ربات پلیس نیویورک در ایستگاه مترو میدان تایمز معرفی شد

منبع: تکراتو

3

1402/7/3

18:59


ربات پلیس نیویورک تحت عنوان K5 ابزاری با چهار دوربین است که از سوی پلیس این شهر جهت حفظ امنیت ایستگاه مترو میدان تایمز به‌کار گرفته شده است.

ربات پلیس نیویورک در ایستگاه مترو میدان تایمز معرفی شد

ربات پلیس نیویورک تحت عنوان K5 ابزاری با چهار دوربین است که از سوی پلیس این شهر جهت حفظ امنیت ایستگاه مترو میدان تایمز به‌کار گرفته شده است.

اداره پلیس نیویورک (NYPD) هم‌اکنون مشغول استقرار ربات‌های امنیتی K5 به‌منظور گشت‌زنی در ایستگاه مترو «تایمز اسکوئر» بوده که بنابر اعلام مقامات جهت حفظ امنیت انسان‌ها قصد استفاده از این ربات پلیس نیویورک را دارد.

بیشتر بخوانید: باگ امنیتی واتساپ:‌ بازیابی پیام‌های حذف شده توسط پلیس FBI در سه سوت!

قابلیت‌های ربات پلیس نیویورک

ربات K5 با قیمت حدود 9 دلار در ساعت برای دو ماه آتی از شرکت سازنده آن اجاره شده که طبق اعلام شهردار نیویورک از حداقل دستمزد مسئولان امنیتی ایستگاه کمتر بوده که آن را به یک گزینه مقرون به‌صرفه تبدیل کرده است.

ربات K5 که از سوی شرکت Knightscope مستقر در کالیفرنیا طراحی و ساخته شده، دارای بیش از 190 کیلوگرم وزن است و به چهار دوربین مجهز بوده که توانایی ضبط ویدیوهای بدون صدا را دارند. همانطور که در تصاویر ارائه شده از این ربات قابل مشاهده است، K5 فاقد بازوهای عملیاتی است. این ربات امنیتی طی آزمایش خود که در طول دو ماه آتی تداوم خواهد یافت، از نیمه شب تا ساعت 6 صبح در ایستگاه به گشت‌زنی می‌پردازد. همچنین K5 دو هفته ابتدایی کار خود را به نقشه‌برداری از ایستگاه اختصاص می‌دهد.

ربات پلیس نیویورک

نکته مورد توجه دیگر این است که ربات پلیس نیویورک از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی‌کند، بااین‌حال «آلبرت فاکس کان»، مدیر اجرایی گروه نظارت بر این پروژه اعلام کرده که این فناوری شاید در آینده به آن افزوده شود. همچنین باید اشاره کرد که K5 به‌نوبه خود امکان واکنش نسبت به شرایط اضطراری ایستگاه را ندارد و لذا نمی‌تواند افراد مظنون را دستگیر کند، بلکه افراد می‌‌توانند از طریق آن تنها حادثه‌ای را گزارش کنند.

درحال‌حاضر، کاملاً مشخص نیست که ویدیوهای دوربین این ربات از سوی NYPD به‌صورت زنده پخش می‌شود یا خیر و اینکه آیا آن‌ها بر محتوای ضبط شده از طرف آن نظارت می‌کنند یا خیر. اما، «اریک آدامز»، شهردار نیویورک سیتی طی مراسم رونمایی از این ربات اعلام کرد: «ویدیوهای ضبط شده توسط آن در مواقع اضطراری یا هنگام وقوع یک جرم قابل بازبینی هستند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت‌های ربات پلیس نیویورک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو