معرفی انیمیشن ریو ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات

معرفی انیمیشن ریو ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/7/4

15:55


معرفی انیمیشن ریو ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات

انیمیشن ریو محصول سال 2011 و در ژانر کمدی است. در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی انیمیشن ریو می‌پردازیم.

انیمیشن Rio 2011 یک انیمیشن سه بعدی است که در سال ۲۰۱۱ به اکران درآمد. این فیلم توسط استودیوی بلو اسکای تولید شده و کارلوس سالدانها به عنوان کارگردان آن انتخاب شد. جالب است بدانید که مدت زمان کارتون Rio 2011 حدود 96 دقیقه است، که این زمان برای یک انیمیشن بسیار مناسب می‌باشد. با توجه به ژانر انیمیشن ریو که کمدی است، بسیاری از طرفداران دنیای انیمیشن از دیدنش لذت بسیار زیادی را می‌برند.

فهرست مطالب

داستان انیمیشن ریو

خلاصه کارتون ریو از این قرار است که بلو یک نوع طوطی برزیلی کمیاب می‌باشد که توسط دختری به نام لیندا پرورش داده شده است. به دلیل آموزش‌هایی که دریافت کرده، قادر به پرواز نیست. یک پرنده‌شناس به نام تولیو یک طوطی ماده از گونه‌ی طوطی‌های برزیلی به نام جوول را دریافت کرده و به لیندا و بلو پیشنهاد می‌دهد که با او به برزیل بروند.

در برزیل، بلو با دو پرنده به نام پدرو و نیکو آشنا می‌شود. در آنجا، بلو توسط یک پسر بی‌خانمان به نام فرناندو ربوده شده و به دست قاچاقچی‌ها می‌افتد. قاچاقچی‌ها بلو و جوول را به هم می‌بندند. آن دو موفق می‌شوند از دست قاچاقچی‌ها فرار کنند، اما به دلیل ناتوانی بلو در پرواز، جوول مجبور است با دویدن فرار کند. رئیس قاچاقچی‌ها، یک طوطی سفید به نام نایجل را برای یافتن بلو و جوول به کمک می‌خواند.

جوول و بلو در جنگل یک پرنده به نام رافائل را ملاقات می‌کنند و او به آن‌ها می‌گوید که دوستش لوئیز می‌تواند زنجیر پای آن‌ها را باز کند. بلو و جوول به جایی می‌روند که لوئیز زندگی می‌کند و او زنجیر آن‌ها را باز می‌کند. جوول پرواز می‌کند و فرار می‌کند و بلو تنها می‌ماند. اما بلافاصله نایجل جوول را دستگیر می‌کند و وقتی بلو به کمک جوول می‌رود، خود در قفس گرفتار می‌شود. در نهایت، بلو می‌آموزد چگونه پرواز کند تا جوول را نجات دهد. بلو، جوول، لیندا و تولیو همچنین با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

شخصیت‌های این انیمیشن صداپیشه‌های نام‌آشنایی دارند و برخی از آن‌ها از ستاره‌های درخشان دنیای هنر محسوب می‌شوند. در این قسمت با بازیگران انیمیشن ریو آشنا خواهیم شد.

جسی آیزنبرگ در نقش بلو

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

جِسی آدام آیزنبرگ یک بازیگر آمریکایی است. او در تاریخ ۵ اکتبر ۱۹۸۳ به دنیا آمد. شهرت او به خاطر نقشی که در فیلم “شبکه اجتماعی” به کارگردانی دیوید فینچر ایفا کرد، به عنوان مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس‌بوک، به وجود آمد. این نقش باعث شد تا او برای جایزه بفتا، گلدن گلوب و اسکار نامزد شود.

در سال ۲۰۰۹، آیزنبرگ با بازی در فیلم‌های کمدی ترسناک “سرزمین زامبی‌ها” و کمدی-درام “سرزمین ماجراجویی” موفقیت قابل توجهی را به دست آورد. او در فیلم‌های معروفی مانند “تقدیم به رم با عشق” به کارگردانی وودی آلن، “کافه سوسایتی”، “اکنون مرا می‌بینی” و “اکنون مرا می‌بینی ۲” نیز حضور داشته است. همچنین، او به عنوان صداپیشه در انیمیشن “ریو” و نسخه دوم آن “ریو ۲” نیز ظاهر شده است. آیزنبرگ همچنین نقش لکس لوتر را در فیلم‌های ابرقهرمانی “بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت”، “لیگ عدالت” و “لیگ عدالت زک اسنایدر” بازی کرده است.

ان هتوی در نقش جوئل

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

آن جکلین هتوی بازیگر آمریکایی است. او در تاریخ ۱۲ نوامبر ۱۹۸۲ متولد شد. در سال ۲۰۱۵، نام او در فهرست بازیگران زن پردرآمد جهان قرار گرفت. هتوی تاکنون برای بازیگری خود نامزد و برنده جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب، جایزه بفتا و جایزه امی شده است. فیلم‌های او در سراسر جهان بیش از ۶ میلیارد دلار فروش کرده‌اند. در سال ۲۰۰۹، مجله فوربز هتوی را در بین ۱۰۰ ستاره ثروتمند جهان قرار داد.

هتوی دوران دبیرستان خود را در مدرسه میلبورن و نیز در نیوجرسی به پایان رساند. در طول تحصیلاتش، در چندین نمایش تئاتر نیز حضور داشت. در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰، هتوی در مجموعه تلویزیونی “واقعی باش” نقش آفرینی کرد. نقش اولین بار چشمگیر هتوی در فیلم کمدی خانوادگی شرکت دیزنی به نام “دفتر خاطرات شاهدخت” در سال ۲۰۰۱ بود. این فیلم با موفقیت بسیاری در گیشه همراه بود و فیلم دوم به نام “دفتر خاطرات شاهدخت ۲: نامزدی سلطنتی” نیز ساخته شد. در سال ۲۰۰۵، هتوی با بازی در دو فیلم “خرابی” و “کوهستان بروکبک” وارد نقش‌های بزرگسالانه شد.

لزلی من در نقش لیندا

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

لزلی من، بازیگر آمریکایی است. او در تاریخ ۲۶ مارس ۱۹۷۲ متولد شد. شهرت اصلی او به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند “جرج جنگل” (۱۹۹۷)، “این است ۴۰” (۲۰۱۲) و “دوباره ۱۷” (۲۰۰۹) است.

رودریگو سانتورو در نقش تولیو

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

خودریگو ژونکرا دوس رِئیس سانتورو، بازیگر و صداپیشه برزیلی است. او در تاریخ ۲۲ اوت ۱۹۷۵ به دنیا آمد. سانتورو به خاطر نقش‌های مهمی که در فیلم‌هایی مانند “۳۰۰” (۲۰۰۶) و “۳۰۰: ظهور یک امپراتوری” (۲۰۱۴) به عنوان خشایارشا، پنجمین شاه هخامنشی، ایفا کرده، شناخته شده است.

همچنین، وی در فیلم “چه” (۲۰۰۸) به نقش رائول کاسترو، در فیلم “بن هور” (۲۰۱۶) به نقش عیسی مسیح و در فیلم “هلنو” (۲۰۱۲) به نقش هلنو دی فریتاس پرداخته است. فیلم‌های دیگری که سانتورو در آن‌ها نقش داشته شامل “کاراندیرو” (۲۰۰۳)، “در واقع عشق” (۲۰۰۳) و “دوستت دارم فیلیپ موریس” (۲۰۰۹) می‌شود. او همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی “لاست” (۲۰۰۶) و “وست‌ورلد” (۲۰۲۰-۲۰۱۶) نیز حضور داشته است. سانتورو همچنین به عنوان صداپیشه در انیمیشن‌های “ریو” (۲۰۱۱)، “ریو ۲” (۲۰۱۴) و فیلم کوتاه “رالف را نجات دهید” (۲۰۲۱) و نسخه برزیلی انیمیشین‌های “استوارت کوچولو” (۱۹۹۹)، “استوارت کوچولو ۲” (۲۰۰۲) و “کلاوس” (۲۰۱۹) حضور داشته است.

در سال ۲۰۰۴، سانتورو موفق به دریافت جایزه شوپارد بازیگر نوظهور مرد از سوی جشنواره فیلم کن شد.

جامین کلمنت در نقش نایجل

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

جامین اتی ماهانا کلمنت، کمدین، بازیگر و موسیقیدان نیوزلندی است. وی به خاطر بازی در سریال “پرواز کنکوردها” به همراه برت مک کنزای شهرت یافت و در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نامزد دریافت ۷ جایزه امی شد.

وی همچنین در چندین فیلم به عنوان صداپیشه حضور یافته است. او در فیلم “ریو” (۲۰۱۱)، “سیمپسون‌ها”، “دان وردین” و “من نفرت‌انگیز” به عنوان صداپیشه حضور داشته است. همچنین در فیلم “مردان سیاه‌پوش ۳” به عنوان کاراکتر “بوریس حیوان” و در فیلم “آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم” به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر حضور داشته است.

جرج لوپز در نقش رافائل

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

جورج لوپز یکی از مشهورترین کمدین‌ها در آمریکا است و بیشتر با بازیگری و تولید برنامه‌های طنز شبکه ABC شناخته می‌شود. برنامه استندآپ طنزی او به موضوعاتی مانند روابط نژادی و قومیتی، به ویژه در فرهنگ آمریکایی-مکزیکی، می‌پردازد.

او جوایز متعددی به خاطر بررسی و به تصویر کشیدن فرهنگ جوامع لاتین دریافت کرده است. او جایزه رؤیایی چشم‌انداز، جایزه روح لاتین و جایزه ملی تأثیر ائتلاف رسانه‌های اسپانیایی را به دست آورده است. در سال ۲۰۰۵، مجله تایم او را به عنوان یکی از ۲۵ اسپانیایی برتر در آمریکا انتخاب کرده است.

از فیلم‌های مشهوری که وی در آن‌ها بازی کرده است می‌توان به “همسایه جاسوس”، “هنری پول اینجاست” و “رودخانه قرمز” اشاره کرد.

ویل. آی. ام در نقش پدرو

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

ویلیام جیمز آدامز جونیور، با نام هنری ویل. آی. ام، یک رپر، ترانه‌سرا، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. او به شهرت درآمد با عضویت در گروه موسیقی بلک آید پیز به همراه تابو و فرگی. همچنین به عنوان تهیه‌کننده موسیقی با هنرمندانی همچون آشر و ددی یانکی همکاری کرده است. وی همچنین در چندین آهنگ با مایکل جکسون همخوانی داشته است.

ویل. آی. ام یکی از سهامداران شرکت کلمبیا پیکچرز است و ایده‌هایی برای گسترش دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ارائه داده است. علاوه بر این، ویل. آی. ام در زمینه طراحی مد و لباس نیز فعالیت می‌کند و شهرت او بیشتر به دلیل پوشیدن لباس‌های عجیب است که خودش طراحی می‌کند.

جیمی فاکس در نقش نیکو

هنرپیشه های انیمیشن Rio 2011

اریک مارلون بیشاپ، مشهور به جِیمی فاکس، بازیگر، خواننده، ترانه‌سرا و کمدین آمریکایی است. او در تاریخ ۱۳ دسامبر ۱۹۶۷ به دنیا آمد. بازی وی در فیلم “ری” (۲۰۰۴) باعث شد جیمی جایزه اسکار بهترین بازیگر و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کند. همچنین در همان سال، نقش‌آفرینی وی در فیلم “وثیقه”، او را نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کرد.

از فیلم‌های مهم جیمی می‌توان به “جنگوی آزادشده”، که توسط کوینتین تارانتینو کارگردانی شد و جیمی در آن نقش جنگو را بازی کرد، اشاره کرد. در این فیلم، جنگو که یک بردهٔ سیاه‌پوست است، از بردگی آزاد شده و به دنبال همسر خود می‌گردد. همچنین، در فیلم “مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲” که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، در نقش الکترو ظاهر شد. جیمی فاکس همچنین در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد و برندهٔ جایزه گرمی شده است. سه آلبوم موسیقی وی نیز در رده بهترین آهنگ‌های بیلبورد ۲۰۰ قرار دارند.

نقد و نمرات انیمیشن Rio 2011

نقد و نمرات انیمیشن Rio 2011

کارتون انیمیشن Rio 2011 پس از انتشار با نظراتی مثبت از سوی منتقدان مواجه شد و بینندگان نیز از آن استقبال نکردند. این اثر امتیاز 6.9 از 10 را از کاربران IMDb دریافت کرد. در ادامه مروری بر چند نقد انیمیشن ریو خواهیم داشت.

Boxoffice Magazine / پیت هاموند: نمره: 90

ریو بزرگترین و درخشان ترین انیمیشن پس از «داستان اسباب بازی 3» است.

Orlando Sentinel / راجر موور: نمره: 88

کمیک، رنگارنگ، بازیگران فوق العاده و انیمیشن زیبا.

Time / ریچارد کورلیس: نمره: 80

اگر برای یک شاهکار از پیکسار انتظار می‌کشید، قطعا این انیمیشن را باید ببینید.

hollywood reporter / مگان لمن: نمره: 70

صداگذاری درجه یک در این انیمیشن باعث شده شما در هر لحظه محو تماشای آن شوید.

USA TODAY / کلودیا پیگ: نمره: 63

ریو به دلیل رنگ‌های خیره کننده و موسیقی قوی‌اش، ماجراجویی با طراوتی را دراماتیک می‌کند که ارزش یکبار دیدن را دارد.

Entertainment / اوون گلیبرمن: نمره: 50

موسیقی خوب است اما به اندازه‌ی کافی نتوانسته این انیمیشن را کامل کند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی و معرفی انیمیشن Rio 2011 پرداختیم و  از داستان و نکات مثبت و منفی آن سخن گفتیم. با توجه به نظرات کاربران، انیمیشن ریو انیمیشنی شاد و مفرح است که شاید بتواند نظر کودکان را جلب کند. آیا تریلر انیمیشن Rio 2011 را تماشا کرده‌اید؟ آیا تا به امروز موفق به دانلود انیمیشن Rio 2011 شده‌اید؟ می‌توانید نظراتتان را در پایین همین صفحه برای ما بنویسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو