یکبار برای همیشه راه های انتقال زگیل تناسلی را بیاموزیم!

منبع: آرگا

5

1402/7/14

03:59


راه های انتقال زگیل تناسلی بسیار زیاد خواهد بود و شما می توانید با استفاده از دانش خود در این زمینه اقدامات لازم جهت پیشگیری از بیماری را انجام دهید. در ادامه این بیماری را بیش تر برای شما عزیزان بررسی خواهیم کرد.

بیماری های مقاربتی امکان دارد از سایر روش ها نیز منتقل شود و باید حواستان را به این مورد جمع کرده و سعی کنید بیش تر مراقب بدن خود باشید زیرا این بیماری ها درمان های هزینه بری دارند و ممکن است تا مدت ها شما را درگیر کند. در واقع قرار است در ادامه شما را با راه های انتقال زگیل تناسلی آشنا کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب و مفید در مورد انواع این بیماری به شما بدهیم.

 

رابطه های جنسی راهی برای انتقال بیماری های مقاربتی

آشنایی با راه های انتقال زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی با نام علمی HPV یک زائده پوستی بوده که نرم می باشد و در اطراف مقعد و دستگاه تناسلی وجود دارد. در واقع عامل این بیماری یک عفونت می باشد که از راه تماس های جنسی ایجاد خواهد شد. این ویروس پاپیلومای انسانی می باشد و و طبق نظر متخصصان در این زمینه تنها ۱۰ درصد از افراد دارای نشانه یا مرتبط با زگیل های تناسلی می باشند و سایر افرادی که دارای این بیماری مکی باشند امکان دارد هیچ نشانه ای بروز ندهند از این رو می توان گفت این بیماری کمی بیشتر از سایرین خطر دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری های بیماری در کشور آمریکا بیان کرده است که از هر ۱۰۰ نفر بزرگسال یک نفر این بیماری را دارد و یکی از بیماری  های بسیار شایع در این زمینه می باشد. در واقع این بیماری از طریق پوست و رابطه جنسی منتقل خواهد شد و باید بیش تر در روابط خود دقت کنید و مراقب سلامتی تان باشید.

تماس های جنسی

ساده ترین روشی که می تواند این بیماری را به شما منتقل نماید تماس های جنسی می باشد و باید بدانید که بیماری های مقاربتی هر کدام از روش های مختلفی وارد بدن شما می شوند و روش های آن ها با یک دیگر نیز فرق خواهد کرد. این بیماری نسبت به سایرین عفونی تر می باشد و به شدت مسری خواهد بود از این رو کمی احتیاط را بیش تر رعایت نمایید.

ساده ترین راه انتقال این بیماری تماس های جنسی به روش های مختلف می باشد. در واقع تماس جنسی واژینال، مقعدی و اورال از شایع ترین روش های انتقال این بیماری به حساب می آیند و اگر فردی دارای این بیماری باشد و نشانه ای نیز نداشته باشد می تواند به راحتی این بیماری را به شما منتقل نماید. با این حال اگر علاقه به رابطه جنسی دارید باید این کار را با احتیاط و با استفاده از روش های پیشگیری انجام دهید در غیر این صورت احتمال انتقال این بیماری بسیار زیاد می باشد و می تواند فرد سالم را به راحتی درگیر نماید.

راه های انتقال زگیل تناسلی

اپیلاسیون کردن

این بیماری پوستی می باشد و ممکن است از طریق اپیلاسیون کردن نیز برای شما عزیزان ایجاد شود و باید بدانید که اگر این کار را در مراکز غیر معتبر انجام دهید احتمال انتقال بیماری های این چنینی بسیار بالا می رود و از این رو سعی کنید برای اپیلاسیون کردن در خانه اقدام کنید و یا از افراد معتبر کمک بگیرید. همچنین یادتان باشد که تیغ و ژیلت شخصی داشته باشید و برای از بین بردن مو های زائد در بدن خود از تیغ دیگران استفاده کنید زیرا این بیماری امکان دارد از این روش نیز برایتان انتقال یابد.

سایر روش های انتقال

این بیماری از روش های دیگری نیز ممکن است برای شما منتقل شود و مهم ترین این روش ها عبارت اند از :

  • داشتن روابط جنسی متعدد و با افراد غریبه
  • توجه نکردن به نکته های بهداشتی
  • مبتلا بودن به بیماری ایدز
  • مورد تجاوز قرار گرفتن
  • متولد شن از مادر مبتلا به ایدز
  • ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن

انواع HPV

HPV یکی از بیماری های بسیار خاص  می باشد و دارای تیپ های مختلفی می باشد و دسته بندی این بیماری به دو تیپ صورت می گیرد و یکی از این تیپ ها کم خطر بوده و دیگری پر خطر می باشد. در واقع HPV  هایی که از تیپ ۶ – ۱۱ – ۴۰ – ۴۳ – ۴۴ – ۴۶ – ۵۳ – ۵۴ – ۶۱ – ۷۲ – ۷۳ می باشند کم خطر بوده ولی باز هم شما نشانه هایی از این بیماری را در بدن خود خواهید دید و ممکن است بعد از گذشت ۱۸ الی ۲۴ ماه بدون درمان از بدن شما خارج خواهند شد و نیازی به درمان های سخت نخواهند داشت.

نوع پر خطر این بیماری شامل HPV  های نوع ۱۶ – ۱۸ – ۳۱ – ۳۳ – ۳۵ – ۴۵ – ۴۹ – ۵۱ – ۵۲ – ۵۶ – ۵۸ – ۵۹ – ۶۸ می باشند و باید بدانید که علاوه بر مشکلاتی که در این مورد برایتان ایجاد می شود امکان دارد مشکلات دیگری را نیز در بدن خود ببینید. از مهم ترین عارضه های این تیپ ها می توان به سرطان مقعد، سرطان رحم و بیضه، سرطان حنجره و زبان و دهان نیز برای شما ایجاد شود.

انتقال زگیل های جنسی

نشانه های HPV

حال که با راه های انتقال زگیل تناسلی آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در مورد نشانه های این بیماری داشته باشید. در واقع این بیماری بسیار مسری می باشد ولی قابل درمان بوده و شما می توانید با استفاده از روش های مختلفی آن را درمان نمایید. زمان ابتلا به این بیماری تا نشانه های ممکن است چندین ماه و یا هفته طول بکشد و ممکن است شما اصلا نشانه های آن را نبینید و ناقل این بیماری باشید. در واقع این بیماری اندازه های مختلفی دارد و گاها به قدری کوچک خواهد بود که با چشم قابل مشاهده نمی باشد. مهم ترین نشانه های این بیماری عبارت است از :

  • سوزش و خارش در بخش های تناسلی
  • رطوبت در اطراف زگیل ها
  • خونریزی
  • درد
  • انسداد مجاری ادراری
  • زائده ها گوشتی در اطراف مقعد
  • زگیل های ریز و درشت
  • زگیل های تیره و روشن
  • زگیل در اطراف لب و دهان

امیدواریم که از این مطلب اطلاعات مفیدی را به دست آورد به باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو