تحقیق در مورد زندگی ناصر کشاورز

منبع: دانش‌چی

3

1402/7/16

22:24


همه چیز درباره زندگی ناصر کشاورز و آثار او

زندگینامه ناصر کشاورز

ناصر کشاورز، شاعر و نویسنده کتاب‌های کودکان در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۱ در تهران متولد شد. او در دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش کودک و نوجوان برگزیده شد و توانسته نشان درجه یک هنری را از آن خود کند.

زندگینامه ناصر کشاورز

ناصر کشاورز در سن پنج سالگی همراه با خانواده به دامغان نقل مکان کرد. وی تحصیلات ابتدایی تا دیپلم متوسطه‌اش را در دامغان فرا گرفت. سپس در سال ۱۳۶۷ در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه قبول شد، اما پس از یک ترم، تصمیم به انصراف از تحصیلات دانشگاهی گرفت. او دو فرزند دختر و پسر دارد. که دخترش با نام کلاریز کشاورز در زمینه موسیفی و نوازندگی فلوت فعالیت می‌کند.

فعالیت رسمی ناصر کشاورز با مجله کیهان بچه‌ها آغاز شد. او در سال ۱۳۶۲ نخستین شعرش را در همین مجله به چاپ رساند. همچنین در سال ۱۳۶۵ اولین کتاب وی به نام من و مرغابی‌ها منتشر گردید. او علاوه بر شاعری و نویسندگی در زمینه موسیقی و نوازندگی گیتار و عود دستی بر آتش دارد.

آثار ناصر کشاورز

تا کنون بیش از ۱۶۰ کتاب در حوزه ادبیات کودکان توسط ناصر کشاورز منتشر شده است. او بعنوان پرکارترین شاعر کودک شناخته می‌شوند. برخی از آثار او عبارتند از:

  • مجموعه کی بود کی بود
  • از این طرف لطفاً فقط هیس
  • مجموعه ۴ جلدی دویدم و دویدم
  • مرا یک دایناسور درسته قورت داده
  • مجموعه ۱۲ جلدی می‌می‌نی و مامانش
  • مجموعهٔ ۱۲ جلدی شعرهای نی‌نی کوچولو
  • مجموعه وگی ورجه

همچنین کتاب داستان اختصاصی با نام «آرزوهایی برای کودک شما» حاصل همکاری ناصر کشاورز با انتشارات داستانِ من است که تصویرگری آن برعهده علی رادمند انجام شده است.

جوایز

او در سال ۱۳۹۵ نشان درجه یک هنری را در در مراسم پایانی یازدهمین جشنواره شعر فجر از سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت دریافت کرد. همچنین نشان «مداد پرنده» از جشنواره کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان و «نشان ماه طلایی» از جشنواره بزرگ ادبیات کودک و نوجوان به ایشان اعطا شده است.

ناصر کشاورز شعر ستاره

باد آسمان را

ديشب تكان داد

سه تا ستاره

در دستم افتاد

بودند آن ها

بسيار زيبا

يک دانه اش را

دادم به بابا

آن ديگري را

دادم به مادر

ديدم كه مانده

يک دانه ديگر

آن را به بالا

پرتاب كردم

اين كار ها را

در خواب كردم

زندگینامه طاهره صفارزاده و آثار او
ℹ️

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو