بهترین انیمه های ساتوشی کون ؛ 8 عنوان برتر که باید قبل از مرگ ببینید

بهترین انیمه های ساتوشی کون ؛ 8 عنوان برتر که باید قبل از مرگ ببینید


منبع: فیگار

5

1402/7/5

22:00


در این نوشتار به آثار یکی از بهترین کارگردانان انیمه خواهیم پرداخت. پس در ادامه در کنار ما باشید تا با بهترین انیمه های ساتوشی کون آشنا شوید.

بهترین انیمه های ساتوشی کون ؛ 8 عنوان برتر که باید قبل از مرگ ببینید

در این نوشتار به آثار یکی از بهترین کارگردانان انیمه خواهیم پرداخت. پس در ادامه در کنار ما باشید تا با بهترین انیمه های ساتوشی کون آشنا شوید.

ساتوشی کون برخی از بهترین انیمه های جهان در تمام تاریخ را خلق کرده است. با ما همراه باشید تا رتبه آثار او را از نظر IMDb بررسی کنیم.

به عنوان یکی از شگفت انگیزترین ذهن‌های خلاق در حوزه انیمه در طول 20 سال اخیر، آثار ساتوشی کون موجب رضایت و خوشحالی افرادی شده که به شدت سعی می‌کنند انیمه را به عنوان یک هنر جدی معرفی‌ کنند، همچنین بسیاری از فیلم‌های او در کنار آثاری مانند “روح‌های متحرک” و “اکیرا” در رده‌بندی بهترین‌ها قرار گرفته‌اند.

بهترین انیمه های ساتوشی کون

شما می‌توانید فهرست شاهکار های ساتوشی کون در دنیای انیمه را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین انیمه های ساتوشی کون

برترین فیلم های انیمه‌ای ساتوشی کون

اگرچه ساتوشی کون به دلیل بیماری سرطان پانکراس در جوانی درگذشت، اما نمی‌توان از هنرهای او و تأثیراتش هم به عنوان نویسنده و هم به عنوان کارگردان در دنیای انیمه، چشم‌ پوشی کرد و قطعا برای سال‌های زیادی در آینده مورد توجه خواهد بود، به ویژه تاثیراتی که چند اثر هنری او بر فیلم‌های بزرگ هالیوودی گذاشتند فراموش شدنی نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین کارگردان های انیمه ؛ از کونیهیکو ایکوهارا تا هایائو میازاکی

Paprika (7.7)

بهترین انیمه های ساتوشی کون

جذاب ترین فیلم های انیمه‌ای ساتوشی کون

در یک نگاه فیلم “پاپریکا” را به سادگی می‌توان به عنوان “شروعی برای انیمه” توصیف کرد، که این تحلیل بد نیست زیرا  این فیلم تأثیر قابل توجهی بر یکی از بزرگترین فیلم‌های کریستوفر نولان داشته است.

در این فیلم، شخصیت اصلی “پاپریکا”  از طریق ورود به رویاهای مردم به آن‌ها در حل مشکلاتشان کمک می‌کند، اما وقتی که مردم شروع به سوء استفاده از استعداد او می‌کنند اتفاقات بدی رخ می‌دهد که عاقبت آن پیوند خوردن دنیای رویایی با جهان واقعی است. “پاپریکا” شاید پایین‌ترین امتیازدهی را در میان فیلم‌های ساتوشی کون داشته باشد، اما ارزش تماشای آن بسیار زیاد است .

بیشتر بخوانید: کریستوفر نولان پاپریکا را کپی کرده است ؛ آیا فیلم‌های نولان تقلید هستند؟ [+ویدئوی تحلیلی]

JoJo’s Bizarre Adventure (7.8)

بهترین انیمه های ساتوشی کون

قبل از اینکه”JoJo’s Bizarre Adventure”در سال ۲۰۱۲ به یک انیمه محبوب تبدیل شود، ساتوشی کون در سال ۱۹۹۲ روی یک (OVA) از این سریال کار کرد. این سریال با تمرکز بر داستان  “Stardust Crusaders” یک مجموعه کوتاه شامل شش قسمت است که با همین چند قسمت جوجو را به محبوبیت رساند، اما نتوانست تعداد زیادی از بیننده‌ها را جذب کند و در فراموشی فرو رفت.

با این حال، این (OVA) حتی برای طرفدارانی از انیمه که هنوز سریال‌های جدیدتر را دنبال نکردند ارزش تماشا کردن را دارد.

Tokyo Godfathers (7.8)

بهترین انیمه های ساتوشی کون

یکی دیگر از بهترین انیمه های ساتوشی کون ، “Tokyo Godfathers”؛  داستان سه بی‌خانمان در توکیو با نام‌های گین، هانا و میوکی را دنبال می‌کند. آن‌ها در شب کریسمس یک نوزاد رها شده را پیدا می‌کنند و تلاش می‌کنند تا نوزاد را قبل از تعطیلات به دست والدینش بسپارند.

با وجود طبیعت شاد کریسمسی “Tokyo Godfathers”، این فیلم موفق شد تا موضوعات سنگین‌تر و حساس‌تری را نیز به نمایش بگذارد که همین موضوع ارزش آن را از یک فیلم ساده کریسمسی بیشتر می‌کند.

اگرچه “Tokyo Godfathers” یکی از آثار خیلی معروف ساتوشی کون نیست، اما به اندازه فیلم‌هایی که او را در میان طرفداران انیمه معروف کرده بود، عالی است و ارزش اضافه کردن آن به لیست فیلم‌های کریسمسی را دارد.

Good Morning (7.8)

بهترین انیمه های ساتوشی کون

این فیلم کوتاه که ممکن است فقط یک دقیقه طول بکشد، به شکل بسیار واقعی‌تر و قابل قبول‌تر از سایر آثار ساتوشی کون، سبک انیمه او را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم، بخشی از “Ani-Kuri 15” است که در سال ۲۰۰۸ پخش شد و فقط یکی از ۱۵ فیلم کوتاهی است که از کارگردانان و نویسندگان انیمه‌های مختلف مانند شوجی کاواموری، خالق “ماکروس” و “رابوتک” و “ترانسفورمرها”، و همچنین مامورو اوشیی، کارگردان فیلم “Ghost in the Shell” در ۱۹۹۵ به نمایش گذاشته شده.

Memories (7.9)

بهترین انیمه های ساتوشی کون

در فیلمی به نام “Memories”، ساتوشی کون با ورود به دنیای علمی تخیلی، از بیشتر آثار معروفش فاصله می‌گیرد و یک مجموعه از سه داستان کوتاه را ارائه می‌کند. اگرچه او روی هر سه داستان کار نکرد و به جای آن فقط فیلم‌نامه نویسی برای داستان اول به نام “Magnetic Rose” انجام داد، اما سبک او به راحتی در این فیلم در سال ۱۹۹۵ قابل مشاهده است.

البته این فیلم بیشتر شباهت‌هایی به آثار آکیرا دارد تا آثاری که ساتوشی کون بعد از آن فیلم خلق کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های آکیرا کوروساوا ؛ تأثیرگذارترین کارگردان سینمای مدرن ژاپن

Millennium Actress (7.9)

بهترین انیمه های ساتوشی کون

فیلم “Millennium Actress” که یکی از بهترین انیمه های ساتوشی کون است، داستانی مبهم درباره مصاحبه با یک بازیگر بازنشسته و زندگی او قبل از شهرت و جستجوی او برای یافتن فردی که جان او را نجات داد، به نمایش می‌گذارد. این فیلم یکی از آثار کمتر شناخته شده ساتوشی کون است.

او از نقش‌هایی که در فیلم‌های گذشته خود ایفا کرده بود، برای روایت داستان خود به مصاحبه‌گرها استفاده می‌کرد. اگرچه این فیلم به مراتب تلخ‌تر از آثار دیگر ساتوشی کون است، اما نگاه جالبی به داستان‌های تاریخی دارد و گذراندن ۸۷ دقیقه برای تماشای کامل این فیلم ارزشمند است.

Perfect Blue (8.0)

بهترین انیمه های ساتوشی کون

اگرچه ممکن است “Paprika” الهام بخش داستان “Inception” و همچنین چندین سکانس از آن باشد، اما فیلم “Perfect Blue” با تکرار چندین صحنه و موضوعات مشترک از هر دو فیلم به عنوان پیشگام در شباهت با فیلم “Black Swan”شناخته می‌شود.

داستان “Perfect Blue” زندگی یک ستاره پاپ که به یک ستاره سینما تبدیل می‌شود را دنبال می‌کند. او تمایل دارد که از نسخه معصوم و خوب خود تبدیل به نسخه جدی‌تری شود و در کارهای مهم‌تری نقش ایفا کند. در همین حال، با تعقیب توسط یک فرد روانی و خطرناک باید مراقب در خطر افتادن شهرت خود نیز باشد.

این فیلم به عنوان معروف‌ترین آثار ساتوشی کون شناخته می‌شود، اما طبق امتیازدهی IMDB، بالاترین امتیاز را در کارهای او ندارد.

Paranoia Agent (8.1)

بهترین انیمه های ساتوشی کون

سریال انیمه‌ای “Paranoia Agent” یکی از بهترین انیمه های ساتوشی کون ، و در عین حال بلندترین اثر او به حساب می‌آید. پس از حمله‌ یک پسر به او که در رسانه‌ها به نام “لیل اسلاگر” یا “شونن باتو” (در دوبله ژاپنی)شناخته می‌شود، تسوکیکو ساگی سعی می‌کند زندگی و شغل خود را از نو بسازد و همزمان سعی می‌کند که هویت مرموز و مهاجم خود را کشف کند.

اما همانطور که سریال پیش می‌رود، مشخص می‌شود که همه چیز آنطور که در ظاهر به نظر می‌رسید نیست، زیرا لیل اسلاگر به یک پدیده ملی تبدیل می‌شود و شروع به نبرد‌های خود با بسیاری از افراد می‌کند. اگرچه این سریال فقط ۱۳ قسمت دارد ، اما بسیار ارزشمند است و نه تنها از بهترین اثرهای ساتوشی کون به حساب می‌آید، بلکه به عنوان یکی از بهترین انیمه های روانشناختی در دنیای انیمه شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های ساتوشی کون سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو