تبلت Tab S9 FE سامسونگ معرفی شد؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

تبلت Tab S9 FE سامسونگ معرفی شد؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه


منبع: پلازا

2

1402/7/11

10:14


تبلت Tab S9 FE سامسونگ معرفی شد؛ مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

تبلت Tab S9 FE سامسونگ پس از وقفه یک ساله قرار است جدیدترین عضو خانواده تبلت‌های گلکسی اف ای باشد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا بیشتر با قابلیت‌ها و امکانات تبلت گلکسی تب اس 9 اف ای سامسونگ آشنا شویم.

سامسونگ پس از این که برای سری گلکسی تب S8 هیچ مدل FE عرضه نکرد، امسال با دست پر بازگشته است. تبلت Tab S9 FE سامسونگ قرار است در یک مدل استاندارد و یک مدل پلاس با قیمت کمتر از سری گلکسی تب S9 وارد بازار شود. تبلت‌هایی که قرار است رقیب اصلی آپید ایر اپل باشند و بسیاری از مشخصات مدل‌های گران‌تر خود را مانند مدل قبلی یعنی گلکسی تب S7 FE، با قیمت پایین‌تری در اختیار شما قرار خواهند داد.

فهرست مطالب

مشخصات تبلت اس 9 اف ای سامسونگ

تبلت اس 9 اف ای سامسونگ
نمایشگر10.9 اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت 90 هرتز و رزولوشن 1440p
پردازندهاگزینوس 1380
رم6/8 گیگابایت
حافظه128/256 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه
باتری8000 میلی‌آمپر با شارژ 45 وات
دوربین‌8 مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1
قیمتاز 449 دلار

بررسی تبلت Tab S9 FE سامسونگ

مانند مدل قبلی، بسیاری از ویژگی های تبلت Tab S9 FE سامسونگ نیز از مدل‌های پرچم‌دار این تبلت قرض گرفته شده‌اند. برای مثال گواهی IP68 و شارژ 45 وات هردو در گلکسی تب S9 نیز وجود دارند. با این وجود در مقایسه با گلکسی S23 FE، این تبلت از لحاظ امکانات و ویژگی‌ها اختلاف بیشتری با مدل پرچم‌دار خود دارد.

نمایشگر و طراحی گلکسی تب اس ۹ اف ای

در بخش طراحی شاهد همان بدنه ظریف با شکل و شمایل ساده گلکسی تب S9 هستیم. در حقیقت از لحاظ ظاهری این تبلت دست کمی از مدل گران‌تر خود ندارد و همچنان تماما از آلومینیوم ساخته شده است و از S پن نیز پشتیبانی می‌کند. شما در این تبلت نیز می‌توانید قلم را به‌صورت مغناطیسی به پنل پشتی متصل کنید.

تبلت اس 9 اف ای سامسونگ

از طرف دیگر همانطور که گفتیم گواهی IP68 در این مدل نیز در کنار مواردی مثل پشتیبانی از دالبی اتموس و بلندگوهای تنظیم شده توسط AKG ارائه می‌شود.

در پنل جلویی اما شاهد تغییراتی بوده‌ایم. در این قسمت سامسونگ از یک پنل 10.9 اینچی LCD استفاده کرده است و متاسفانه خبری از پنل داینامیک امولد گلکسی تب S9 نیست. اندازه پنل نیز نسبت به پنل 12.4 اینچی تب S9 کوچک‌تر شده است اما خوشبختانه سامسونگ رزولوشن آن را خیلی پایین نیاورده و این پنل با رزولوشن 2304 در 1440 از وضوح بسیار خوبی برخوردار است. افزون بر این در این مدل دیگر خبری از رفرش‌ریت 120 هرتز نیست و تبلت از رفرش‌ریت حداکثر 90 هرتز پشتیبانی می‌کند.

سخت افزار گلکسی تب اس ۹ اف ای

پرازنده ی گلکسی تب S9 FE شاید بیشترین پسرفت را نسبت به سری گلکسی تب S9 داشته باشد. سامسونگ در این مدل از تراشه میان‌رده اگزینوس 1380 که در گلکسی A54 نیز آن را دیده بودیم، استفاده کرده است. این تراشه با وجود این که عملکرد به‌مراتب بهتری از اگزینوس 1280 دارد اما بدون عیب و ایراد نیست و شارژدهی ضعیف و همچنین افت عملکرد ناگهانی از جمله نقاط ضعف آن به‌حساب می‌آیند.

از همین رو نباید انتظار داشت عملکرد این تبلت قابل مقایسه با سری گلکسی تب S9 که از اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند باشد. با این حال این تراشه و پردازنده گرافیکی تبلت Tab S9 FE سامسونگ، برای استفاده معمولی و روزمره و شاید حتی گیمینگ نیمه‌سبک توان کافی را دارند.

تبلت اس 9 اف ای سامسونگ

در بخش باتری سامسونگ از یک باتری 8000 میلی‌آمپری استفاده کرده است. به گفته این کمپانی، تبلت با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا بیش از 20 ساعت دوام بیاورد که تحسین‌برانگیز است. البته باید منتظر عرضه تبلت بمانیم و ببینیم این مدل با این تراشه دچار مشکلاتی مثل افت عملکرد و بالا رفتن حرارت خواهد شد یا خیر.

دوربین تبلت Tab S9 FE سامسونگ

شاید یکی از معایب تبلت Tab S9 FE سامسونگ دوربین آن باشد. سامسونگ در این تبلت از یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است و خبری از دوربین 13 مگاپیکسلی تبلت S9 نیست. در حقیقت تنها گلکسی تب S9 FE پلاس است که مانند گلکسی تب S9 پلاس با دوربین دوگانه عرضه می‌شود.

البته دوربین در تبلت‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند از اهمیت کمتری برخوردار هستند و کمتری کسی است که با استفاده از یک تبلت بخواهد به‌صورت حرفه‌ای عکاسی کند. به همین خاطر این دوربین 8 مگاپیکسلی به‌نظر برای استفاده معمولی کاملا کافی است.

گلکسی تب S9 FE

خوشبختانه دوربین سلفی این تبلت همان دوربین 12 مگاپیکسلی است که کره‌ای‌ها در گلکسی تب S9 و گلکسی تب S9 پلاس استفاده کردند و در این بخش شاهد پسرفت نبودیم.

قیمت و تاریخ عرضه ی گلکسی تب S9 FE

قیمت گلکسی تب S9 FE تقریبا نصف قیمت گلکسی تب S9 و 450 دلار است. قیمتی که برای یک تبلت میان‌رده شاید معقول به‌نظر می‌رسد. این محصول قرار است از 18 مهر ماه در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، سبز نعنایی و بنفش وارد بازارهای جهانی شود.

سخن پایانی

تبلت Tab S9 FE سامسونگ از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت شباهت زیادی به مدل‌های گران‌قیمت سری گلکسی تب S9 دارد اما در سایر بخش‌ها از جمله نمایشگر و تراشه، از قطعات ارزان‌تر و ضعیف‌تری استفاده کرده است. البته با توجه به قیمت به‌مراتب کمتری که دارد، نمی‌توان خیلی به این پسرفت‌ها ایراد گرفت. نظر شما در مورد این تبلت چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو