زمانبندی قطع اینترنت در کشور توسط شرکت زیرساخت اعلام شد [+جدول]

منبع: تکراتو

4

1402/7/5

14:30


شرکت ارتباطات زیرساخت برنامه زمانبندی قطع اینترنت در کشور را اعلام کرد که احتمالاً در این مناطق در ساعات بعد از نیمه شب شاهد اختلال اینترنت خواهیم بود.

زمانبندی قطع اینترنت در کشور توسط شرکت زیرساخت اعلام شد [+جدول]

شرکت ارتباطات زیرساخت برنامه زمانبندی قطع اینترنت در کشور را اعلام کرد که احتمالاً در این مناطق در ساعات بعد از نیمه شب شاهد اختلال اینترنت خواهیم بود.

طی هفته‌های گذشته بسیاری از کاربران گزارش‌هایی از اختلال در اینترنت کشور، به خصوص در ساعات بعد از نیمه شب را اعلام کرده بودند که نت‌بلاکس هم مهر تاییدی به این گزارش‌ها زده بود. پس از آن هم «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات به این بحث واکنش نشان داد و دلیل آن را افزایش ظرفیت شبکه قلمداد کرد و بیان داشت: «عموم کاربران این مساله را احساس نمی‌کنند اما بالاخره داشبوردهایی که وجود دارد آن را نشان می‌دهد. بعضا دمیدن در این اتفاق محدودی که کسی احساسش نکرده مایه نگرانی می‌شود پس ما گفتیم اطلاع‌رسانی کنند.»

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: تمام مدارس به اینترنت پرسرعت وصل می‌شوند [+ویدیو]

جدول زمانبندی قطع اینترنت در کشور

حالا اما طی اطلاعیه‌ای شرکت ارتباطات زیرساخت، زمانبندی قطع اینترنت در کشور را اعلام کرده است. در این اطلاعیه عنوان شده است: «با توجه به برنامه شرکت ارتباطات زیرساخت درخصوص افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت IP شبکه‌ هسته‌ کشور و در راستای افزایش کیفیت ارتباطات، اقدامات فنی لازم جهت ارتقا و توسعه تجهیزات شبکه پس از نیمه‌شب‌ها و در ساعات کم‌ترافیک شبکه انجام می‌شود که ممکن است در برخی مناطق باعث ناپایداری موقت شبکه شود. جزئیات و زمان‌بندی تغییرات در یک هفته آتی به شرح جدول زیر است.»

زمانبندی قطع اینترنت در کشور

محمداحسان خرامید، مدیر مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات هم دیروز (4 مهر) در این رابطه در شبکه اجتماعی ویراستی نوشته بود: «قبلاً هم گفته شد که در طول پاییز، به دلیل توسعه در هسته شبکه کشور و برای نصب تجهیزات جدید، ممکن است در ساعت‌های نخستین بامداد، برخی لینک‌های ارتباطی شرکت زیرساخت به مدت محدود قطع شوند که عمدتا کاربران اثر آن را احساس نمی‌کنند اما در رسانه‌های نظارتی لاگ می‌شود. برخی این توسعه را با نام اختلال فاکتور نکنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برنامه زمانبندی قطع اینترنت در کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پیوست

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو