پهپاد مجهز به اژدر ضدزیردریایی در رزمایش ناتو خودنمایی کرد

منبع: تکراتو

5

1402/7/9

21:29


نیروهای ناتو برای نخستین‌بار در جهان، پهپاد مجهز به اژدر ضدزیردریایی را مورد آزمایش قرار دادند که در طی این تست، یک اژدر از سوی پهپاد سنگین‌وزن پرتاب شد.

پهپاد مجهز به اژدر ضدزیردریایی در رزمایش ناتو خودنمایی کرد

نیروهای ناتو برای نخستین‌بار در جهان، پهپاد مجهز به اژدر ضدزیردریایی را مورد آزمایش قرار دادند که در طی این تست، یک اژدر از سوی پهپاد سنگین‌وزن پرتاب شد.

پهپاد T-600 ساخت شرکت BAE Systems و Malloy Aeronautics در نگاه اول شاید اندکی به کوادکوپترهای فیلم‌برداری شباهت داشته باشد، اما درواقع اندازه بزرگ‌تری داشته و توانایی حمل بارهای سنگینی را دارد. در همین راستا طی آزمایش جدیدی که ناتو در آب‌های نزدیک سواحل پرتغال انجام داده، این پهپاد مجهز به اژدر ضدزیردریایی دست به‌کار بزرگی زده است. ناتو در این آزمایش‌ها که به‌عنوان بخشی از رزمایش REPMUS 2023 صورت گرفت، یک اژدر آزمایشی Sting Ray را از این پهپاد شلیک کرده است.

بیشتر بخوانید: مشتریان مهمترین پهپادهای صادراتی ایران چه کشورهایی هستند؟ [+اینفوگرافیک]

آزمایش پهپاد مجهز به اژدر ضدزیردریایی

چنین سلاحی برای اولین بار بود که از سوی یک پهپاد در دریا پرتاب شده است. هدف از این آزمایش نه تنها نشان‌دادن توانمندی‌های T600 در نبرد با زیردریایی‌ها بوده، بلکه نمایش قابلیت‌های آن در حوزه لجستیک خودکار، تأمین مجدد تدارکات، ارزیابی صدمات و امور دیگر هم پیگیری شده است. بهره‌گیری از این پهپاد باعث خواهد شد تا کمترین آلودگی به محیط‌زیست وارد شود و دیگر احتیاجی به وجود خلبان نخواهد بود و جان خلبان‌ها از خطر دور خواهد شد.

براساس ادعای شرکت BAE Systems، پهپاد T-600 درنظر دارد تا زیربنایی برای پهپاد تماماً برقی T-650 باشد که با ویژگی‌هایی جهت پیکربندی سریع ساخته خواهد شد و افزون بر امور نظامی، در‌ زمینه امور تجاری و بشردوستانه نیز کاربرد داشته باشد.

پهپاد مجهز به اژدر ضدزیردریایی

«نیل اپلتون»، مدیر بخش محصولات برقی پایدار در BAE Systems Air در این رابطه عنوان می‌کند: «تنها پس از دو سال از زمان آغاز همکاری ما با Malloy، یک UAS با قابلیت حمل محموله‌های سنگین را توسعه دادیم و با همکاری نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا و نیروی دریایی پرتغال، در جدیدترین رزمایش REPMUS ناتو شرکت کردیم. این رزمایش توانمندی‌های نمونه آزمایشی فناوری T-600 در حمل یک اژدر Sting Ray را در برابر قدرت‌های دریایی اول جهان نشان داد.»

لازم به ذکر است که UAS به «سیستم هوایی بی‌سرنشین» اطلاق می‌شود که معادل دیگری برای پرنده هدایت‌پذیر از راه دور یا همان پهپاد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ساخت پهپاد مجهز به اژدر ضدزیردریایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو