بهترین فیلم های متیو مک کانهی ؛ 11 فیلم برتر Matthew McConaughey

بهترین فیلم های متیو مک کانهی ؛ 11 فیلم برتر Matthew McConaughey


منبع: فیگار

3

1402/7/1

18:01


در این نوشتار بعد از بررسی دقیق سایت‌های مرجع سینمایی به معرفی بهترین فیلم های متیو مک کانهی پرداخته شده است. با ما و سایت فیگار همراه بمانید.

بهترین فیلم های متیو مک کانهی ؛ 11 فیلم برتر Matthew McConaughey

در این نوشتار بعد از بررسی دقیق سایت‌های مرجع سینمایی به معرفی بهترین فیلم های متیو مک کانهی پرداخته شده است. با ما و سایت فیگار همراه بمانید.

متیو مک‌کانهی، یک بازیگر برجسته هالیوود است که در طول حرفه‌اش در بیش از ۶۰ فیلم و سریال نقش آفرینی کرده است. او در سال ۲۰۱۴ برای بازی در فیلم “باشگاه خریداران دالاس” اسکار بهترین بازیگر را به دست آورد. مک‌کانهی با توانمندی و مهارت بالای خود، توانسته است به عنوان یکی از بهترین بازیگران معروف هالیوود شناخته شود.

فیلم‌هایی که متیو مک‌کانهی به عنوان یکی از بهترین بازیگران تاریخ در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است شامل “میان ستاره‌ای”، “گرگ وال استریت”، “کارآگاه حقیقی”، “باشگاه خریداران دالاس”، “تندر استوایی”، “تماس”، “وکیل لینکن”، “ماد”، “طلا”، “آقایان”، “زمانی برای کشتن” و غیره می‌شود. این فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به عنوان برترین آثار متیو مک‌کانهی شناخته می‌شوند.

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

لطفاً توجه داشته باشید که تیم تحریریه‌ی فیگار تمام سعی خود را کرده که بر اساس تجربه‌ی شخصی و مستندات موجود در سایت‌های معتبر سینمایی این فیلم‌ها را بر اساس امتیاز IMDB و امتیازهای دیگری چون راتن توماتوز انتخاب کند.

The Sea of Trees – 6.1

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

فیلم “دریای درختان” (The Sea of Trees) به عنوان یکی از بهترین فیلم های متیو مک کانهی در سال 2016 به نمایش درآمد، توسط گاس ون سنت ساخته شد. در این فیلم بازیگرانی چون متیو مک‌کانهی، نااومی واتس و کن واتانابه حضور داشتند و نویسندگی آن توسط کریس اسپارلینگ انجام شد. امتیاز میانگین فیلم “دریای درختان” در سایت IMDB، 6.1 از 10 است.

از نظر برخی منتقدان، “دریای درختان” یکی از بهترین فیلم های متیو مک‌کانهی است، اما در جلب توجه منتقدان موفق نبود و امتیازات بالایی از آن‌ها دریافت نکرد. فیلم از نظر تیم تحریریه‌ی فیگار روایت بسیار جذابی را دارد و در فروش عملکرد بسیار خوبی داشت. با بودجه 25 میلیون دلار، “دریای درختان” بیش از 825 میلیون دلار فروش کرد.

داستان فیلم در مورد آرتور، یک شهروند آمریکایی که به فکر خودکشی است و تصمیم می‌گیرد به جنگل برود و در آنجا به زندگی خود پایان دهد. او با مردی ژاپنی که افسردگی داشت، روبرو می‌شود. داستان سپس بر روی تضاد و تحول شخصیتی بین آرتور و این مرد ژاپنی تمرکز می‌کند.

Killer Joe – 6.7

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

فیلم “جو قاتل” (Killer Joe) به کارگردانی ویلیام فریدکین در سال 2011 ساخته شده است و بازیگران اصلی آن شامل متیو مک‌کانهی، امیل هرش، جونو تیمپل، جینا گرشان و توماس هیدن چرچ هستند. “جو قاتل” بر اساس نمایشنامه‌ای با همین نام اثر تریسی لتس نوشته شده است.

داستان فیلم دربارهٔ یک کارآگاه پلیس به نام جو کوپر (با بازی متیو مک‌کانهی) است. او به عنوان قاتل برای کشتن مادر مشتری خود استخدام و در این بین درگیر یک ماجرای خانوادگی پیچیده و پرچالش می‌شود. فیلم “جو قاتل” دارای یک الگوی جنایی گوتیک است و از طنز سیاه نیز بهره می‌برد.

فیلم اصالتی بسیار گرافیکی و خشن دارد و در ابتدا رتبه‌سنی NC-17 دریافت کرده بود، اما در نهایت به رتبه R تغییر کرد. توجه داشته باشید که فیلم حاوی صحنه‌های آزاردهنده و خشونت‌آمیزی است و برای افراد با وضعیت روحی ضعیف توصیه نمی‌شود.

انتقادات مثبتی نسبت به عملکرد متیو مک‌کانهی در نقش جو کوپر وجود دارد. بازی او به طرز باورنکردنی خوب است و او در نقش یک رئیس پلیس قاتل بازی می‌کند که در قلمروی هویت سادیستی عمل می‌کند. این نقش عجیب و پارادوکس‌محور نشان دهندهٔ استعداد بازیگری متیو مک‌کانهی در بازی کردن نقش‌های پیچیده و قهرمانانه است که به طرزی شگفت‌انگیز در آن زمان توجه منتقدان را به خود جلب می‌کند.

به طور کلی، “جو قاتل” یک فیلم غم‌انگیز، ناراحت‌کننده و فراموش‌نشدنی است که توانسته محدودیت‌های سلیقه را به چالش بکشد و با بازی متیو مک‌کانهی در نقش اصلی، شخصیتی ترسناک از یک ضدقهرمان نمایش دهد که خواب را از شما می‌گیرد.

Interstellar – 8.6

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

فیلم “میان‌ستاره‌ای” (Interstellar) به کارگردانی کریستوفر نولان در سال 2014 ساخته شد. در این فیلم بازیگرانی چون متیو مک‌کانهی، آن هتوی، جسیکا چستین و بیل ایروین حضور دارند.

در این فیلم، داستان در آینده‌ای دیستوپیایی روایت می‌شود که در آن بشریت در معرض انقراض قرار دارد. یک خلبان سابق ناسا (با بازی متیو مک‌کانهی) باید به ندای وظیفه پاسخ دهد و با سفر از طریق کرم چاله، تلاشی برای نجات بشریت و یافتن یک خانه جدید انجام دهد. اما در این مسیر، او مجبور است فرزندانش، مورفی و تام، را رها کند.

“میان‌ستاره‌ای” به عنوان یک حماسه احساسی از پدری که در زمان و مکان حس رهایی پیدا می‌کند و خود را گم می‌کند، نه تنها یک فیلم علمی تخیلی با تصاویر خیره‌کننده است، بلکه بسیار هم تراژیک دراماتیک می‌شود. بازیگری متیو مک‌کانهی در نقش جوزف کوپر، قلب و روح فیلم است. او با بیدار شدن در بُعد جدیدی، مورفی محبوبش را به شکل یک بانوی مسن در بستر مرگ می‌یابد و نصیحتی شاعرانه و دلخراش به پدرش می‌دهد.

فیلم “میان‌ستاره‌ای” با امتیاز متاکریتیک 74 از 100 و امتیاز IMDb 8.6 از 10، یکی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان به شمار می‌رود. این فیلم با استفاده از موسیقی زیبایی از هانس زیمر و بازی برجسته متیو مک‌کانهی، یک ارزش هنری بزرگ دارد. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های متیو مک کانهی که قبل از مرگ باید ببینید از آن دسته از فیلم‌هایی است که بعد از دیدنش آنچنان به فکر فرو می‌روید که درآمدن از آن فضا سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای

The Wolf of Wall Street – 8.2

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

فیلم “گرگ وال استریت” (The Wolf of Wall Street) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال 2013 ساخته شد. این فیلم بر اساس زندگی جوردن بلفورت، یک دلال سهام، به عنوان یکی از فیلم های برتر متیو مک کانهی در این لیست قرار گرفته است.

“گرگ وال استریت” یکی از بهترین فیلم های متیو مک‌کانهی است که در آن نقش مهمی را ایفا کرده است. این فیلم در مراسم اسکار سال 2014 در پنج بخش نامزد شد، اما هیچ جایزه اسکاری را به دست نیاورد. لئوناردو دی‌کاپریو برای بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد موزیکال یا کمدی شد.

در این فیلم، بازیگرانی مانند لئوناردو دی‌کاپریو، مارگو رابی، جونا هیل، ژان دوژاردن، راب راینر، کایل چندلر و متیو مک‌کانهی حضور داشتند. فیلم “گرگ وال استریت” با بودجه ۱۰۰ میلیون دلار تولید شد و در باکس آفیس حدود ۳۹۲ میلیون دلار فروش داشت.

خلاصه داستان فیلم “گرگ وال استریت” درباره دلالی است که از صفر به قله موفقیت در بازار سهام می‌رسد. او در اواخر دهه ۸۰ وارد این حوزه می‌شود و در روز بزرگترین سقوط اقتصادی پس از دهه ۲۰ فعالیت می‌کند. او با کمک تکنیک‌های کلاهبرداری، به ثروت بسیاری دست می‌یابد.

Dallas Buyers Club – 7.9

 

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

“باشگاه خریداران دالاس” یک فیلم درام بیوگرافی است که در سال 2013 منتشر شد. کارگردان این فیلم ژان مارک ولی بوده و بازیگران آن شامل جرد لتو، جنیفر گارنر و اسکات تاکه‌دا هستند. فیلم براساس داستان واقعی ران وودروف به دنیای سینما معرفی شد. ران وودروف یک گاوچران برقکار در تگزاس است که در دهه 80 میلادی به بیماری ایدز مبتلا می‌شود.

در آن زمان، اطلاعات کمی درباره ایدز وجود داشت و بیماران با تبعید و طرد شدن مواجه می‌شدند. ران تنها یک ماه فرصت زنده ماندن داشت و تصمیم می‌گیرد به طور غیرقانونی داروهای تجربی ایدز را تهیه و در بین بیماران دیگر توزیع کند. این عمل توسط سازمان غذا و دارو مورد نقد و اعتراض قرار می‌گیرد و به ایجاد “باشگاه خریداران دالاس” منجر می‌شود.

عملکرد باورنکردنی متیو مک‌کانهی در این فیلم توجه تماشاگران را به خود جلب کرد. جرد لتو نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است، اما عملکرد متیو مک‌کانهی به واقعیت خیره کننده است. نمایش حماسی او از استیصال و اندوه ران وودروف و همچنین مسیر دشواری که برای بقای خود انتخاب کرده، واقعاً تاثیرگذار است.

مک‌کانهی برای ورود به نقش مورد نظر کارگردان، حدود بیست کیلوگرم وزن کم کرد و این کار را با خوردن تنها سفیده تخم مرغ، ماهی، پودینگ تاپیوکا و مقدار زیادی شراب انجام داد. در عرض پنج ماه، وزن او از ۸۵ کیلوگرم به ۶۱ کیلوگرم کاهش یافت.

با این کاهش وزن شدید و بازی باورنکردنی، متیو مک‌کانهی در سال 2014 اولین جایزه اسکار خود را برای بهترین بازیگر نقش اول مرد دریافت کرد. او در توصیف شخصیت وودروف، انعطاف‌پذیری و تلاش برای بقا را تحسین کرد. این فیلم هم جزو محبوب‌ترین و بهترین فیلم های متیو مک کانهی است که قبل از مرگ باید ببینید.

The Gentlemen – 7.8

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

فیلم “آقایان” یک درام جنایی با المان‌های کمدی است که در سال 2020 به کارگردانی گای ریچی ساخته شد. فیلم دارای بازیگرانی همچون متیو مک‌کانهی، چارلی هونام و میشل دوکری است. میانگین امتیاز این فیلم در سایت IMDB 7.8 از 10 است.

در “آقایان”، میکی پیرسون (با بازی متیو مک‌کانهی) که یکی از بزرگترین خلافکاران بریتانیاست، تصمیم می‌گیرد از دنیای جرم و جنایت فاصله بگیرد و از تجارت خود کناره‌گیری کند. او که ثروت زیادی به دست آورده است، تلاش می‌کند امپراتوری ماریجوانای خود را به چند میلیاردر اوکلاهاما بفروشد. اما این تصمیم موجب رقابت، توطئه‌ها و خیانت‌هایی علیه او می‌شود و بسیاری از افراد به دنبال تصاحب امپراتوری او هستند.

با وجود ضعف‌هایی در طرح داستان فیلم، بازیگران آن ارزش قابل توجهی را به فیلم می‌بخشند. منتقدان می‌نویسند که تماشای بازیگران، از ستارگان معروف تا بازیگران فرعی، لذت‌بخش است و آن‌ها داستان را زنده می‌کنند.

 Dazed and Confused – 7.6

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

فیلم “مات و مبهوت” (Dazed and Confused) که در سال 1993 اکران شد، یک فیلم کمدی که توسط ریچارد لینکلیتر ساخته شده است. در این فیلم، بازیگرانی همچون جیسون لاندن، روری کوچرین، وایلی ویگینز، آدام گلدبرگ و متیو مک‌کانهی حضور دارند. “مات و مبهوت” در سایت IMDB امتیاز 7.6 از 10 را کسب کرده است.

این فیلم کمدی، داستانی را در قالب فضای دبیرستانی در استین در سال 1976 روایت می‌کند. در آخرین روز تحصیلی، اتفاقات و ماجراهای مختلف در محیط دبیرستان رخ می‌دهد. “مات و مبهوت” بر اساس چهارچوب فیلم “American Graffiti” جرج لوکاس ساخته شده است. این فیلم نقطه شروعی برای بسیاری از ستارگان جوان همچون متیو مک‌کانهی، بن افلک، میلا یوویچ و پارکر پوزی بوده است.

از جمله نکات جالب درباره “مات و مبهوت” این است که متیو مک‌کانهی شخصیت اصلی فیلم نیست، اما با بازی قوی خود در هر صحنه که حضور دارد، نمایشی برتر را ارائه می‌دهد. شخصیت او در فیلم، دیوید وودرسون نام دارد و به عنوان یک ناظر بر رویدادهای عجیب فیلم عمل می‌کند. وودرسون، یک مرد 20 ساله که هنوز با نوجوانان در ارتباط است و همچنین جذاب‌ترین شخصیت فیلم را به تصویر می‌کشد. کاریزمای متیو مک‌کانهی او را در این فیلم بسیار دوست داشتنی می‌کند.

A Time to Kill – 7.5

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

فیلم “زمانی برای کشتن” (A Time to Kill) به عنوان یکی از بهترین فیلم های متیو مک کانهی در سال 1996 به کارگردانی جوئل شوماخر ساخته شد. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام اثر جان گریشام به دنیای سینما معرفی شد. بازیگرانی همچون متیو مک‌کانهی، ساندرا بولاک، ساموئل ال. جکسون، کوین اسپیسی، اشلی جاد، برندا فریکر، دونالد ساترلند و بسیاری دیگر در این فیلم حضور دارند. “زمانی برای کشتن” در سایت IMDB امتیاز 7.5 از 10 را کسب کرده است.

این فیلم، درباره‌ی یک وکیل تازه‌کار به نام جیک بریگانس است که در یک شهر کوچک در میسی‌سیپی مشغول به کار می‌شود. جیک بریگانس تصمیم می‌گیرد به دفاع از یک مرد سیاه‌پوست به نام کارل لی هیلی بپردازد. کارل لی هیلی به خاطر کشتن دو جوان سفیدپوستی که دختر 10 ساله‌اش را آزار و اذیت می‌کرده‌اند، متهم شده است. در همین حال، گروهی از کوکلوکس کلان‌ها به رهبری لی باب، به قدرت و تأثیر خود بازگشته‌اند.

“زمانی برای کشتن” با بودجه‌ی 40 میلیون دلار تولید شده و توانست در باکس‌آفیس بیش از 152 میلیون دلار درآمد کسب کند. این فیلم با داستان جذاب خود و استقبال بالای مخاطبان، به عنوان یکی از بهترین فیلم های متیو مک کانهی شناخته می‌شود.

Contact – 7.5

بهترین فیلم های مک کانهی

فیلم “تماس” (Contact) در سال 1997 به کارگردانی رابرت زمه‌کیس ساخته شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر کارل ساگان به تصویر کشیده شده است. بازیگرانی همچون جودی فاستر، متیو مک‌کانهی و تام اسکریت در این فیلم حضور دارند. “تماس” در تاریخ 11 ژولای 1997 به نمایش درآمد. این فیلم در سایت IMDB امتیاز 7.5 از 10 را کسب کرده است.

داستان فیلم “تماس” درباره‌ی الینور آرووی، یک اخترشناس است که پس از از دست دادن پدرش، باور نمی‌کند که انسان‌ها تنها در کهکشان هستند. او با تاثیر یک خاطره از پدرش به دانشگاه می‌رود و در زمینه‌ی علم و تحقیقات فضایی تحصیل می‌کند. الینور پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، با همکارانش در مراکز مختلف مانند رصدخانه آرسیبو و رصدخانه ملی رادیویی آمریکا به گوش دادن به امواج رادیویی از فضا می‌پردازد. اما با تغییر سیاست‌ها و قطع کمک‌های مالی از سوی بنیاد ملی علوم، الینور و همکارانش مجبور می‌شوند به شرکت‌های خصوصی روی آورند تا برای حمایت مالی از پروژه‌شان استفاده کنند.

فیلم “تماس” با بودجه‌ی 90 میلیون دلار تولید شده و در نهایت حدود 171 میلیون دلار در باکس‌آفیس فروش کرد. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های متیو مک کانهی شناخته می‌شود و پس از اکران با استقبال مخاطبان روبرو شد. این فیلم به علت ساختار روایی خاصی که دارد به عنوان یکی از بهترین فیلم های متیو مک کانهی در لیست تیم تحریریه‌ی فیگار قرار گرفته است.

Lone Sta – 7.4

فیلم های برتر متیو مک کانهی

فیلم “Lone Star” به عنوان یکی از بهترین فیلم های متیو مک کانهی در سال 1996 به کارگردانی جان سیلز ساخته شد. این فیلم در سبک معمایی وسترن قرار دارد و بازیگرانی همچون کریس کوپر، کریس کریستوفرسون و متیو مک‌کانهی در آن حضور دارند. “Lone Star” در سال انتشار خود امتیاز 7.4 از 10 را در سایت IMDb کسب کرد.

داستان فیلم “Lone Star” درباره‌ی کلانتر سام دیدز است که سعی دارد حقیقت پشت قتل همکار خود، چارلی وید را کشف کند. متیو مک‌کانهی در نقش بادی دیدز، پدر سام دیدز، ظاهر می‌شود. بادی در جامعه فرونترا تگزاس محبوبیت داشت و پس از مرگش، به خاطر نیکی‌هایش مورد احترام قرار می‌گیرد. اما هنگامی که سام شروع به تحقیق درباره‌ی مرگ وید می‌کند، حقایق ناخوشایند درباره‌ی اجرای قانون در فرونترا را کشف می‌کند و شک به شایستگی شهرت پدرش به عنوان یک مرد منصف و متین دست می‌دهد. “Lone Star” ممکن است یک وسترن سنتی نباشد، اما طرفداران این ژانر از آن لذت خواهند برد و بازی سام دیدز در کشف اسرار خانواده و جامعه‌اش، هیجان‌انگیز است.

Mud – 7.4

بهترین فیلم متیو مک کانهی

بهترین فیلم های متیو مک کانهی

فیلم “Mud” در سال 2013 به کارگردانی جف نیکولز ساخته شد. بازیگرانی همچون تای شرایدن، سام شپارد و مایکل شنون در آن حضور دارند. این فیلم براساس روایت‌های مارک تواین از ماجراهای هاکلبری فین و تام سایر ساخته شده است.

داستان فیلم “Mud” بر روی دو پسر به نام‌های الیس و نکبون تمرکز دارد که به ماد، یک فراری، در جزیره‌ای کوچک کمک می‌کنند. آنها به ماد کمک می‌کنند تا از دستگیر شدنش جلوگیری شود و در عوض انتظار دارند که او قایق و تپانچه خود را در اختیارشان قرار دهد.

“ماد” یک فیلم اسرارآمیز و جذاب است و با استفاده از اجراهای عالی از بازیگران استعدادمند هیجان شما را دو چندان خواهد کرد. ریتم پایین فیلم، فضای سورئال آن را تقویت و درون خود دنیایی غنی و معنوی را پنهان می‌کند. متیو مک‌کانهی در نقش ماد، یک فراری شاعر و عاشق دلباخته را بازی می‌کند. او صادق و مشتاق است تا زندگی بهتری برای معشوقه‌اش جونیپر فراهم کند. این فیلم مبارزه و پاکسازی کاراکتر ماد را به زیبایی نشان می‌دهد و در بین مخاطبان تأثیرگذار است.

همانطور که متیو مک‌کانهی خود اشاره کرده است،

عشقی که او برای این زن دارد، چیز بسیار ساده‌ای است. برای او اهمیتی ندارد که آیا آن زن او را دوست دارد یا نه. او همیشه به همان شکل عاشقش بوده و هیچگاه عشقش سرد نشده است. این مرد عاشق به طوری است که همیشه او را برای اولین بار می‌بیند و این اتفاق در زندگی واقعی به ندرت رخ می‌دهد. شاید در واقعیت این اتفاق نیفتد، اما حفظ نور عشقی که در ابتدا روشن شده، چالشی است بس بسیار هیجان‌انگیز، غریب و دوست‌داشتنی.

در کنار مطالعه مقاله فوق، فراموش نکنید که سری به مطلب فیلم های رابرت د نیرو نیز بزنید و با بهترین آثار او بیشتر آشنا شوید.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های متیو مک کانهی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو