قرار است تقویم جدیدی از همکاری های اکو منتشر شود

منبع: همگردی

2

1402/7/11

14:18


ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، قرار است تقویم جدیدی از همکاری های اکو منتشر شود.

خسرو ناظری، دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی اکو در پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که در نگارخانه ختایی مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد، افزود: براساس این تقویم اطلاعات خوبی از فعالیتهای اکو در میراث فرهنگی منتشر می شود و در قالب آن جایگاه حوزه فرهنگ زیارتی و گردشگری سلامت نیز ارتقاء خواهد یافت.

وی با بیان این که تنوع فرهنگی، تمدنی و زیرساختهای موجود در منطقه، بستری برای تعاملات فرهنگی اعضای اکو محسوب می شود، بیان کرد: قبل از شیوع کرونا سالانه 87 میلیون نفر گردشگر در کشورهای عضو اکو جذب میشد ولی بعد از شیوع کووید 19 تعداد گردشگران بویژه در سال 2020 کاهش پیدا کرد.

دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی اکو با اشاره به افزایش شمار گردشگران در سال 2021 و 2022 به رغم تداوم شیوع کرونا ادامه داد: باید مصمم باشیم که بیانیه و نقشه راه مصوب شده در نشست وزیران را به خوبی اجرا کنیم تا بتوانیم فعالیتها و آمارهای گردشگری را به شرایط قبل از شیوع کووید 19 برسانیم.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو اکو به داران بودن زیبایی های طبیعی مشهور است، افزود: کشورهای عضو اکو دارای میراث فرهنگی غنی هستند و این قابلیت ناشی از عبور جاده ابریشم از این منطقه است.

ناظری بیان کرد: بیست و پنچمین نشست سازمان جهانی گردشگری قرار است 16 اکتبر (24 مهر 1402) در ازبکستان برگزار شود و ما براساس این نشست می توانیم بحث های گردشگری را توسعه داده و توسعه پایدار را برای منطقه به ارمغان بیاوریم، ضمن اینکه در تلاش هستیم تا تعاملات منطقه ای و تاب آوری را هم افزایش دهیم.

وی همچنین گفت: در این نشست ها و رویدادها می توانیم توان گردشگری اکو را بارور کرده و در کنار آن دخالت و حضور جوامع محلی را در حوزه گردشگری افزایش دهیم.

دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی اکو از انتخاب شهر ارزروم ترکیه در سال 2025 به عنوان پایتخت گردشگری اکو خبر داد و اضافه کرد: امروز افتخار داریم که شهر شوشا در جمهوری آذربایجان را به عنوان پایتخت گردشگری 2026 کشورهای عضو اکو انتخاب کنیم و بر این اساس باید زمینه افزایش گردشگری با هدف تامین رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم در این شهر فراهم شود.

وی افزود: این نشستها و گردهمایی ها بسیار ارزشمند است و باید تلاش کنیم که این گونه نشست ها و گفتگوها در حوزه گردشگری بین کشورهای عضو سازمان اکو افزایش یابد.

قرار است تقویم جدیدی از همکاری های اکو منتشر شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو