فیفا سوپرایز فوق ویژه برای جام جهانی دارد | جام جهانی پراکنده ایی در راه است

3

1402/7/11

12:59


فیفا سوپرایز فوق ویژه برای جام جهانی دارد | جام جهانی پراکنده ایی در راه است

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

خبری که به تازگی در تمامی رسانه‌های معتبر دنیا بازتاب داشت، بیانگر قطعی شدن برگزاری جام‌جهانی ۲۰۳۰ در ۶ کشور مختلف از ۳ قاره است.

طبق تصمیمی که جانی اینفانتینو رئیس فیفا گرفته، سه بازی افتتاحیه قرار است به مناسبت ۱۰۰ سالگی این رقابت‌ها در آمریکای جنوبی برگزار شود، به این ترتیب که بازی افتتاحیه در مونته‌ویدئو پایتخت اروگوئه خواهد بود که میزبان اولین بازی تاریخ جام‌جهانی هم بوده، بازی دوم در بوئنوس‌آیرس پایتخت آرژانتین برگزارش می‌شود و میزبان بازی سوم هم شهر آسنسیون پاراگوئه است.

۶ تیم شرکت‌کننده در این ۳ بازی پس از برگزاری مسابقات بر فراز اقیانوس اطلس پرواز خواهند کرد تا ادامه رقابت‌ها را در ۳ کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش پی بگیرند.

نکته جالب این که نشریه «سان» از همین حالا نگران مسافت طی شده تیم ملی انگلیس در صورت حضور در یکی از ۳ بازی ابتدایی بوده است. این نشریه خبر داده سه‌شیرها اگر یکی از ۶ تیم باشند باید در جریان مسابقات بیش از ۱۰ هزار کیلومتر برای حضور در ادامه مسابقات را طی کنند.

جام‌جهانی ۲۰۳۰ قرار است با حضور ۴۸ تیم برگزار شود و شامل ۱۰۱ بازی خواهد بود. انتظار می‌رود فینال مسابقات در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید که بازسازی شده، برگزار شود. اسپانیا پیش از این سال ۱۹۸۲ میزبان مسابقات جام‌جهانی بوده است. همچنین باید یادآور شویم که مراکش پس از آفریقای‌جنوبی که سال ۲۰۱۰ میزبان مسابقات جام‌جهانی بود، دومین میزبان آفریقایی این رقابت‌ها می‌شود. پرتغال هم برای نخستین مرتبه از مسابقات جام‌جهانی میزبانی خواهد کرد.

کشور اروگوئه سال ۱۹۳۰ میزبان نخستین دوره از رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال بود و در نهایت هم لاسلسته با شکست آرژانتین در دیدار نهایی به جام قهرمانی دست پیدا کرد. آرژانتین هم آخرین مرتبه سال ۱۹۷۸ میزبان جام‌جهانی بود که همین تیم جام قهرمانی را بالای سر برد.

پس از اعلام خبر برگزاری جام‌جهانی ۲۰۳۰ در ۶ کشور، کشور عربستان‌سعودی هم که پروژه‌های بزرگی برای برگزاری این تورنمنت در نظر دارد، به صورت رسمی اعلام کرده درخواستش را برای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ ارائه خواهد کرد./خبرورزشی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو