معرفی انیمه گابلین کش؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

معرفی انیمه گابلین کش؛ داستان، شخصیت ها و نمرات


منبع: پلازا

6

1402/7/8

17:18


معرفی انیمه گابلین کش؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

گابلین کش (Goburin Sureiyā) یک مجموعه لایت ناول خیال‌پردازی تاریک (Dark fantasy) ژاپنی است که توسط کومو کاگیو به رشته تحریر درآمد و نوبورو کاناتسوکی مصورسازی آن را بر عهده داشت. براساس این لایت ناول یک مجموعه تلویزیونی انیمه به کارگردانی تاکاهورو اوزاکی و توسط استودیو وایت فاکس تهیه شده است. در این مقاله از وب‌سایت پلازا به معرفی انیمه Goblin Slayer می‌پردازیم.

ژانر انیمه Goblin Slayer در اکشن، ماجراجویی و فانتزی خلاصه می‌شود. هم‌چنین زمان پخش انیمه گابلین کش در فصل اول برای نخستین‌بار به 7 اکتبر سال 2018 میلادی برمی‌گردد. این انیمه پس از پخش به دلیل محبوبیت لایت ناولی که داشت، بسیار مورد استقبال مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفت. تعداد قسمت های انیمه گابلین کشدر فصل اول به 12 قسمت خلاصه می‌شود. چنانچه مایلید تا با ماهیت انیمه Goblin Slayer بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

داستان انیمه Goblin Slayer

در جهان فانتزی گابلین‌ها به‌خاطر وحشی بودن، حیله‌گری و تولید مثل سریع بسیار شهرت دارند، اما آوازه آن‌ها تحت عنوان پست‌ترین هیولا موجب شده که تهدیدشان نادیده گرفته شود. آن‌ها با یورش به تمدن‌های روستایی جهت ربودن زنان و دختران گونه‌های دیگر برای تولید مثل، به هجوم خود ادامه می‌دهند. در این بین ماجراجویان چشم خود را با هدف تکالیفی باارزش‌تر و موهبت‌های بزرگ‌تر از جنایات آن‌ها می‌بندند.

یک راهبه 15 ساله به عنوان یک ماجراجوی چینی به گروهی تازه کار جوان و مشتاق می‌پیوندد تا در مورد قبیله گابلین‌ها که مسئول ناپدید شدن چندین زن و دختر روستایی هستند، تحقیق نمایند. گروه بی تجربه، به زودی در زمان کاوش در یک غار با مرگی اجتناب‌ناپذیر که کمین‌شان بود مواجه می‌شوند. در حالی که همه کشته می‌شوند، راهبه جوان و وحشت‌زده سرنوشت خود را می‌پذیرد تا اینکه توسط مردی به نام گابلین کش نجات پیدا می‌کند.

این مرد ماجراجو که تنها هدفش ریشه‌کن نمودن گابلین‌ها با پیش‌داوری شدید است، کسی که تمام زندگی خود را وقف از بین بردن همه گابلین‌ها، آن هم به هر قیمتی نموده است. او به عنوان دارنده رتبه معتبر نقره‌ای، قاتل گابلین اجازه می‌یابد تا راهبه را همراهی کند و به انجمن ماجراجویان ملحق شود. این جنگجوی زره ​​پوش همراه با پریستس، اِلف، کوتوله و مارمولک تا زمانی که تک‌تک گابلین‌ها در سرزمین‌های مرزی برای همیشه نابود نکند، آرام نمی‌گیرند.

شخصیت های انیمه گابلین کش

به‌طور کلی، در جهان انیمه‌ها هر کدام از شخصیت‌ها خصوصیات مربوط به خودشان را دارند که در پیشبرد کلی داستان نقش بسزایی خواهند داشت. در این بین هر کدام از کاراکترهایانیمه Goblin Slayer حتی با حضوری هرچند کوتاهشان، تاثیری زیادی در سرنوشت قهرمانان داستان دارند. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی کاراکترهای انیمه گوبلین کش می‌پردازیم.

1.  گابلین‌ کش (Goblin Slayer)

گابلین‌ کش (Goblin Slayer)

یک ماجراجوی 20 ساله با درجه نقره‌ای که تنها به شکار گابلین‌ فکر می‌کند و کار او مطالعه درباره عادات و زیست شناسی آن‌هاست. او که به گابلین‌ نقره‌ای هم به‌خاطر لباس هایش شهرت دارد، هیچ علاقه‌ای به مشهور شدن و تجمل ندارد، تنها به تلاش‌های شکار این موجودات خبیث مشغول است. در مواقع بی پولی علاوه بر کشتن گابلین‌ها به کارهای دیگری هم تن می‌دهد. دلیل اصلی کینه او به این خاطر است که در کودکی  پس از حمله گابلین‌ها به روستای خود، تنها بازمانده محسوب می‌شود. وی در حالی که زیر تخته‌های کف خانه‌اش پنهان شده بود شاهد تجاوز گروهی و قتل خواهر بزرگترش توسط گابلین‌ها شد. این رویداد تلخ که نفرتی عمیق و وسواس آن‌هارا در گابلین‌ نقره‌ای ایجاد کرد. وی بعدها توسط شخصی نجات داده می‌شود و مهارت‌های لازم جهت کشتن گابلین‌ را به او می‌آموزد. گابلین‌ کش پنج سال بعد از این واقعه تلخ برای انجمن صنفی ماجراجویان درخواست داد و توسط عموی دوست دوران کودکی‌اش که درست پش از حمله به روستای این موجودات شیطانی، آنجا را ترک کرد،  پذیرفته شد.

2. راهبه (Priestess)

راهبه (Priestess)

قهرمان اصلی زن در انیمه Goblin Slayer است که در ابتدا یک ماجراجوی 15 ساله بود. او تازه به گروه ملحق شده و پایین‌ترین رتبه را دارد. این راهبه جوان از شخصیتی بسیار مهربان برخوردار است و به همه کمک می‌کند. وی مهارت بالایی در انجام جادوهای شفابخش، معجزه نور مقدس و طلسم محافظ دارد. پس از اینکه در نخستین شکار گوبلین با شکست مواجه می‌شود، توسط گابلین‌ نقره‌ای نجات می‌یابد و به حزب جدید به او می‌پیوندد. پس از اینکه در ابتدا از وحشیگری بی‌رحمانه قاتل گابلین نسبت به آ‌ن‌ها و دیدن خون‌های زیاد، از این کار کمی منزجر شد، ولی کم‌کم به آن عادت کرد. او در کنار جوان دلیر گابلین‌ نقره‌ای مبارزه می‌کند، مهارتش در جادو ارتقا می‌یابد و در رتبه یک ماجراجویان قرار می‌گیرد. پیشینه اصلی داستان این راهبه، درواقع یک یتیمی بود که در معبدی به همراه کودکان دیگری مثل خودش به عنوان راهبه بزرگ شده است.

3. دختر گاو (Cow Girl)

دختر گاو (Cow Girl)

بهترین دوست دوران کودکی گابلین‌ نقره‌ای است و مزرعه‌ عمویش زندگی می‌کرد. عموی او ابتدا این دختر را به عنوان دستیار در مزرعه خود برد، ولی پس از قتل و عام خانواده قاتل گابلین برادرزاده‌اش را به فرزندی پذیرفت. این دختر به وضوح عاشق گابلین‌ نقره‌ای شده، ولی او به‌هیچ وجه به احساساتش اهمیت نمی‌دهد.

4. دختر صنفی (Guild Girl)

دختر صنفی (Guild Girl)

او زن جوانی است که دفتر اصلی انجمن صنفی را به عنوان مسئول پذیرش اداره می‌نماید و قراردادهایی را به ماجراجویان به ثبت می‌راند. وی نسبت به دهکده‌هایی که از گابلین‌ها مورد حمله قرار داده‌اند، همیشه دوستدار کمک‌رسانی است. این زن جوان از اینکه تعداد ماجراجویان باتجربه چنین مشاغلی انداک است، همواره احساس خشم می‌کند.

5. الف کماندار (High Elf Archer)

الف کماندار (High Elf Archer)

او جنی 2000 ساله استکه بالاترین مراتب رنجری رسیده است. وی به همراه شمن کوتوله و راهبه آمده تا گابلین‌ نقره‌ای را پیدا کند و از وی در کشتن گابلین‌ها کمک بگیرد. الف کماندار در اوایل داستان با مشکلاتی مواجه می‌شود، چراکه نمی‌تواند قاتل گابلین‌ را تلفظ نماید. به‌دلیل افزایش موجودات شیطانی، افراد کافی جهت مقابله با آن‌ها وجود ندارد و ارتش الف‌ها نمی‌توانند برای جنگ بسیج شوند، زیرا در آن‌ها شک و وحشت وجود داشت. الف‌ها می‌خواهند تا گابلین‌ نقره‌ای را جهت کمک به کشتن این موجودات شایطانی استخدام کنند. الف کماندار ابتدا به‌خاطر ظاهر نامرتب و ضعیفش مورد تمسخر دیگر اعضای گروه بود. ولی طولی نکشید که او را در نبردی خودش را به سایرین ثابت کرد و حالا همه به او احترام می‌گذارند.

6. شمن کوتوله (Dwarf Shaman)

شمن کوتوله (Dwarf Shaman)

یک کوتوله 107 ساله با مرتبه الف و عضو اصلی گروه گابلین کش است. این شمن شخصیتی بشاش و شاد دارد و اکثر مواقع  با الف کماندار بحث می‌کند. او به عنوان یک کوتوله، به‌طرز عجیبی با مصرف الکل میانه خوبی دارد. وی اعتقاد دارد که گابلین‌ نقره‌ای فردی با تجربه و قوی است. این شمن گوتوله در گروه به عنوان یک ماجراجو، در رتبه نقره‌ای به‌شمار می‌رود.

7. کشیش مارمولک (Lizard Priest)

کشیش مارمولک (Lizard Priest)

یک مارمولک ماجراجو و عضو گروهی است که با الف کماندار و شامن کوتوله به گروه گابلین‌ نقره‌ای ملحق شد. وی درست همانند راهبه می تواند از جادوی شفابخش استفاده کند، ولی در شمشیر برای مبارزه مهارت بالایی دارد. او می‌تواند افراد اسکلتی را برای کمک به خودش در نبرد احضار نماید. کشیش مارمولک اغلب به عنوان یک میانجی میان کوتوله و الف عمل می‌کند و به بحث آن‌ها خاتمه می‌دهد. وی فردی بسیار آرام و متین است که به‌دلیل مذهبش عمیقاً به طبیعت اهمیت می‌دهد. این کشیش ببسیار شیفته طعم پنیر بوده که برایش عجیب است که چرا مردمش دامپروری نمی‌کنند.

8. جادوگر (Witch)

جادوگر (Witch)

او یک جادوگر با استعداد و شریک اسپیرمن است که از آشنایان گابلین‌ نقره‌ای به‌شمار می‌‌رود. وی خیلی آهسته صحبت می‌کند و بین هر کلمه‌اش مکث می‌نماید. وی قدرت بالایی در جادو دارد که به هدر دادن آن اهمیتی نمی‌دهد و از جادوی پرهزینه فقط برای روشن کردن لوله خود استفاده می‌نماید.

9. اسپیرمن (Spearman)

اسپیرمن (Spearman)

جنگجویی است که معمولاً گابلین‌ نقره‌ای را به خاطر عادتش به شکار تنها اجنه با وجود اینکه یک ماجراجوی درجه نقره‌ای دارد، همیشه تحقیر می‌کند. وی با جادوگر زندگی مشتر دارد و عاشق دختر انجمن صنفی است. به‌همین دلیل، از اینکه گابلین‌ نقره‌ای مدام توجه این دختر را می‌دزدد، حسادت می‌ورزد. اسپیرمن به قوی‌ترین ماجراجوی سرزمین‌های مرزی شهرت دارد.

10. شمشیر میدن (Sword Maiden)

شمشیر میدن (Sword Maiden)

شمشیر میدن 25 ساله، یکی از قهرمانانی است که به‌واسطه شکست شیطان لرد قبلی و کنونی به بالاترین مقام در واتر تاون کمک نمود. او ابتدا هیچ استعداد ذاتی مانند دیگر قهرمانان نداشت، بنابراین توانایی‌های خود را در این زمینه تقویت نمود. او پس از یک بار اسیر شد، توسط گابلین‌ها کور شده و مورد تجاوز قرار گرفت و به‌همین خاطر ترس عمیقی از آن‌ها در دلش ایجاد شد. گابلین‌ نقره‌ای او برای مقابله با گابلین‌ها در کمین شهر استخدام نمود. این بانو می‌تواند تا به تمساح آشنا فرمان دهد که از طریق فاضلاب شهر در برابر حملات گابلین‌ها از مردم محافظت کند. وی در گروه گابلین کش به عنوان یک ماجراجوی درجه طلا و اسقف اعظم محسوب می‌شود.

نقد انیمه گوبلین کش

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد این انیمه براساس یک مجموعه لایت ناول خیال‌پردازی تاریک مشهوری ساخته شده است.انیمه Goblin Slayer محصول کشور ژاپن، حول زندگی محور زندگی افرادی است که توسطه قومی شایطانی و وحشی مورد حمله و تعرض قرار گرفته‌اند. حال افشخاصی اندک جمع شده و گروهی را جهت مبارزه و از بین بردن این موجودات خبیث تشکیل داده‌اند.

گابلین‌ نقره‌ای درست همانند یک ماشین عملکرد دارد. او پس از اینکه در بچگی شاهد قتل عام خانواده و مردم روستایش بود، جهت انتقامی سخت به تمرینات جنگاوری روی آورد. وی در هر فرصتی سعی دارد تا دانشی جدید را فرا گیرد و از آن ضد گوبلین‌ها بهره ببرد. به‌همین خاطر دارای دیدی تک بعدی است که در این انیمه دستمایه طنز می‌شود. درواقع گابلین‌ نقره‌ای به هر کاری که به گوبلین‌ها مربوط نباشد، توجهی ندارد. به همین‌خاطر زمانی که دیگر قهرمانان در حال مبارزه با شیاطین بزرگ هستند، وی بی‌خبر از هر جا تنها به دنبال شکار گوبلین است. اما او کم‌کم به‌واسطه حضور دختر راهبه به آرامی سعی می‌نماید تا رویه همیشگی خودش را تغییر بدهد.

نقد انیمه گوبلین کش

به‌طور کلی انیمه Goblin Slayer همان‌طور که از نامش مشص است به شخصیت اصلی می‌پردازد. کلیه قسمت‌های فصل اول درباره رفتارهای گابلین‌ نقره‌ای و واکنش‌های اطرافیانش خلاصه می‌شود. ژانر انیمه Goblin Slayer ماجراجویی، فانتزی، اکشن و انیمیشن است.

امتیازات انیمه گابلین کش

درواقع امتیازات انیمه Goblin Slayer گواهی کامل بر زیبایی و ارزشمند بودن این اثر به‌شمار می‌رود. وجود صحنه‌های مهیج، اکشن و فانتزی در کنار خط داستانی گیرا و جذاب هراه با کاراکترهای جالب موجب شده‌اند تا منتقدان و تماشاچیان این انیمه بسیار زیبا را تحسین نمایند.

انیمه گابلین کش قربانی و شاه هیولاها در سایت محبوب MyAnimeList امتیاز 7.42 را از سوی کاربران به دست آورد. شما تنها تا پس از تماشای تریلر انیمه Goblin Slayer ترغیب می‌شوید تا انتها این انیمه بسیار زیبا را دنبال نمایید. هم‌چنین انیمه گابلین کش در سایت IMDb امتیاز 6.7 را به خود اختصاص داده است. علاوه بر موارد مذکور این انیمه سریالی بسیار زیبا در نظرسنجی سایت آمازون (amazon) رتبه 7.4 را از 5 را به خود اختصاص داه است.

چنانچه تاکنون موفق به تماشای این انیمه بسیار ماجراجویی و اکشن نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا همین حالا برای دانلود انیمه Goblin Slayer اقدام نمایید. چرا که شما در زمان تماشای بدون شک با تماشای این اثر زیبا لحظاتی رمانتیک و مهیج را تجربه خواهید نمود. تعداد قسمت های انیمه گابلین کش در فصل اول به 12 قسمت خلاصه می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله از وب‌سایت پلازا به بررسی بررسی انیمه Goblin Slayer پرداختیم. درواقع، این انیمه اثری زیبا و پرطرفدار است که جایگاه ویژه‌ای بین مخاطبین و منتقدین دارد. در داستان ماجراجویانه و رمانتیک در کنار شخصیت‌های اصلی آن یعنی گابلین‌ نقره‌ای و راهبه جوان در تقابل نیروی خیر و شر که ما شاهد آن هستیم با شخصیت‌‌پردازی جذاب و قوی کاراکترها، توانست طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب نماید. با تمام این اوصاف بهتر است هر چه زودتر تماشای انیمه گابلین کش را همین حالا را شروع کنید تا دقایقی مهیج و اکشن را در حین تماشای این اثر تجربه نمایید.

امید است معرفی معرفی انیمه گابلین کش برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را پس از تماشای این انیمه با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو