دفاع اپل از گوگل ؛ گوگل بهترین موتور جستجوی دنیاست!

منبع: تکراتو

2

1402/7/7

17:30


ادی کیو، یکی از مدیران ارشد شرکت اپل در دادگاه اعلام کرد که گوگل بین تمامی موتورهای جست‌جو در بازار، بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

دفاع اپل از گوگل ؛ گوگل بهترین موتور جستجوی دنیاست!

ادی کیو، یکی از مدیران ارشد شرکت اپل در دادگاه اعلام کرد که گوگل بین تمامی موتورهای جست‌جو در بازار، بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

ادی کیو که یکی از مهم‌ترین عوامل شرکت اپل و قائم‌مقام این شرکت، در دادگاهی که اختصاصاٌ برای اقدامات انحصارگرانه شرکت گوگل تشکیل شده بود حضور داشت. وی با شرکت در این دادگاه قصد دفاع از گوگل را در جلسه داشت و همین کار را نیز انجام داد.

بیشتر بخوانید: برنامه گوگل پادکستز تا 2024 تعطیل می‌شود

دفاع اپل از گوگل در دادگاه

کیو یکی از مهم‌ترین عواملی بود که در این دادگاه تشکیل شده حضور پیدا کرده بود، پس شهادت این شخص مهم در دادگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، البته باید در نظر گرفت که گوگل و اپل در سال 2002 قراردادی بزرگ برای تبدیل کردن گوگل به مرورگر پیش‌فرض آیفون بسته‌اند که در آن قرارداد میلیاردها دلار جابه‌جا شد.

ادی کیو باور داشت که نه‌تنها گوگل برای حفط حریم خصوصی کاربرانش اهمیت خاصی قائل است بلکه توانایی‌های موتور جست‌جو گوگل نیز بهترین در بین رقیب‌ها به شمار می‌رود. دفاع اپل از گوگل توسط ادی کیو دور از انتطار نبود زیرا این شخص یکی از مهم‌ترین عوامل در مذاکرات بین گوگل و اپل برای تمدید قراردادهای بزرگ و چند میلیاردی 2016 بود، او شخصاٌ با مدیر عامل گوگل «سوندار پیچای» به مذاکرات پرداخت.

دفاع اپل از گوگل

قاضی درمورد این قرارداد از ادی کیو در دادگاه سوال کرد، اما وی تصمیم گرفت جواب درست و واضحی به قاضی ندهد تا بررسی‌های این آمار و جزئیات قرارداد به پشت پرده منتقل شود.

وکیل وزارت دادگستری سؤالی از ادی کیو پرسید و وی به عنوان مدیر ارشد به دفاع اپل از گوگل پرداخت. او پرسید که ایا اگر بر سر درآمد با گوگل به توافق نمی‌رسیدند، همچنان به تمدید این قرارداد ادامه می‌دادند یا از این قرارداد خارج می‌شدند؟ کیو گفت که اپل هرگز این‌کار را نمی‌کند چون این قرارداد هم به نفع اپل و هم به نفع گوگل است.

به گزارش ورج، ادی کیو به وزیر دادگستری آمریکا گفت اپل هیچوقت به تغییر موتور جست‌وجو پیش‌فرض یا ساخت موتور جستجو در گوشی‌های آیفون فکر نکرده است چون موتور جست‌جوی بهتری برای جایگزین کردن گوگل وجود نداشت. او افزود که گوگل هنوز هم بهترین موتور جست‌جوی دنیا است.

وزارت دادگستری آمریکا به این باور است که گوگل با امضای قراردادهایی که باعث انحصاری شدن آیفون می‌شود، جلوی پیشرفت بزرگ موتورهای جست‌جوهای رقیب را میگیرد.

دفاع اپل از گوگل

ادی کیو گفت که اپل با امضای قراردادهای انحصارگرایانه با گوگل، اجازه فرآیند تغییر موتور جست‌جوی پیش‌فرض را هنگام راه‌اندازی از کاربران آیفون گرفت. اما این عمل صرفا بخاطر وجود بندهای مربوط در قرارداد انجام شد و اگر چنین نبود هرگز همچین محدودیتی برای کاربران آیفون گذاشته نمی‌شد. ادی کیو افزود : «ما گوگل را به عنوان موتور جست‌جوی پیش‌فرض برای آیفون در نطر گرفته‌ایم چون همیشه به این باور بودیم که این موتور جست‌جو بهترین است. ما بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم و به کاربران امکان تغییرش را می‌دهیم.» و این جملات ادی کیو دفاع اپل از گوگل به شمار می‌رود.

وکیل وزارت دادگستری از ادی کیو درمورد حریم خصوصی و اهمیت آن برای اپل پرسید و مدیر ارشد اپل در پاسخ خود به اهمیت بالای این موضوع برای اپل اشاره کرد. در ادامه جلسه، ایمیل‌هایی از کیو و همکارانش به نمایش گذاشته شد که در آن‌ها مدیران از سیاست‌های حریم خصوصی گوگل انتقاد کرده بودند. کیو در این مورد توضیح داد: «ما همیشه فکر کرده‌ایم که سیاست‌های مربوط به حریم خصوصی بهتری نسبت به گوگل داریم.»

بیشتر بخوانید

نظر شما درمورد دفاع اپل از گوگل در دادگاه چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت تکراتو با ما در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو