بیوگرافی لاله مرزبان؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی لاله مرزبان؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

2

1402/7/8

15:30


بیوگرافی لاله مرزبان؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

لاله مرزبان از بازیگران جوان و خوش قریحه سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان است که کارش را با سریال هوش سیاه به کارگردانی مسعود آب‌پرور آغاز نمود. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی لاله مرزبان بپردازیم.

لاله مرزبان باتوجه به مخالفت‌های خانواده‌اش در سن 16 سالگی در نقش زهره برای سریال هوش سیاه به ایفای نقش پرداخت. وی در ادامه بازیگری حوزه سینما را، سال 1392 با فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند کاری از پوران درخشنده تجربه نمود.  لاله تاکنون به عنوان بازیگر تجربه همکاری با کارگردان‌های به‌نامی چون پوران درخشنده، ابراهیم حاتمی‌کیا و رضا میرکریمی در کارنامه کاری خود دارد. او برای بازی در فیلم نگهبان شب محصول سال 1400 کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. در این مقاله با بیوگرافی لاله مرزبان همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی لاله مرزبان

  • نام و نام خانوداگی: لاله مرزبان
  • تاریخ تولد: 29 دی 1372
  • متولد: شهرستان اَزنا یکی از توابع استان لرستان
  • قد لاله مرزبان: 172 سانتی‌متر
  • پیشه: بازیگر سینما، تلویزیون وتئاتر
  • شروع فعالیت: 1388 سریال تلویزیونی هوش سیاه
  • وضعیت تاهل: مجرد در هنگام نگارش این مقاله
  • تحصیلات: کارشناسی رشته حسابداری، دوره‌های‌ آزاد بازیگری از دانشگاه تهران
  • صفحه اینستاگرام لاله مرزبان: @laleh.marzban

زندگی خصوصی لاله مرزبان

در این بخش از مقاله زندگی نامه لاله مرزبان این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر از زمان تولد تا خانواده و روابط کاری او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

از کودکی تا جوانی لاله مرزبان

از کودکی تا جوانی لاله مرزبان

لاله مرزبان (Laleh Marzban) در بسیت‌و‌نهمین روز از ماه دی سال 1372 در فصل سر زمستان در شهرستان اَزنا یکی از توابع استان لرستان به دنیا آمد. لاله یک خواهر به نام سها دارد و بازیگری را از دوران نوجوانی در مدرسه شروع کرد و سپس به‌صورت حرفه‌ای در تئاتر مشغول شد. او در سن 16 سالگی علی رغم مخالفت‌های خانواده‌اش بر ورود به حرفه بازیگری، سرانجام در نقش کوتاهی به نام زهره در سال 1388 برای سریال هوش سیاه کاری از مسعود آب پرور وارد جلوی دوربین ظاهر شد. وی در مقطع کارشناسی رشته حسابداری تحصیل نمود و هم‌چنین دوره‌های‌ آزاد بازیگری را هم در دانشگاه تهران گذراند. در مورد خانواده لاله مرزبان و پدر و مادرش، متاسفانه اطلاع چندانی در فضای مجازی و صفحه اینستاگرام این بازیگر وجود ندارد.

زندگی شغلی لاله مرزبان

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، لاله مرزبان بازیگری در 16 سالگی با سریال هوش سیاه تجربه نمود. او در ادامه سال 1392 در یک نقش فرعی برای فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند کاری از پوران درخشنده، مقابل دوربین ظاهر شود و بازیگری در حوزه سینما را تجربه نمود. در این اثر سینمایی پرمخاطب علاوه بر لاله مرزبان بازیگرانی نظیر طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، امیر آقایی، ستاره اسکندری، نیما صفایی، فرهاد آئیش، امیر دژاکام، هادی مرزبان، مائده طهماسبی، شیرین بینا، محبوبه بیات، مجید مشیری، مرحوم اسماعیل سلطانیان، رضا توکلی و بابک حمیدیان به ایفای نقش پرداختند.

لاله مرزبان در سال 1395 دومین همکاری خود در حوزه سینما به عنوان بازیگر با پوران درخشنده کارگردان به‌نام ایرانی برای فیلم زیر سقف دودی تجربه نمود. وی در این اثر سینمایی نقش کیانا را برعهده داشت که در آن بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت‌دوست، حسام نواب‌صفوی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، آزیتا حاجیان، ابوالفضل میری حضور داشتند.

زندگی شغلی لاله مرزبان

سریال های لاله مرزبان

لاله مرزبان بازی در قاب تلویزیون را با سریال هوش سیاه تجربه نمود و تاکنون در چند اثر دیگر هم مقابل دوربین ظاهر شد. او در سال 1396 با ایفای نقش آفرین ثروتیان برای سریال آنام کاری از جواد افشار مقابل دوربین رفت. از دیگر بازیگران این سریال پرمخاطب می‌توان به گلچهره سجادیه، عبدالرضا اکبری، مهرانه مهین ترابی، مجید واشقانی، شبنم قلی‌خانی، سامیه لک، امیررضا دلاوری، کاظم بلوچی، خسرو شهراز، شیرین آقارضاکاشی و زنده‌یاد سیروس گرجستانی اشاره کرد.

سریال های لاله مرزبان

لاله مرزبان در سال 1397 برای فصل سوم سریال ستایش کاری از سعید سلطانی با انصراف حدیث میرامینی در نقش نازگل فردوس به‌جای وی انتخاب شد. در فصل سوم ستایش بازیگرانی چون داریوش ارجمند، نرگس محمدی، مهدی سلوکی، سیما تیرانداز، فریبا نادری، فرهاد جم، کمند امیرسلیمانی، قربان نجفی، مهتاج نجومی، امیرمحمد زند، بهزاد خداویسی، مهدی میامی، اکرم محمدی، کیهان ملکی، محمدهادی قمیشی، آتش تقی‌پور، سعید پیردوست، رسول نجفیان، محمدرضا داوودنژاد، علی طالب‌لو به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی لاله مرزبان

سالنام سریالنقشکارگردان
1388هوش سیاهزهرهمسعود آب‌پرور
1396آنامآفرین ثروتیانجواد افشار
1397ستایش- فصل سومنازگل فردوسسعید سلطانی

فیلم های لاله مرزبان

لاله مرزبان برای حوزه سینما کارش را با بازی در فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند در نقش همکلاسی شیرین آغاز نمود. در ادامه با نقشی فرعی در فیلم زیر سقف دودی همکاری دومش با پوران درخشنده را تجربه نمود. وی در همان سال در یک فیلم دیگر به نام دخترعمو و پسرعمو کاری از روح‌انگیز شمس حضور یافت. در این فیلم طنز علاوه بر لاله، بازیگرانی چون مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، دکتر محمود عزیزی، فاطمه گودرزی، مریم امیرجلالی، مهدی صبایی حضور داشتند.

فیلم های لاله مرزبان

لاله در سال 1396 برای نقش لیلا در فیلم به وقت شام کاری از ابراهیم حاتمی‌کیا انتخاب شد. این فیلم پس از اکران مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و در کشورهای سوریه، لبنان،عراق، هند و ژاپن به اکران درآمد. اما نقطعه عطف بازیگری وی در سینما با نقش آسیه در فیلم بی‌همه‌چیز به کارگردانی محسن قرائی رقم خورد. وی در این اثر سینمایی با ژانر درام اجتماعی برای یک از نقش‌های اصلی بسیار خوش درخشید که در شهرتش نقش بسزایی داشت. در فیلم بی‌همه‌چیز علاوه‌بر لاله مرزبان بازیگرانی چون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، بابک کریمی و فرید سجادی حسینی به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی لاله مرزبان

این بازیگر جوان در سال 1400 برای فیلم نگهبان شب کاری از رضا میرکریمی به ایفای نقش پرداخت که کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. او در این اثر سینمایی در کنار بازیگرانی چون محسن کیایی، تورج الوند، علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، زنده‌یادکیومرث پوراحمد و ویشکا آسایش نقش‌آفرینی داشت.

بیوگرافی لاله مرزبان

سالنام فیلمنقشکارگردان
1392هیس! دخترها فریاد نمی‌زنندهمکلاسی شیرینپوران درخشنده
1395زیر سقف دودیکیاناپوران درخشنده
1395دخترعمو و پسرعموخانم غفاری منشیروح‌انگیز شمس
1396به وقت شاملیلاابراهیم حاتمی‌کیا
1397مهمانخانهٔ ماه نومونا توکلتاکفومی تسوتسویی
1397فیلم کوتاه آیسانمهرشاد خردمندی
1399بی‌همه‌چیزآسیهمحسن قرائی
1400نگهبان شبنسیبهرضا میرکریمی

لاله مرزبان در شبکه نمایش خانگی

این بازیگر جوان در حوزه شبکه نمایش خانگی هم، اخیراً هنگام نگارش این مقاله در یک سریالی به کارگردانی مصطفی کیایی به نام آوازخون حاضر شده، که هنوز در دست تولید است. از بازیگران این سریال علاوه بر لاله مرزبان، می‌توان به محمدرضا گلزار و سحر دولتشاهی اشاره کرد. در خال حاضر جزئیات دقیق تری از این سریال در دسترس نیست.

سالنام اثرکارگردان
1402آوازخونمصطفی کیایی

تئاترهای لاله مرزبان

لاله مرزبان در حوزه تئاتر کارش با نمایش خانه فراموشان به کارگردانی مجتبی فروهر آغاز نمود. وی در اسفند 1398 با نمایش اسم به کارگردانی رضا جاویدی روی صجنه رفت، که با استقبال بالایی از سوی مخاطبان تئاتر مواجه شد. در این نمایش غیر از لاله بازیگرانی مانند محمد ‌نادری، سامان ‌دارابی، محمد ‌صدیقی ‌مهر، سارا ‌مقدم به ایفای نقش پرداختند.

تئاترهای لاله مرزبان

سالنام نمایشکاگردانمحل اجرا
 1395عروسي خوناحسان ‌مالمیرتالار ‌محراب ‌- ‌سالن ‌استاد ‌جعفر ‌والی
1395نمايشنامه‌ خواني من آنجا نيستمعلی اسدی
1395خانه فراموشانمجتبی فروهرفرهنگسرای ‌ارسباران
1396من يه زنم، صدامو مي‌شنوين؟کاملیا غزلیتالار ‌مولوی ‌- ‌سالن ‌اصلی
1396من اسکار هستم!محمدرضا ستاریتماشاخانه ‌پالیز، ‌سالن ‌2
1397دیگریمحمد حاتمیتالار ‌حافظ
1398اسمرضا ‌جاویدی پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن ‌2

جوایز و افتخارات لاله مرزبان

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، وی برای بازی در فیلم نگهبان شب کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. لاله مرزبان تاکنون در زمینه بازیگری موفق به دریافت جایزه‌ای نشده، که چیزی از ارزش های این هنرمند جوان کم نمی‌کند.

سالعنوانجشنواره
1400کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم نگهبان شبچهلمین دوره جشنواره فیلم فجر

شایعات و حواشی لاله مرزبان

شایعات و حواشی لاله مرزبان

به‌طور کلی چه در سینمای ایران یا جهان همواره هنرمندان با حواشی‌های مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که لاله مرزبان هم از این قاعده مستثنی نیست. از شایعات کلی درباره این بازیگر باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل تشابه فامیلی و حضورش در فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند همراه هادی مرزبان در برخی از رسانه‌ها این دو پدر و دختر اعلام نمودند که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد.

در برخی از رسانه‌های زرد و فضای مجازی شایعات زیادی درباره همسر لاله مرزبان و خبر ازدواج این بازیگر به چشم می‌خورند، که جملگی اخباری کذب هستند. همان‌طور که در مطالب بالا مطرح شد، لاله تاکنون حداقل در هنگام نگارش این مقاله ازدواج نکرده و در دوران مجردی به سرمی‌برد.

علاوه بر موارد مذکور، لاله مرزبان در دوران مدرسه به‌صورت حرفه‌ای رشته‌های ورزشی مثل تنيس، شنا و واليبال را دنبال می‌کرد و در آن‌ها مهارت دارد.وی در شهرستان ازنا متولید شده و اصالتی لر دارد.

در ادامه با آلبوم عکس‌های لاله مرزبان به انتهای این بخش از مقاله در وب سایت پلازا می‌رسیم.

عکس‌ های لاله مرزبان

کلام آخر

در این مقاله از وب‌سایت پلازا با زندگی نامه لاله مرزبان، بازیگر جوان سینما، تلویزیون و تئاتر ایران همراه شما مخاطبان محترم بودیم. در ادامه کارنامه هنری و زندگی شغلی این بازیگر را معرفی و مورد بررسی قرار دادیم. بدون شک باتوجه به پشتکاری که لاله مرزبان در حرفه بازیگری دارد، می‌توان آینده درخشانی را برای وی متصور شد.

امید است مقاله بیوگرافی لاله مرزبان برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر جوان و دوست‌داشتنی با ما در پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو