طرز تهیه شامی هویج خوشمزه و لذیذ با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

منبع: آشمزی

5

1402/7/10

10:56


شامی هویج یکی از غذا های اصیل اصفهانی است که امروزه در شهر های دیگر نیز تهیه می شود. طرز تهیه این شامی شبیه به شامی کباب گیلانی است با این تفاوت که مواد آن فرق می کند و حتی سس های این غذا ها با هم متفاوت است ولی اصل یکسان دارند. در تهیه […]

طرز تهیه شامی هویج خوشمزه و لذیذ با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

شامی هویج یکی از غذا های اصیل اصفهانی است که امروزه در شهر های دیگر نیز تهیه می شود. طرز تهیه این شامی شبیه به شامی کباب گیلانی است با این تفاوت که مواد آن فرق می کند و حتی سس های این غذا ها با هم متفاوت است ولی اصل یکسان دارند. در تهیه این شامی از هویج استفاده می شود که بسیار مفید است و از خواص آن می توان به سلامت کبد، تقویت بینایی، پیشگیری از سرماخوردگی و… اشاره کرد. امروز در آشمزی طرز تهیه شامی هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه شامی هویج

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
هویج۳ عدد
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد
آرد نخودچی۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه شامی هویج

مرحله اول: رنده کردن مواد لازم

پیاز را پوست گنید و رنده کنید سپس ۷۵ درصد از آب آن را بگیرید. هویج و سیب زمینی را نیز رنده کنید و مانند پیاز ۷۵ درصد از اب آن را بگیرید. مواد رنده شده را در یک کاسه بریزید و به آن آرد نخودچی و نمک اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت دادن مواد

گوشت چرخ کرده را نیز به مواد اضافه کنید. فلفل و زردچوبه را در ادامه اضافه کنید و مواد را با دست خوب ورز دهید تا مواد به چسبندگی خوبی برسد. روی مواد را با کیسه بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: سرخ کردن شامی

در یک تابه روغن بریزید و روی گاز قرار دهید تا داغ شود در ادامه مواد شامی را از یخچال خارج کنید و مانند کتلت شکل دهید و در روغن سرخ کنید به طوری که هر دو طرف شامی بپزد و سرخ شود.

مواد لازم برای طرز تهیه سس شامی هویج

پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
سرکه۲ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه سس شامی هویج

مرحله اول: تفت دادن پیاز و رب

پیاز را پوست کنید و خرد کنید سپس در روغن سرخ کنید تا طلایی شود در ادامه نمک و فلفل را همراه زردچوبه به پیاز اضافه کنید و هم بزنید. رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و در حدی که رنگ پیاز عوض شود تفت دهید.

مرحله دوم: پوره کردن گوجه ها

گوجه ها را در مخلوط کن بریزید تا پوره شود برای این کار از رنده نیز می توانید استفاده کنید. گوجه های پوره شده را به پیاز ها اضافه کنید در ادامه شکر و سرکه را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن شامی ها به سس

شامی های سرخ شده را به سس تهیه شده اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا به خوبی ترکیب شوند سپس گاز را خاموش کنید و شامی ها را در ظرف سرو بچینید و میل کنید.

طرز تهیه شامی هویج

طرز تهیه شامی هویج

فوت و فن های طرز تهیه شامی هویج

  1. اگر بعد از یک ساعت مواد شما به چسبندگی نرسید می توایند یک تخم مرغ در آن بشکنید.
  2. از مقدار زیادی آرد نخودچی در تهیه شامی استفاده نکنید چون شامی شما سفت می شود.
  3. برای تهیه سس از مقداری جعفری خرد شده نیز برای عطر و طعم بهتر می توانید استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو