جامع ترین آموزش فارکس صفر تا صد به زبان ساده به همراه پشتیبانی

جامع ترین آموزش فارکس صفر تا صد به زبان ساده به همراه پشتیبانی


منبع: نی نی نما

4

1402/7/4

10:31


در این مقاله می‌خواهیم بهترین و جامع ترین آموزش فارکس را به شما معرفی کنیم. می‌دانید که یکی از راه‌های کسب درآمد دلاری، فعالیت در بازار فارکس است. سال‌های طولانی است که ارزش پول ملی، روند نزولی دارد و افراد زیادی برای اینکه بتوانند سرمایه  و ارزش پول خود را بیشتر کنند، وارد تجارت بین […]

جامع ترین آموزش فارکس صفر تا صد به زبان ساده به همراه پشتیبانی

در این مقاله می‌خواهیم بهترین و جامع ترین آموزش فارکس را به شما معرفی کنیم. می‌دانید که یکی از راه‌های کسب درآمد دلاری، فعالیت در بازار فارکس است. سال‌های طولانی است که ارزش پول ملی، روند نزولی دارد و افراد زیادی برای اینکه بتوانند سرمایه  و ارزش پول خود را بیشتر کنند، وارد تجارت بین المللی فارکس شده اند.

در فارکس تمام جفت ارزهای بین المللی معامله میشوند و شما با آموزش فارکس صفر تا صد و یادگیری ترید، میتوانید در این بازار وسیع که انتها ندارد، کسب سود کنید. در سایت دکتر کریمی شاد علاوه‌بر پکیج آموزش فارکس، آموزش ارز دیجیتال و آموزش ترید ارز دیجیتال و پرایس اکشن هم ارائه شده است.

فارکس چیست و چگونه کار میکند؛ روش معامله در بازار سرمایه فارکس

فارکس چیست و چگونه کار میکند؛ روش معامله در بازار سرمایه فارکس

آموزش فارکس برای مبتدیان:

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این دوره، آموزش فارکس به زبان ساده است. اگر به تازگی تصمیم گرفته اید وارد بازارهای مالی بین المللی بشوید و به دلار کسب درآمد کنید، سعی کنید مراحل آموزش فارکس را از پایه و مبتدی شروع کنید و عجله‌ای برای مراحل پیشرفته نداشته باشید. چون باید اصول و مبانی بازار فارکس و کلا بازارهای مالی بین‌المللی را خوب بدانید و درک کنید.

اولین موضوع در آموزش فارکس شناخت بازار فارکس است، در فارکس، تمام ارزهای بین المللی شاخص معامله می‌شوند. در هر معامله  دو ارز در مقابل هم رقابت می‌کنند که اصطلاح جفت ارز را برای آنها استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم مانند صرافی‌ها که ریال می‌دهیم و ارز دیگری را می‌خریم، در فارکس وقتی روی یک جفت ارز معامله می‌کنیم  در حقیقت یک ارزی را می‌خریم و دیگری را می‌فروشیم.

ارزهای بین المللی در فارکس در مکان فیزیکی معامله نمی‌شوند بلکه در بستر الکترونیکی و به شکل صرافی‌های اینترنتی به نام بروکر، معاملات صورت می‌پذیرد. بروکرهای زیادی وجود دارند که باید با مطالعه و دانش انتخاب شوند. مخصوصا برای معامله گرانی که در ایران هستند و با موانع تحریم ها روبرو هستند.

نکات مهم و اساسی در آموزش فارکس:

آشنایی با بازار فارکس:

درک اصول پایه برای تبادل ارزها در این بازار الزامی است. چگونگی عملکرد معاملات در فارکس آموزش داده خواهد شد.

آموزش فارکس صفر تا صد

 

آموزش تحلیل بازار:

برای معامله‌گری در بازارهای مالی مانند فارکس، طلا و ارز دیجیتال دو نوع تحلیل اصلی وجود دارد، تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) و تحلیل بنیادی (Fundamental Analysis)، تحلیل تکنیکال بر اساس داده‌های ریاضی و نمودار‌ها و سوابق قیمتی شاخص مورد معامله، انجام می‌شود.

در صورتی‌که تحلیل فاندامنتال بر اساس اخبار اقتصادی و سیاسی، رویدادهای مهم می‌باشد. در آموزش ارز دیجیتال و همچنین آموزش ترید ارز دیجیتال نیز موارد فوق ارائه خواهد شد.

مدیریت سرمایه:

در بسیاری از دوره‌های آموزشی به مبحث مدیریت سرمایه کمرنگ پرداخته می‌شود در حالیکه یکی از مهمترین فاکتورها در سوددهی معاملات می باشد. مطالعه، آگاهی و تسلط به مباحث مرتبط با مدیریت سرمایه و میزان ریسک، تعیین حد ضرر و حد سود از جمله پارامترهای مهم مدیریت سرمایه می‌باشد.

تجربه و تمرین در محیط دمو:

داشتن تمرین و کسب تجربه در یک محیط شبیه سازی شده، یکی از ضروری‌ترین اقدامات قبل از معاملات واقعی در بازار فارکس است.

در آموزش فارکس دکتر کریمی شاد شما می‌توانید در حساب تمرینی (Demo Account) معامله کنید و هر آنچه که یاد گرفته

اید را اجرا کنید و مشکلات خود را با کمک پشتیبانی برطرف کنید.

حتی می‌توانید تا حدی مدیریت سرمایه را نیز پیاده کنید اما چون میدانید حساب غیر واقعی است مدیریت احساسات نیز به‌صورت واقعی نخواهد بود.

انتخاب بروکر مناسب:

پیدا کردن یک بروکر خوب برای ما ایرانی‌ها همیشه یک چالش بزرگ بوده است. به غیر از مسئله تحریم‌ها و تایید نشدن حساب‌های ایرانی با آی پی ایران، اعتبار بروکر و میزان کارمزد معاملات و حداقل سرمایه ورود به بازار، از دیگر مسائل مربوط به انتخاب بروکر است.

تعیین استراتژی معاملاتی:

باید برای معاملات خود یک استراتژی و برنامه معاملاتی داشته باشید. در برنامه معاملاتی، روش‌های ورود و خروج و تعیین میزان سود و ضرر مشخص می‌گردد. استراتژی انتخاب شده باید با شخصیت و سبک رفتاری شما همخوانی داشته باشد.

درک مفهوم ریسک و رویارویی با آن:

مدیریت ریسک در معاملات مالی به اندازه سایر پارامترها اهمیت دارد. در آموزش فارکس، نحوه‌ی استفاده از استاپ لاس خودکار برای جلوگیری از ضررهای سنگین به شما ارائه خواهد شد.

درک مفاهیم مالی بازار فارکس:

یکی از موضوعات مهم در بازارهای مالی مبحث بهره بانکی و تاثیر آن روی بازار فارکس، طلا و ارز دیجیتال است و همچنین شناخت و تشخیص اخبار اقتصادی که بر ارزها تاثیر می‌گذارند.

مهمترین نکته در آموزش فارکس این است که هیچ معجزه‌ای در این بازار وجود ندارد. تجربه و آموزش مداوم، اساس موفقیت در معاملات فارکس است.

 

فرق بین بازار فارکس و ارز دیجیتال چیست

بازار فارکس و کریپتوکارنسی یا همان ارزهای دیجیتال دو بازار مالی متفاوت هستند که حجم زیادی از معاملات مالی در آنها صورت می‌گیرد. در سایت دکتر کریمی شاد علاوه بر آموزش فارکس، آموزش ارز دیجیتال و آموزش ترید ارز دیجیتال، تعداد زیادی مقالات تخصصی درباره مباحث روز بازارهای مالی نیزوجود دارد. در ادامه، به تفاوت‌های اصلی بین این دو بازار اشاره خواهیم کرد:

آموزش ارز دیجیتال

نوع دارایی مورد معامله‌:

در بازار فارکس، معاملات بر روی ارزهای کشورهای مختلف مانند دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن، و غیره انجام می‌شود. در بازار ارزهای دیجیتال، معاملات بر روی ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر فناوری بلاکچین مانند بیتکوین، اتریوم، ریپل، و غیره صورت می‌گیرد.

نوع بازار:

بازار فارکس یک بازار متمرکز برای تبادل ارزهای ملی و بین‌المللی است که توسط بانک‌ها، شرکت‌های مالی، و معامله‌گران حرفه‌ای تشکیل شده است. اما بازار ارزهای دیجیتال یک بازار جدیدتر و تا حدی غیرمتمرکز هستند و از کنترل دولت ها خارج است

تفاوت فناوری:

ارزهای دیجیتال بر پایه‌ی فناوری بلاکچین کار می‌کنند. بلاکچین یک زنجیره بلوک‌های اطلاعاتی هستند که به صورت غیرقابل تغییر و شفاف ثبت معاملات می‌شوند. اما در بازار فارکس، اطلاعات معاملات به صورت متمرکز و توسط بانک‌ها و نهادهای مالی ثبت می‌شوند.

حجم معاملات:

در بازار فارکس حجم معاملات خیلی بالاست حدود ۶٫۶ تریلیون دلار در صورتی که در بازار کریپتوکارنسی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار معامله انجام میشود.

جمع بندی:

مشکلات اقتصادی، افزایش تورم، رشد قیمت‌ها و ثابت ماندن درآمدها باعث شده است که افراد زیادی به فکر توسعه و رشد سرمایه های خود باشند. یکی از روش های سرمایه‌گذاری و کسب سود بیشتر، بازارهای مالی مثل فارکس، طلا و ارز دیجیتال است.

برای موفقیت در بازارهای فوق نیاز به آموزش جامع و عملی دارید. دکتر سامان کریمی شاد متخصص بازار های مالی یک بستر آموزشی حرفه ای شامل آموزش فارکس بصورت جامع، آموزش ارز دیجیتال، آموزش ترید ارز دیجیتال، آموزش پرایس اکشن و ده‌ها مقاله‌ی تخصصی را برای علاقه مندان این حوزه فراهم کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو