انواع نوار بهداشتی و کاپ قاعدگی در دکتر مهندس

انواع نوار بهداشتی و کاپ قاعدگی در دکتر مهندس


منبع: تاپ ناز

3

1402/7/19

11:16


انواع نوار بهداشتی و کاپ قاعدگی در دکتر مهندس

هر خانمی در هر ماه یک هفته دچار خونریزی می شود. در این دوره یک هفته ای بافت رحم فرو می ریزد و یک بافت جدید و سالم به جای آن رشد می کند. خون خارج شده از طریق بدن بانوان، باید با هر روشی کنترل شود تا از نشتی آن جلوگیری گردد. دو نمونه از محبوب ترین محصولاتی که برای کنترل خونریزی در این دوران مورد استفاده قرار می گیرند، کاپ قاعدگی و نوار بهداشتی هستند که هر کدام دارای خصوصیات خاص خودشان می باشند. اگر می خواهید با این دو محصول آشنا شوید، با ما همراه باشید تا بیشتر این محصولات را به شما معرفی کنیم. ما این مطالب را با کمک سایت دکترمهندس تهیه کرده و در اختیار شما قرار داده ایم. شما این امکان را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید به سایت تجهیزات پزشکی دکتر مهندس مراجعه کنید.

انواع نوار بهداشتی

نوار بهداشتی برای هر خانمی آشناست. نوار بهداشتی ها پدهای مستطیلی شکلی هستند که روی لباس زیر و با کمک چسب فیکس می شوند و می توانند ترشحات و خونریزی های بانوان در دوران قاعدگی را جذب کنند. در گذشته این محصولات از نظر ساختار به دو دسته ساده و بالدار تقسیم بندی می شدند؛ اما به دلیل اینکه پدهای ساده خیلی خوب روی لباس زیر قرار نمی گرفتند، نتوانستند در میان بانوان محبوب شوند و در حال حاضر کارخانه ها به تولید پدهای بهداشتی بالدار روی آورده اند.

اگر به فروشگاه های فروش نوار بهداشتی مراجعه کرده باشید، حتما متنوع تنوع بالایی از محصولات شده اید. به طوری که می توانیم بگوییم این محصولات دنیایی از محصولات متنوع هستند که هر کدام خصوصیات خاص خودشان را دارند. در ادامه به برخی از رایج ترین نوار بهداشتی های موجود در بازار و جزئیات آن ها اشاره می کنیم.

  • نوار بهداشتی پنبه ای

پدهای بهداشتی بانوان مدل پنبه ای، یکی از محصولات تولید شده توسط کارخانه های بهداشتی است. همانطور که از نام این محصولات مشخص است، آن ها دارای ساختار پنبه ای شکل هستند. جذب این پدها خوب است؛ اما باید بدانید که آن ها بیشتر احساس خیسی به شما می دهند. به همین خاطر اگر با این موضوع مشکل دارید، بهتر است به سراغ نوار بهداشتی های مشبک بروید.

  • نوار بهداشتی مشبک

نوار بهداشتی های مشبک در واقع همان نوار بهداشتی های پنبه ای هستند. فقط با این تفاوت که این نوار بهداشتی ها دارای یک لایه مشبک نیز روی خودشان هستند. به همین خاطر حساسیت کمتری ایجاد می کنند و راحت تر ترشحات را جذب خواهند کرد.

  • نوار بهداشتی روزانه

پدهای بهداشتی زنانه روزانه جذب خون کمتری دارند و اندازه آن ها نیز کوچک تر است. این نوار بهداشتی ها برای استفاده در طول روز که می توانید هر 4 الی 6 ساعت آن ها را عوض کنید، عالی هستند.

  • نوار بهداشتی شبانه

نوار بهداشتی شبانه جزء محصولاتی است که جذب بسیار بالایی دارند. این محصولات می توانند به خوبی خونریزی های شدید شما را جمع آوری کنند و احتمال نشتی آن ها را به حداقل برسانند.

انواع نوار بهداشتی و کاپ قاعدگی در دکتر مهندس

کاپ قاعدگی چیست

کاپ قاعدگی یکی دیگر از انواع محصولاتی است که می تواند در دوران قاعدگی توسط خانم ها مورد استفاده قرار گیرد. این کاپ ها به شکل یک فنجان برعکس هستند که در درون واژن قرار می گیرند و می توانند خون خارج شده از واژن را درون خود جمع آوری کنند. این کاپ ها از جنس لاتکس طبیعی هستند و برای بانوان حساسیت ایجاد نمی کنند. ساختار این کاپ ها بسیار مرغوب است و کیفیت آن ها نیز بسیار بالاست.

کاپ های قاعدگی نیز در برندها و مدل های متنوعی در بازار موجود هستند و سایز بندی متفاوتی نیز دارند. از این رو هر یک از بانوان می توانند بر اساس شرایط خودشان، از این کاپ ها استفاده کنند و دیگر نیازی به خرید ماهانه پد و تامپون بهداشتی نداشته باشند.

انواع نوار بهداشتی و کاپ قاعدگی در دکتر مهندس

مزایای کاپ قاعدگی نسبت به نوار بهداشتی

کاپ قاعدگی یکی از محبوب ترین جایگزین ها برای پدهای بهداشتی روزانه و شبانه است که می تواند شما را از دردسر خرید ماهانه نوار بهداشتی نجات دهد. مزایای استفاده از کاپ قاعدگی نسبت به نوار بهداشتی آنقدر زیاد است که بسیاری از خانم ها متقاضی استفاده از این محصولات هستند. در ادامه به این مزایا اشاره می کنیم:

  • صرفه جویی در هزینه ها: با مقایسه قیمت کاپ قاعدگی با هزینه خرید نوار بهداشتی و با توجه به اینکه با خرید کاپ دیگر نیازی به خرید نوار بهداشتی تا مدت زمان زیادی نخواهید داشت، این موضوعات باعث صرفه جویی در هزینه های ماهانه شما می شود.
  • کاهش خطر ابتلا به عفونت: عفونت ناحیه تناسلی و ادراری می تواند در اثر در تماس بودن نوار بهداشتی به همراه خون به وجود بیاید. اما کاپ های قاعدگی چنین شرایطی را به وجود نمی آورند.
  • کمک به حفظ سلامت محیط زیست: با کاپ قاعدگی دیگر نیازی به تولید پدهای نوار بهداشتی با تعداد زیاد نیست و این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی سلامت محیط زیست خواهد گذاشت. به خصوص اینکه این کاپ ها می توانند تا چندین سال بدون هیچ مشکلی برای شما کارایی داشته باشند.
  • سهولت در استفاده: تعویض کردن نوار بهداشتی می تواند برای بسیاری از خانم ها به ویژه خانم های شاغل و فعال دردسر درست کند. اما کاپ های قاعدگی به دلیل حجم بالایی که دارند، به راحتی می توانند تا چندین ساعت شما را راحت بگذارند.
  • امکان حضور در استخر: مربیان و غریق نجاتان حرفه ای می توانند با کمک کاپ قاعدگی در استخر حضور پیدا کنند و هیچ محدودیتی برای این کار نداشته باشند.

انواع نوار بهداشتی و کاپ قاعدگی در دکتر مهندس

هر چند وقت یک بار باید نوار بهداشتی را عوض کنیم؟

تعویض به موقع نوار بهداشتی می تواند اهمیت بسیار زیادی روی سلامت جسمانی شما داشته باشد. به طور کلی، پیشنهاد می شود که اجازه ندهید خون خارج شده از رحم شما مدت زیادی در تماس با پوستتان بماند و هر 4 الی 6 ساعت به خصوص در روزهای ابتدایی قاعدگی که خونریزی شدیدی دارید، نوار بهداشتی ها را تعویض کنید. برای تخلیه کردن کاپ های قاعدگی نیز می توانید طبق همین بازه زمانی پیش بروید. البته برای شب ها و زمانی که خونریزی کمتری دارید، مجاز هستید که هر 12 ساعت یکبار پد خودتان را عوض کنید. در واقع همه چیز بستگی به شرایط خونریزی شما دارد.

کاپ و نوار بهداشتی مرغوب از کجا بخریم؟

انتخاب نوار بهداشتی و کاپ با کیفیت می تواند روی سلامت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. از این رو حتما باید از طریق یک فروشگاه مطمئن اقدام به خرید این لوازم بهداشتی کنید. فروشگاه اینترنتی دکتر مهندس، بهترین لوازم بهداشتی را به شما ارائه می کند تا بتوانید این محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو