برای خرید گوشت به محله آقای کرباسچی بروید/ گوشت آنجا ارزان تر از همه جا

منبع: ساعد نیوز

3

1402/7/3

16:21


ساعد نیوز: غلامحسین کرباسچی، چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای خاتمی هر چه حرف معقول و معتدل می‌زند، مشاهده می‌کند که تأثیری ندارد بنابراین مجبور می‌شود، داد بزند.

برای خرید گوشت به محله آقای کرباسچی بروید/ گوشت آنجا ارزان تر از همه جا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از مهر، کرباسچی: اینکه 3 نفر آقای خاتمی را روی انگشت خود بچرخانند، تخیلات است /احمدی نژاد سرش را بالا بگیرد و بگوید وزیر زن داشتم

*سر کوچه شما گوشت ارزان‌تر می‌دهند؟ (با خنده)

بله فروشگاهی هست و بیشتر مشتریانش هم کارگران شهرداری هستند. وقتی سر ظهر می‌روم بیشتر آن گوشت‌ها تمام شده است که نشان می‌دهد فشار روی مردم است. فکر کنم این حرفهایم را پخش نمی‌کنید ولی هیچ حرف من علیه نظام نیست و خارج از چارچوب‌های نظام هم نیست. شما هم همه را پخش کنید که حداقل اگر من راجع به انتخابات حرف زدم و نقد هم کردم از این طرف هم نگویند بنده عامل حکومت هستم پس همه را پخش کنید.

رادیکالیزم به صلاح کشور نیست

* درباره خانم فائزه هاشمی رفسنجانی یک بار شما گفته بودید که او زیاد حرف می‌زند و به حرف‌هایش هم فکر نمی‌کند، جدیداً موضع گیری‌هایی کردند و تحریم انتخابات را مطرح کرده است. او و تیپ‌هایی مانند او که اینقدر مواضع و کنش‌های رادیکال دارند، به نظر شما مواضع اینگونه این افراد به صلاح کشور است؟

کلاً رادیکالیزم به صلاح کشور نیست کلاً رادیکالیزم به صلاح کشور نیست ولی آنها عکس‌العمل است. یعنی وقتی افرادی در حکومت هستند یا کنار آن قرار دارند مانند آقای خاتمی که یک اظهار نظری کرده است. بعد یک روزنامه‌ای که وابسته به حکومت است به اسم سخنگوی نظام خیلی جاها شناخته می‌شود که البته اینگونه نیست، ایشان را متهم می‌کند و از بحث وابستگی و «جورج سورس» عبور می‌کند و برایش اعلام ارتداد می‌کند. وقتی که این‌گونه حرکات در این طرف هست به هرحال یک سری آدم‌های احساسی و پر انرژی هم آن طرف هستند و مجبور هستند که پاسخی بدهند. به نظرم کل رادیکالیزمی که شماها این طرف از آن تعریف می‌کنید و آن طرف ممکن است ما از آن تعریف کنیم، این به ضرر کشور است و به جایی هم نمی‌رسد. حالا بعضی‌ها عکس العمل است برخی هم متقابل است.

خاتمی وقتی می بیند به حرف هایش گوش داده نمی شود مجبور می شود داد بزند

* اما مواضع آقای خاتمی نیز تند شده و بیانیه‌های او از آقای موسوی هم عبور کرده به حدی که این شائبه وجود دارد که گویا خاتمی کپی برابر با اصل تاج زاده عمل می‌کند.

بله آقای خاتمی هم هر چه حرف معقول و معتدل می‌زند، مشاهده می‌کند که تأثیری ندارد. ایشان چند مورد در همین جریانات ناآرامی‌ها حرف زدند و در ظاهر و علنی و غیر علنی حرف زد و مواضعی را اعلام کرد. به هر حال وقتی که یک کسی صحبتی را مطرح می‌کند و می بیند گوش داده نمی‌شود مجبور می‌شود، داد بزند.

*تأثیری دارد؟

خیر

*اینگونه راهکارها راه‌هایی است که فایده‌ای ندارد.

گویا شما هم مانند ما از تأثیر گذاری مأیوس هستید؟ (با خنده)

با زندانی کردن تاج زاده مشکلی حل شد؟

*خیر اینگونه نیست مواضع رادیکال مطرح شده خاتمی را نقد می‌کنم. به عنوان مثال تاج زاده در کلاب هاوس علناً از حذف ولایت فقیه به عنوان مهم‌ترین رکن کشور سخن گفت. اینگونه مواضع غیر واقع‌بینانه است و مشکلی را حل نمی‌کند.

اینکه او را زندان کردند مشکل را حل می‌کند؟

*پاسخگوی این امر بخش قضائی کشور است که حتماً برایش پاسخی دارند.

این هم آقای تاج زاده باید پاسخ بدهد.

*به‌نظر خاتمی نباید از مواضع قبلی خود عبور کند. موافقید؟ نمی‌خواهم بگویم پدر اما او در نقش برادر بزرگ‌تر اصلاحات است؟ خیلی از گروه‌های مختلف اعم از میانه رو و تند رو را تحت پوشش قرار می‌دهد ولی گویا خاتمی مصادره یک جریان خاص شده است؟

بیشترین ناسزا و توهین را مجاهدین خلق، ضد انقلاب‌ها و سلطنت طلب‌ها به او نسبت دادند. حتی در جریانات اخیر به عنوان اینکه شما کنار نظام هستید و آقای خاتمی را به‌عنوان رئیس جمهور سابق داخل این نظام می‌دانند و آنهایی که می‌خواهند این نظام نباشد، می‌گویند، حضور آقای خاتمی حتی در زمان ریاست جمهوری باعث تداوم این نظام شده است. واقعیت هم همین است هر اصلاحی عمر نظام و هر مجموعه‌ای را افزایش می‌دهد. جالب است با همان الحانی که از آن طرف به او توهین می‌شود، این طرف هم دشمنان اصولگرای افراطی ایشان در برخی رسانه‌ها لحن‌های بدتر از آن را به کار می‌برند.

شما حساب کنید وقتی یک کسی بگوید هم وقتی که از دو طرف نسبت به ایشان چنین مواضعی اتخاذ شود، و وقتی ایشان می‌گوید: «من موافق براندازی این نظام و نبودن نظام جمهوری اسلامی نیستم. حتی حاضر به نبودن این قانون اساسی نیستم. البته برای اصلاح قانون اساسی ممکن است اشکالاتی بر آن داشته باشم اما به دنبال نفی آن نیستم»، لذا او در عین حال باید بگوید که نظرات و حرف‌هایم چیست اینکه بگوید من در کنار نظام هستم و معتقد به اصلاحات هستم. بنظرم این تندی که از دو طرف علیه ایشان می‌شود باید آدم آن‌را منصفانه در نظر بگیرد.

* یعنی شما می‌گوئید او توسط گروه‌های تند اصلاحات مصادره نشده است؟

به هرحال خاتمی تحت تأثیر همه نیروها قرار دارد منتهی انسان است و وقتی کسی با شما حرف بزند و شما گوش نکنید با شما بلند صحبت می‌کند. آیا غیر از این است؟ این دیگر پختگی و غیر پختگی ندارد چون هر آدمی می‌خواهد حرفش را بزند بعد هم ایشان مدت‌ها طرف خطابش مردم بودند و لحن صحبتش با مردم مشخص بود ولی در حال حاضر خطاب سخنانش به مسئولان است و ممکن است در این شرایط بگویند افراطی شده است. وقتی که به مردم می‌گویند معقول باشید می‌گویند عالی است، ولی وقتی که به مسئولان می‌گوید درست عمل کنید تا وضعیت بدتر نشود، می‌گویند که تندرو شده و از نظام خارج شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو