تماشا کنید:‌ رویت یک اختاپوس نادر که در عمق 1500 متری اقیانوس شنا می‌کند

منبع: تکراتو

4

1402/7/7

09:00


ویدئویی از شنای یک اختاپوس نادر با باله‌های گوش‌مانندش در عمق 1500 متری منتشر شده که به‌علت شکل جذاب گوش‌های آن به‌نام «دامبو» نامگذاری شده است.

تماشا کنید:‌ رویت یک اختاپوس نادر که در عمق 1500 متری اقیانوس شنا می‌کند

ویدئویی از شنای یک اختاپوس نادر با باله‌های گوش‌مانندش در عمق 1500 متری منتشر شده که به‌علت شکل جذاب گوش‌های آن به‌نام «دامبو» نامگذاری شده است.

به‌تازگی ویدیویی منتشر شده است که در آن یک اختاپوس نادر و غیرمعمول در حال شنا در عمق بیش از 1.5 کیلومتری آب دیده می‌شود. روی گوشته این موجود دریایی دو باله گوش‌مانند قرار دارد که ظاهراً با کمک آن‌ها به شنا می‌پردازد.

باله‌های شبیه به گوش، ویژگی خاصی نسبت به سایر اختاپوس‌ها به آن‌ها می‌دهد که به این موجود کمک می‌کند تا در اعماق اقیانوس به اطراف بچرخد. درواقع همین باله‌ها باعث شده که از این اختاپوس‌ها با نام «دامبو» (Dumbo) یاد شود که در حقیقت به انیمیشن معروف دیزنی مرتبط است که در آن فیلی با گوش‌های خود توانایی پرواز دارد.

بیشتر بخوانید: پرورش بزرگترین پیاز جهان با وزن 9 کیلوگرمی در بریتانیا [+عکس]

ویدئوی یک اختاپوس نادر

دانشمندان Ocean Exploration Trust در جریان آخرین مأموریت خود که به‌منظور بررسی یک منطقه حفاظت‌شده عمدتاً ناشناخته از مجمع‌الجزایر هاوایی با نام یادبود ملی دریایی پاپاهانوموکووآکئا انجام شده، موفق به کشف یک اختاپوس نادر شده‌اند. اختاپوس‌های دامبو موجودات نادری محسوب می‌شوند؛ هرچند افرادی که آب‌های عمیق اقیانوس آرام مرکزی را بررسی می‌کنند، اطلاعات زیادی از آن‌ها در دست دارند. طبق اطلاعات موجود، ظاهراً این گونه در میان تمام اختاپوس‌ها در عمق بیشتری زیست دارند که گاهی تا نزدیک به 4 کیلومتر هم پایین می‌روند.

هم‌اکنون این اختاپوس عجیب از سوی دوربین‌های یک زیردریایی به نام Hercules شکار شده است که کنترل آن در اعماق دریا به‌طور از راه دور در دست شرکت Ocean Exploration Trust قرار داد. شرکت Ocean Exploration Trust تا به امروز ویدیوهای جذاب دیگری هم از اعماق دریا به اشتراک گذاشته است. در ادامه می‌توانید ویدیوی اختاپوس معروف به دامبو را مشاهده کنید:

این نخستین فیلم جذاب اعماق دریا نبوده که از سوی Ocean Exploration Trust به اشتراک گذاشته است. ویدیوی دیگری نیز از ده‌ها اختاپوس، ماهی و دیگر موجودات دریایی وجود دارد که نشان می‌دهد این موجودات از اسکلت یک نهنگ مرده در کف اقیانوس تغذیه می‌کنند. این گروه تحقیقاتی مأموریت‌های خود را در وب‌سایتی برای Nautilus به‌طور زنده پخش می‌کنند.

یک اختاپوس نادر

سخنگوی Ocean Exploration Trust طی ایمیلی به اینسایدر اعلام کرده که اختاپوس موجود در این ویدیو نسبتاً بزرگ بوده و نزدیک 60 سانتی‌متر طول دارد. بیشتر اختاپوس‌های دامبو کمتر از 30 سانتی‌متر طول دارند؛ هرچند طول آن‌ها می‌تواند به 182 سانتی‌متر نیز برسد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ویدئوی یک اختاپوس نادر در اعماق اقیانوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو