت و خجالتی به بازیگری گرایش پیدا کرد. او ابتدا به سمت خوشنویسی و سپس تئاتر رفت و علاقه خود را در مدرسه پیدا کرد. سپس در دبیرستان مطهری دیپلم گرفت و سپس در مقطع کارشنانی رشته هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران پذیرفته شده و به سمت این شهر رهسپار شد. هنگامی که او بازیگری را انتخاب کرد، خانواده او اصلا راضی نبودند و تنها مشوق او حسین اسکندری بود. او در سال 1368 وارد دانشگاه شد و در همان سال‌های دانشجویی تئاتر را شروع کرد.

زندگی خصوصی آرش میر احمدی

زندگی خصوصی آرش میر احمدی

زنده‌یاد میراحمدی در سال 1372 و هنگام برنامه نوروز 72 اتفاق افتاد. خانم مرجان صفابخش همسر آرش میراحمدی پدری ارتشی داشت و در زمان پخش نوروز 72 برای برنامه پدرش، از زادگاه خود کرمان، به تهران می‌رود. او پیش از آن آقای احمدی را در تلویزیون دیده بود و وقتی این بازیگر را از نزدیک می‌بیند، حس می‌کند که از پشت دوربین هم خوشتیپ‌تر است و در پشت صحنه‌ نیز این را به آقای میراحمدی می‌گوید. دفعه دومی که خانم صفابخش با این بازیگر ملاقات می‌کند، پیشنهاد ازدواجی از جانب او دریافت می‌کند و پس از مدتی با وجود مخالفت‌ها، خانواده راضی می‌شوند و در سال 1374 آرش میراحمدی و همسرش رسما ازدواج می‌کنند. خانم صفابخش درباره این ازدکاج می‌گوید که کاملا خوشبخت و راضی است و ازدواج با آرش میراحمدی باعث شده او راه زندگیش طوری دیگر رقم خورده و طراح صحنه و لباس شود. حاصل ازدواج این زوج دختری به نام کارمانیا و پسری به نام آرشام است که 6-7 سال اختلاف سنی دارند.

علت مرگ آرش میراحمدی

در این بخش بیوگرافی آرش میراحمدی درباره بیماری و مرگ او صحبت می‌کنیم. مرحوم میراحمدی مدتی بود که نحیف و لاغر به نظر می‌رسیدند و پس از مدتی در تاریخ 9 شهریور 1402 طی یک ویدیو در صفحه اینستاگرام خود اعلام کردند مدتی دردهای شکمی را تحمل می‌کردند و دچار مشکل شده بودند. با آزمایشات متعدد سرانجام متوجه می‌شوند که به سرطان پانکراس (لوزالمعده) مبتلا شده‌اند و در روز 11 شهریور 1402 برای اولین جلسه شیمی درمانی خود، اقدام کردند. او طی ویدیوی خود اعلام کرد که از روند بیماری با مردم صحبت خواهد کرد تا کسانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند نیز از آن باخبر شده و امیدشان را از دست ندهند. سه جلسه شیمی درمانی این هنرمند عزیز گذشت و در روز 25 شهریور تصویری از تراشیدن موهای سر او توسط خانواده به اشتراک گذاشته شد. آخرین پست در صفحه این بازیگر نیز مربوط به روند درمان او در روز 26 شهریور بود.‌ ظاهرا زنده‌یاد میراحمدس در صبح روز 28 شهریور 1402 به دلیل مشکلات کبدی و سموم کیسه صفرا به کما می‌رود و در عصر همان روز نیز جان خود را از دست می‌دهد. روحش شاد.

علت مرگ آرش میراحمدی

زندگی شغلی آرش میراحمدی

در این قسمت با کارنامه هنری این بازیگر همراه شما هستیم.

بیوگرافی آرش میراحمدی ؛ شروع بازیگری

شروع بازیگری مرحوم میراحمدی در سال 1369 و دوران دانشجویی با نمایش تئاتر مسیح هرگز نخواهد گریست شروع شد و در سال 1370 دومین تجربه خود را با داستان آران گذراند. او اولین تجربه پشت دوربین خود را با مجموعه تلویزیونی نوروز 72 در کنار کارگردان آن داریوش کارگردان و بازیگرانی همچون علی عمرانی و مهران مدیری داشت. او از سال 1372 تا 1390 چند فیلم سریال در کارنامه کاری خود ثبت کرد اما هیچکدام از آنها باعث دیده شدن این بازیگر نبودند تا اینکه در سال 1390 ورق برگشت.

دیده شدن با خنده بازار

مجموعه خنده بازار نه تنها یک برنامه نو در تلویزیون بود، بلکه بازیگران زیادی از جمله شادروان میراحمدی را به مخاطبان معرفی کرد. آقای میراحمدی در این برنامه به صورت شخصیت‌های مختلف از جمله: قاضی دادگاه خانواده، مجری برنامه ماجراهای شگفت‌انگیز، محبت مصلحی (محمد مسلمی)، چابک نویدی (بابک سعیدی)، تفرشیان (تجریشیان)، پرزیدنت بااونا (باراک اوباما)، خواننده برنامه به خانه برمی‌گشتیم (به خانه برمی‌گردیم / شوم لای لای) و… پرداخت. او سپس پیرو خندوانه در سریال شکرآباد نقش‌های پیر پشمک‌موی؛ پیرمرد قصه‌گو در بستر مرگ؛ فرفری و… را بازی کرد.

بیوگرافی آرش میراحمدی ؛ محله گل و بلبل

سریال های آرش میراحمدی

در بین سال‌های 1394 تا 1398 آرش میراحمدی جز بازیگران ثابت مجموعه محله گل و بلبل به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور بود و با داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) همکاری داشت. او در این مجموعه نقش نون خالی خور را بازی می‌کرد و از جانب کودکان بسیار از نقش‌آفرینی زیبای او استقبال شد‌. پس از آن نیز در آثاری همچون بچه‌محل و کلبه عمو پورنگ با آقایان درویشعلی‌پور و فرضیایی همکاری مشترک داشت. آخرین اثری که آقای میراحمدی در آن ایفای نقش داشت، دست‌انداز به کارگردانی شهاب عباسی بود.

فیلم های آرش میراحمدی

سالنام فیلمکارگردان
1363بی‌بی چلچلهکیومرث پوراحمد
1375معجزه خندهیدالله صمدی
1380تارزن و تارزانعلی عبدالعلی‌زاده
1380نیمه پنهانتهمینه میلانی
1390صداست که می‌ماندسعید چاری
1399سرباز (فیلم کوتاه)حسین ترک جوش

سریال های آرش میراحمدی

سالنام سریالکارگردان
1372نوروز 72داریوش کاردان
1376سلام، سلامسیدعلی سمنانی
1376گل‌های 76مسعود آب‌پرور
1390خنده بازارشهاب عباسی
1392ستاره حیاتجواد ارشاد
1393شکرآبادشهاب عباسی
1394-1398محله گل و بلبلاحمد درویشعلی‌پور
1395بیمار استانداردسعید آقاخانی
1398ناخونکیزدان فتوحی
1399بچه‌محلاحمد درویشعلی‌پور
1399-1400کلبه عمو پورنگاحمد درویشعلی‌پور
1400دست‌اندازشهاب عباسی

تئاترهای آرش میراحمدی

سالنام اجرا
1369مسیح هرگز نخواهد گریست
1370داستان آران

حواشی آرش میراحمدی

حواشی آرش میراحمدی

این بازیگر در طول زندگی خود اهل حاشیه نبود و تمام شهرت او در کارش خلاصه می‌شد و یک پیج اینستاگرام که اکثرا سعی در تزریق حس خوب به جامعه داشت. همچنین هیچ عنوانی به عنوان جوایز و افتخارات آرش میراحمدی نیز در طول زندگی هنری او  ثبت نشده است. حتی در روزهای آخر زندگی نیز او را دیدیم که امیدوارانه از درمان و بهبود خود سخن می‌گفت و حتی قصد داشت تا روند درمان خود را با جزئیات به منظور روحیه دادن به سایر مبتلایان به سرطان در صفحه شخصی خود، به اشتراک بگذارد. پس از مرگ همسر ایشان، مرجان صفابخش، در پست اینستاگرامی از همه کسانی که به فکر آنها بوده و به آقای میراحمدی روحیه دادند، تشکر کرد.

حقایق پنهان آرش میر احمدی

در این قسمت چند حقیقت درباره زندگی این هنرمند می‌خوانیم.

  • هیچکدام از اعضای خانواده او راضی به بازیگر شدنش نبودند و تنها حسین اسکندری مشوق این بازیگر بود.
  • مرحوم میراحمدی با همسرش در زمان ساخت نوروز 72 آشنا شد.
  • دختر این بازیگر، کارمانیا میراحمدی، نیز به بازیگری گرایش دارد و در مدرسه تئاتر انجام می‌دهد.
  • همسر آرش میراحمدی تنها ویژگی بد او را نامنظم بودن و بهترین ویژگی‌های او را صداقت و رفتار خوب اجتماعی با مردم دانستند.
  • آقای میراحمدی پدر مسئولی بودند و در امور فرزندان و خانه به همسرشان کمک می‌کردند.
  • آرش میراحمدی در کودکی دوست داشت راننده تریلی بشود.
  • او همچنین در زمینه‌های کارگردانی و خوانندگی نیز فعالیت داشت. فیلم باران در آینه و ترانه فراشبند از جمله فعالیت‌های او در این دو عنوان بودند.
  • آقای میراحمدی به پارتی بازی اعتقادی نداشتند و تلاش را لازمه بازیگری می‌دانستند.
  • او فردی کتابخوان بود و به دعا اعتقاد زیادی داشت.
  • این بازیگر در مقطعی به دنبال طلبگی تیز رفت و سپس آن را رها کرد.

آلبوم عکس های آرش میراحمدی

در پایین چند عکس این هنرمند را قرار می‌دهیم.

کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی آرش میراحمدی همراه شما بودیم و درباره زندگی و مرگ غم‌انگیز او صحبت کردیم. پیکر این مرحوم در روز پنجشنبه 30 شهریور ماه ساعت 10 صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. نظر شما درباره این بازیگر چیست؟ چه نقشی از او را به خاطر دارید؟ از همراهی شما تا پایان این مقاله متشکریم. از خداوند طلب آرامش و شادی روح را برای آقای میراحمدی داریم. یادشان گرامی باد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو