هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد [+شرایط]

منبع: تکراتو

2

1402/7/17

12:29


هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران مشخص شد. گفتنی‌ست که تمام مناطق شهر تهران تحت پوشش قرار گرفته و مردم می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد [+شرایط]

هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران مشخص شد. گفتنی‌ست که تمام مناطق شهر تهران تحت پوشش قرار گرفته و مردم می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

سیدعلی ملک جعفریان، مدیر مخابرات استان تهران هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران را اعلام کرد. پروژه اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری یکی از طرح‌های نوین دولت سیزدهم است که قرار است چند میلیون نفر از خدمات آن بهره ببرند. اما راه‌اندازی این اینترنت پرسرعت مانند سرویس‌های دیگر اینترنت نیاز به پیش‌نیازهایی مانند تهیه مودم اختصاصی، بسته اینترنت مورد نظر و غیره دارد که طبق گفته جعفریان، تا 3 میلیون تومان برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام فیبر نوری چگونه است؟ [+آموزش تصویری]

هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد

سیدعلی ملک جعفریان، مدیر مخابرات استان تهران در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود به ارائه توضیحاتی در رابطه با آخرین وضعیت ارائه فیبر نوری در استان تهران و تعداد خانوارهای تحت پوشش و نحوه دریافت این سرویس به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود توضیح داد:

مخابرات استان تهران قبل از سال جاری با مصوبه هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، 2670 میلیارد اعتبار دریافت کرده تا طی چهار سال برای 1 میلیون و 670 هزار واحد مسکونی ظرفیت‌سازی انجام شود. طی هشت سال نیز قصد داریم یک میلیون و 140 هزار واحد را به فیبرنوری متصل کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیر مخابرات استان تهران در ادامه اظهار داشت که در حال حاضر مشتری‌های فعال در سطح استان تهران در حوزه فیبر نوری بالغ بر 122 هزار بوده و هر دو هفته شاهد افتتاح یک پروژه جدید در این بخش هستیم.

هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد

ملک جعفریان در پاسخ به این سؤال که کدام مناطق شهر تهران بیشترین پوشش فیبرنوری را دارند، توضیح داد: «تمام مناطق استان تهران تحت پوشش قرار گرفته و این سطح از پوشش فیبرنوری محدود به جای خاصی نیست. در واقع، هر جایی که جزء اولویت‌های کاری ما باشد، این فناوری را در کل استان توزیع کرده‌ایم. از ابتدای سال تا به امروز 14 افتتاح در 14 منطقه مخابراتی داشته‌ایم و حتی دوبار به هر منطقه مراجع کرده‌ایم.»

این مدیر مسئول شرکت مخابرات توضیح داد که اولویت‌بندی ارائه خدمات فیبرنوری مشخص بوده و افتتاح و اجرای این فناوری هزینه‌بر است؛ بنابراین روند ارائه خدمات فیبر نوری از مکان‌هایی که انبوه‌سازی، گستردگی و پراکندگی بیشتری دارند، آغاز شده است.

ملک جعفریان درباره نحوه درخواست فیبر نوری توسط شهروندان تهرانی اظهار کرد:

ما درحال تکمیل سامانه‌های خود هستیم و اگر شهروندان با شماره ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ تماس بگیرند و یک شماره تلفن همراه یا ثابت اعلام کنند، به پارتنرهای فروش اعلام و در صورتی که منطقه مورد نظر در سطح پوشش باشد، فیبر نوری را واگذار می‌کنند و در صورتی که نباشد، همکاران ما از منطقه مورد نظر بازاریابی می‌کنند، تا در صورتی که به تعداد ۱۰ متقاضی برسد، بتوانند فیبر بک بن (back bone) را اجرا کنند و ما بنا را بر این گذاشتیم که فیبر بک بن را طی دو ماه برای آن اختصاص دهیم، تا پس از طی مراحل مجوز، بتوانیم آن را اجرا کنیم.

هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران اعلام شد

مدیر مخابرات استان تهران با اشاره به جزئیات روند فیبرکشی برای ساختمان‌های مسکونی نیز توضیح داد که اگر فردی در یک ساختمان مسکونی درخواست فیبرنوری داشته باشد، برای آن یک نفر فیبرکشی انجام خواهد شد و برای سایز اعضای ساختمان نیز روند بازاریابی انجام می‌شود.

در رابطه با هزینه تمام شده برای مشتری نیز گفته شد که هزینه فیبرکشی درون منزل و مودم در مجموع چیزی حدود 3 میلیون الی 3 میلیون و 200 هزار تومان خواهد شد، با این حال، سرعتی که کاربر دریافت می‌کند بسیار بالاتر از سایر سرویس‌های موجود است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هزینه دریافت اینترنت فیبر نوری در تهران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو