همراهان رهبر انقلاب در سفر به آمریکا چه کسانی بودند؟

منبع: ساعد نیوز

2

1402/7/6

08:44


ساعدنیوز: حضور روسای جمهوری ایران در نیویورک برای شرکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل در دوره های مختلف همواره مورد توجه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدعلی رجایی، نخست وزیر وقت در سال 1359 به عنوان اولین هیئت پس از انقلاب اسلامی از ایران راهی آمریکا شد تا نقطه نظرهای دولت ایران را بیان کند. او که چند روز قبل از عزیمت به نیویورک در جبهه جنگ تحمیلی حضور داشت، در رأس هیأتی مرکب از بهزاد نبوی، وزیر مشاور در امور اجرایی، گودرز افتخار جهرمی، عضو شورای نگهبان، یک نفر از وزارت امور خارجه، 3 نفر از دفتر نخست وزیر و چهار نفر خبرنگار و فیلم‌بردار از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری پارس، عازم نیویورک شد و در فرودگاه مورد استقبال شمس اردکانی، شمیرانی و سفیر الجزایر در آمریکا قرار گرفت.

همراهان رهبر انقلاب در سفر به آمریکا چه کسانی بودند؟

این ساده ترین هیئت ایرانی است که از ابتدای انقلاب تا به حال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر شده است.

میرسلیم و لاریجانی همراه با آیت‌الله خامنه‌ای شدند

شهریور 1366 و پس از صدور قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل در روز 29 تیر 1366 درباره جنگ ایران و عراق، رئیس جمهور وقت، آیت‌الله خامنه ای در سازمان ملل به نمایندگی از ملت ایران به سخنرانی پرداخت.

همراهان رهبر انقلاب در سفر به آمریکا چه کسانی بودند؟

روزنامه کیهان آن روز در این باره اعلام کرد که در این سفر مصطفی میرسلیم، مشاور عالی رئیس جمهور، معیری، معاون نخست وزیر، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محمدجواد لاریجانی، معاون وزیر خارجه و زنگنه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو