رئیس پلی استیشن: بازی‌های داستان محور، پایه و اساس عناوین فرست پارتی ما باقی خواهند ماند

منبع: گیمفا

2

1402/7/3

12:19


رئیس پلی استیشن، جیم رایان (Jim Ryan)، می‌گوید: «عناوین تک‌نفره، روایت گرافیکی زیبا و بازی‌های غنی همچنان پایه‌ی کسب‌وکار انتشارات فرست پارتی ما خواهند بود».

رئیس پلی استیشن: بازی‌های داستان محور، پایه و اساس عناوین فرست پارتی ما باقی خواهند ماند

رئیس پلی استیشن، جیم رایان (Jim Ryan)، می‌گوید: «عناوین تک‌نفره، روایت گرافیکی زیبا و بازی‌های غنی همچنان پایه‌ی کسب‌وکار انتشارات فرست پارتی ما خواهند بود».

سونی (Sony) در سال‌های اخیر قویاً به گسترش فعالیت‌های خود در حوزه عناوین لایو سرویس ادامه داده و با امثال Concord و Fairgame$، برخی از محصولات لایو سرویسی که در حال حاضر در اختیار دارد را نیز معرفی کرده است.

برخی نگران هستند که این موضوع به معنای کاهش تاکید بر تجربه‌های روایت محور باشد که فلسفه محصولات پلی استیشن مترادف با آن‌ها شده است. جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، می‌گوید که اینطور نخواهد بود.

نقل قول‌های او از یک جلسه پرسش و پاسخ با تحلیلگران در سال ۲۰۲۲ است که به عنوان بخشی از افشای اسناد اخیر دادگاه مایکروسافت (Microsoft) فاش شده. از او پرسیده شد که «آیا برنامه سونی برای دو برابر کردن درآمد خود از عناوین فرست پارتی، کاملاً متکی به ۱۰ عنوان سرویس محور این شرکت است که تا قبل از آوریل ۲۰۲۶ عرضه می‌شوند؟»

جیم رایان گفت که سونی این کار را انجام نمی‌دهد. «انتظار نداشته باشید که تمام این نسخه‌ها موفق باشند، در حالی که موفقیت‌آمیز دیده شدن یا نشدن آن‌ها نیز در هر مورد متفاوت است». او در ادامه افزود که این شرکت همچنان به انتشار عناوین «غنی از روایت» که با آن‌ها معروف شده است، ادامه خواهد داد، که به گفته او، پایه و اساس عناوین فرست پارتی سونی باقی می‌مانند.

رایان (از طریق Reddit) گفت:

برای ما ساده لوحانه است اگر فرض کنیم هر ۱۰ مورد موفقیت بزرگی خواهند بود، بنابراین این عناوین شرط لازم برای دو برابر کردن درآمد بازی‌های فرست پارتی ما نیستند.

مطمئناً این چیزی نیست که ما فرض می‌کنیم. فراموش نکنید که با انجام این کار، به انتشار بازی‌هایی که در طول سال‌ها به خوبی به ما خدمت کرده‌اند، ادامه خواهیم داد. عناوین تک‌نفره و دارای روایت گرافیکی زیبا همچنان پایه‌ی کسب‌وکار انتشارات فرست پارتی ما خواهند بود.

البته این اولین باری نیست که رهبران پلی استیشن چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند. در ماه مارس سال گذشته (اسفند ۱۴۰۰)، هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن گفت که استودیوهای سونی «همیشه به ساخت بازی‌های مبتنی بر روایت تک‌نفره ادامه می‌دهند».

در همین حال، رایان در طول پرسش و پاسخ خود با تحلیلگران نیز گفت که او به همراه ناشران در سراسر صنعت، سرویس گیم پس (Game Pass) را «مخرب ارزش» می‌دانند.


نظر شما در این باره چیست؟

منبع: GamingBolt

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو