وزارت ارتباطات مجاز به ایجاد شرکت ارتباطات بین‌الملل شد

منبع: تکراتو

4

1402/7/24

23:58


بنابر مصوبه مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به اقدام در جهت ایجاد شرکت ارتباطات بین‌الملل مطابق با سقف منابع و اعتبارات خود شد.

وزارت ارتباطات مجاز به ایجاد شرکت ارتباطات بین‌الملل شد

بنابر مصوبه مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به اقدام در جهت ایجاد شرکت ارتباطات بین‌الملل مطابق با سقف منابع و اعتبارات خود شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه 24 مهر ماه) و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، با تصویب بند الحاقی 2 ماده 65 لایحه برنامه موافقت کردند. براساس این مصوبه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به ایجاد شرکت ارتباطات بین‌الملل براساس سقف منابع و اعتبارات خود و با توجه به اختیارات خود و سازمان توسعه‌ای و همچنین مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی، شد. همچنین اساسنامه این شرکت با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: ایجاد سکوی ملی شبکه توزیع کالا توسط وزارت ارتباطات مجاز شد

اعطای مجوز تشکیل شرکت ارتباطات بین‌الملل به وزارت ارتباطات

براساس بند الحاقی 3 ماده 65 لایحه برنامه هفتم توسعه که تصویب شد، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ظرف شش ماه از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، ملزم به تدوین و به تصویب رساندن «برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی» توسط شورای عالی فضای مجازی شدند. این برنامه در جهت حمایت از توسعه زیست بوم تحول‌ آفرین هوش مصنوعی قابل اعتماد و پایدار، به منظور تعیین چهارچوب‌ها و ساز و کار تعامل تمامی ذی‌نفعان، فراهم نمودن دانش و زیرساخت‌های پایدار فنی، اجتماعی، اخلاقی و حقوقی، ترویج و افزایش آگاهی نسبت به کارکردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف و همچنین آگاهی نسبت به خطرات بالقوه آن در دستور کار قرار گرفته است.

شرکت ارتباطات بین‌الملل

در ادامه جلسه، بند الف ماده 66 این لایحه نیز به تصویب رسید که در آن ذکر شده است:

«به منظور افزایش سهم اقتصاد رقومی (دیجیتال) از تولید ناخالص ملی، اقدامات زیر انجام می‌گیرد:

الف- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است وفق «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی، سند «نظام اقتصاد رقومی (دیجیتال)» را با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت، ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، تهیه و به تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور برساند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اعطای مجوز تاسیس شرکت ارتباطات بین‌الملل به وزارت ارتباطات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: سیتنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو