کشف یک سکه نقره چند صد ساله در بلغارستان

منبع: همگردی

2

1402/7/16

15:09


ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، کشف یک سکه نقره چند صد ساله در بلغارستان صورت گرفت.

باستان شناسانی که در «روسوکاسترو»، دهکده ای واقع در جنوب شرقی بلغارستان مشغول فعالیت بودند، یک سکه نقره هفتصد ساله را کشف کردند که در یک سمت آن مسیح و در سمتی دیگر یک پادشاه صربستانی را به تصویر کشیده است.

در یک سمت این سکه نقره در کنار «سنت استفان» چهره «استفان اورش دوم میلوتین» یکی از پادشاهان صربستان به چشم می خورد که در دوران فرمانروایی مرزهای پادشاهی خود را تا حد قابل توجهی گسترش داد. همچنین تصویر مسیح در حالت نشسته در سمت دیگر این سکه نقش بسته است.

این نخستین بار است که چنین سکه ای در «روسوکاسترو» که در زمان ضرب این سکه، شهری مجهز به دژ بود، کشف شده است. براساس بیانیه ای که توسط باستان شناسان منتشر شده، کشف این سکه نقره در این دهکده نشان می دهد این نوع سکه از آنچه پیش تر تصور میشد گردش و استفاده گسترده تری داشته است.

بخشهایی از این سکه با الگوبرداری از سکه هایی ساخته شده است که در ونیز ضرب میشد. برای مثال، به تصویر کشیدن مسیح در حالت نشسته کپی کردن مستقیم از تصویرگری مسیح در سکه های ونیزی است. سکه های ونیزی به دلیل یکسان بودن وزن نقره آنها در قرون وسطی به عنوان یکی از باثبات ترین پولها شناخته می شدند.

به گفته یک کارشناس، سکه ای که اخیرا در بلغارستان کشف شده است، یک سکه کاملاً رایج است که توسط پادشاهی صربستان در قرون وسطی و در دورانی تولید میشد که به لطف معادن نقره امکان ضرب مقادیر زیاد سکه وجود داشت.

کشف یک سکه نقره چند صد ساله در بلغارستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو