ارزان ترین شهرهای اروپایی برای مسافرت+عکس

ارزان ترین شهرهای اروپایی برای مسافرت+عکس


منبع: ساعد نیوز

3

1402/9/1

08:26


به احتمال زیاد با شنیدن نام اروپا، اکثر شما به یاد سفرهای گران قیمت و تجملی بیفتید. اما جالب است که بدانید اروپا شهرهای ارزان بسیاری داشته که می توانید با بودجه کاملاً مناسب به آن‌ها سفر کنید. با ما همراه باشید تا چند مورد از شهرهایی که دارای هزینه های پایینی به خصوص ارزانترین شهر برای مسافرت ایرانیان هستند را به شما معرفی کنیم.

عموما زمانی که سخن از سفرهای اروپایی به میان می آید، ذهنیت همه به سمت سفرهای گران قیمت و لوکس کشیده می شود. ولی واقعیت این است که سفر ارزان به کشورهای اروپایی امکان پذیر می باشد. اما برای سفر مقرون به صرفه باید بدانید که به کدام کشورها سفر کنید و هزینه های خود را چگونه مدیریت نمایید تا سفری کم هزینه داشته باشید. اگر شما هم دوست دارید تا با شهرهای ارزان در اروپا آشنا شده و برای تعطیلات بعدی خود برنامه ریزی کنید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. چرا که این شهرهای اروپایی به طرز عجیبی ارزان‌اند و شما را متحیر خواهند کرد.

بوداپست؛ مجارستان


بوداپست، پایتخت افسانه ای کشور مجارستان اولین مورد در لیست ارزان ترین شهرهای اروپایی است. اگر قصد سفر به بوداپست را داشته باشید احتمالا قیمت بلیط هواپیما، گران ترین هزینه ای است که خواهید داشت. اگر به دنبال سفر ارزان هستید بوداپست مقصدی ایده آل برای شما خواهد بود. در این شهر فعالیت های ارزان زیادی وجود دارند که می توانید با هزینه ای مناسب انجام بدهید. جالب است بدانید که رود دانوب از وسط شهر بوداپست عبور می کند، به همین دلیل قدم زدن در ساحل رودخانه، تماشای چشم انداز زیبای رود دانوب و شهر از جمله توریستی ترین فعالیت ها در سفر به این شهر است. البته پیشنهاد می کنیم از یک راهنما یا فرد محلی در مورد بهترین تور پیاده روی راهنمایی بخواهید تا بهترین مناظر را در طول پیاده رویتان تماشا کنید. قلعه باستیون فیشرمن با معماری خاص و متمایزش از اواسط اکتبر تا اواسط ماه مارچ کاملا رایگان است و می توانید از آن جا چشم انداز وسیع و زیبایی به شهر داشته باشید. بوداپست یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی است و غذاهای خوشمزه، جاذبه های گردشگری فراوان و رود سرزنده دانوب این شهر را به مقصدی ایده آل برای سفر تبدیل کرده است.

مجارستان

مجارستان

بولونیا؛ ایتالیا


یکی دیگر از شهرهای ارزان در ایتالیا، شهر بولونیاست. این شهر یکی از بهترین شهرهای ممکن برای افرادی است که می‌خواهند از ایتالیا دیدن کنند؛ اما نمی‌خواهند هزینه زیادی برای این کار بگذارند. بولونیا دارای بناهای تاریخی بسیار زیادی بوده که مساحت آن به 62 کیلومتر می‌رسد. به همین دلیل هم این شهر در لیست میراث جهانی یونسکو وارد شده است.

این شهر علاوه بر این که یکی از ارزان‌ترین شهرهای اروپاست، یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا هم محسوب می‌شود. در ضمن ناگفته نماند که غذاهای بولونیا در کل ایتالیا معروف بوده و می‌توانید با هزینه بسیار کم و مقرون به صرفه، برخی از بهترین غذاهای ایتالیایی را در این شهر نوش جان کنید. به طور میانگین باید گفت که هزینه سفر به بولونیا به صورت روزانه چیزی بین 115 تا 130 یورو خواهد بود. این هزینه نسبت به سایر شهرهای اروپایی بسیار ایده آل بوده و باعث شده تا بولونیا در لیست شهرهای ارزان در ایتالیا قرار بگیرد.

ایتالیا

ایتالیا

پراگ؛ جمهوری چک


پراگ نقشی مهم در تاریخ و فرهنگ اروپا داشته است و به اعتقاد بسیاری زیباترین شهر دنیاست! شاید باورتان نشود که این شهر با جاذبه های فراوانی که دارد در زمره ارزان ترین شهرهای اروپایی قرار دارد. البته در سال های اخیر پراگ بار دیگر محبوبیت جهانی پیدا کرده و افزایش شمار گردشگران کمی قیمت ها را بالا برده است. اما باز هم سفر به پراگ در مقایسه با بسیاری از شهرهای اروپایی سفری ارزان محسوب می شود. شهر پراگ که به «شهر صد مناره» هم شهرت دارد طبق نظرسنجی ها پنجمین مقصد پرطرفدار اروپا به حساب می آید. با این حال، همچان فعالیت های ارزان و گاه رایگان زیادی در این شهر وجود دارند که سفری کم هزینه را برای شما رقم می زنند. جاذبه های گردشگری مثل میدان شهر قدیم و میدان ونتسل پراگ که جزء توریستی ترین مکان ها در شهر هستند هزینه ای برایتان نخواهند داشت. در محله های کمتر توریستی شهر مثل ژیژکوف هم می توانید غذاها و نوشیدنی های خوشمزه پراگی را با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه خریداری کنید.

چک

چک

آتن؛ یونان


آتن، پایتخت یونان، بی شک یکی از ارزان‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود. این شهر بسیار زیبا بوده و بناهای تاریخی آن مانند آکروپولیس بناهایی هستند که قدمت آن‌ها به قرن 5 پیش از میلاد مسیح می‌رسد. بسیاری از جاذبه‌های دیدنی آتن، به‌ویژه جاذبه‌های طبیعی، مجانی بوده و افراد می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن‌ها دیدن کنند. علاوه‌برآن، اقامتگاه‌ها و غذاخوری‌های ارزان بسیاری هم در تمامی مناطق آتن پیدا می‌شود.

اگر هم می‌خواهید برای عزیزان خود سوغاتی و هدیه تهیه کنید، می‌توانید به راحتی به بازارهای محلی رفته و از دست فروشان و غرفه‌های محلی آتن خرید کنید. به طور کلی می‌توان گفت که هزینه گردش در آتن با محاسبه غذا، حمل و نقل، اقامتگاه و سایر هزینه‌های لازم، حدود 50 تا 70 یورو خواهد بود. البته این برای یک سفر اقتصادی در یونان است. اگر می‌خواهید سفر لوکس‌تری داشته باشید، باید حدود 200 یورو در روز در آتن خرج کنید. اما در کل اگر می‌خواهید به یکی از شهرهای ارزان در اروپا سفر کنید، آتن گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

یونان

یونان

ویلنیوس؛ لیتوانی


ویلنیوس، پایتخت کشور لیتوانی، مسلما در مقایسه با سایر پایتخت های اروپایی شهرت کمتری دارد. با این حال، اگر به عنوان یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی برای سفر شهرت پیدا کرده و مسافران زیادی آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند. در شهر ویلنیوس فعالیت ها و تفریحات زیادی وجود دارند که هزینه ای برایتان نخواهند داشت یا آن که بسیار ارزان هستند. در این شهر می توانید در منطقه قدیمی شهر قدم بزنید و از تماشای بناها و ساختمان های تاریخی و قدیمی لذت ببرید. ورودی مکان های دیدنی هم اگرچه رایگان نیست، اما قیمت بالایی ندارند و با صرف هزینه ای کم می توانید از بسیاری از جاذبه های گردشگری پایتخت لیتوانی دیدن کنید. قیمت هتل، غذا و تفریح هم در مقایسه با سایر پایتخت های اروپایی به میزان قابل توجهی ارزان تر است.

لیتوانی

لیتوانی

براتیسلاوا؛ اسلواکی


براتیسلوا یکی از کوچک‌ترین شهرهای ارزان در اروپاست. اما با وجود این که این شهر مساحت خیلی زیادی ندارد، اما مملو از جاذبه های گردشگری گوناگون است. یکی از این جاذبه‌های گردشگری بی نظیر هم رودخانه دانوب است. فعالیت‌هایی که می‌توانید در براتیسلاوا داشته باشید شامل گردش در جنگل، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، پیاده‌روی، کوه‌نوردی و بسیاری تفریحات دیگر می‌شوند.

ناگفته نماند که سایر جاذبه‌های این شهر مانند بناهای تاریخی آن هم معمولاً یا ارزان هستند یا افراد می‌توانند به صورت کاملاً مجانی از آن‌ها بازدید کنند. رستوران‌های براتیسلاوا هم برای هر بودجه‌ای مناسب هستند. به‌طورکلی می‌توان تخمین زد که هزینه سفر در براتیسلاوا به‌صورت روزانه بین 82 تا 97 یورو خواهد بود؛ بنابراین اگر به دنبال یک شهر کوچک با جاذبه‌های فراوان برای سفری اقتصادی در اروپا هستید، حتماً براتیسلاوا را در لیست خود بگذارید.

اسلواکی

اسلواکی

کراکوف؛ لهستان


کراکوف به دلیل بناهای تاریخی و معماری بی نظیر ساختمان هایش شهرت جهانی دارد. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور لهستان است و بناهای زیبایی مثل قلعه واول که متعلق به قرن 11 میلادی در این شهر وجود دارند. در حقیقت همین جاذبه ها و البته قرارگرفتن این شهر در بین ارزان ترین شهرهای اروپایی باعث شده تا کراکوف در بین مسافران و گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کند. زندگی شبانه کراکوف در سرتاسر اروپا شهرت دارد و به ویژه در اطراف منطقه تاریخی کراکوف می توانید از تفریحات مختلف لذت ببرید. کوله گردها، مسافرانی که تنها سفر می کنند و هر کسی که دوست دارد با هزینه ای ارزان به یک شهر اروپایی سفر کند در انتخاب کراکوف شک نمی کند!

لهستان

لهستان

پورتو؛ پرتغال


پورتو نه تنها یکی از شهرهای ارزان در اروپا، بلکه یکی از زیباترین و معروف‌ترین شهرهای پرتغال هم محسوب می‌شود. در این شهر می‌توانید با پای پیاده قدم زده و از نمای زیبای شهر لذت ببرید. هنگام پیاده‌روی می‌توانید از پل‌های زیبای سطح شهر و ساختمان‌های آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید به مغازه‌ها، گالری‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های زیبای شهر هم بروید.

مغازه‌های این شهر بسیار زیبا هستند و قیمت بسیار مناسبی هم دارند. می‌توانید در این شهر از زیباترین کتاب‌فروشی دنیا، لیواریا للو هم دیدن کنید. حتی اگر به خرید کتاب علاقه‌ای نداشته باشید هم می‌توانید در این کتاب‌فروشی عکس‌های بسیار زیبایی ثبت کنید. هزینه سفر به پورتو پرتغال به صورت روزانه حدود 50 تا 65 یورو بوده و همین موضوع باعث شده که این شهر در لیست شهرهای ارزان در اروپا قرار بگیرد.

پرتقال

پرتقال

صوفیه؛ بلغارستان


صوفیه که در غرب کشور بلغارستان و در میانه کوهستان باشکوه ویتوشا قرار دارد و به جرات یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی برای سفر است. شهر صوفیه شهری بسیار تاریخی و قدیمی است و با تاریخ غنی و پرباری که دارد در زمره جذاب ترین شهرهای اروپایی برای مسافرت قرار دارد. سفر به این شهر هزینه چندان بالایی ندارد و تورهای متعددی هم به مقصد این شهر اروپایی برگزار می شود. هتل ها و اقامتگاه های صوفیه در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی هزینه چندان بالایی ندارند و رستوران های شهر هم خوشمزه ترین غذاهای بلغاری را با قیمتی مناسب به مسافران ارائه می کنند.

بلغارستان

بلغارستان

ورشو؛ لهستان


کراکوف، یکی از شهرهای تاریخی لهستان را در بالا معرفی کردیم. اما ورشو، پایتخت این کشور هم در لیست ارزان ترین شهرهای اروپایی برای سفر قرار دارد. ورشو در جریان جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دیده بود و بعد از جنگ مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت. به همین دلیل بافت کنونی شهر ترکیبی جالب از معماری مدرن و تاریخی است که با زیبایی هرچه تمام تر کنار هم قرار گرفته اند. هزینه سفر به ورشو زیاد بالا نیست و ورودی موزه ها، گالری ها، مکان ها و بناهای تاریخی و گردشگری هم بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این، با پرداخت هزینه ای مناسب می توانید خوشمزه ترین غذاهای لهستانی را در رستوران های شهر نوش جان کنید.

لهستان

لهستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو