امام آفریقا آمد/ شیخ زکزاکی به تهران رسید

منبع: ساعد نیوز

3

1402/7/19

11:21


ساعدنیوز:شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در دومین سفر خارجی خود پس از پایان حصر خانگی، دقایقی پیش وارد تهران شد.

امام آفریقا آمد/ شیخ زکزاکی به تهران رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایرنا، شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش صبح امروز (چهارشنبه 19 مهرماه) با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.

جمعی از مردم و حامیان مقاومت نیز با حضور در فرودگاه به استقبال از وی آمدند. حاضرین در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌ فلسطین و تصاویری از مقام معظم رهبری، شهید سردار سلیمانی و شیخ زکزاکی، حمایت خود را از رویکرد مقاومت در منطقه و آزادسازی قدس شریف اعلام و از تداوم تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اعلان انزجار کردند.

این روحانی شیعه، همسر و یکی از فرزندانشان در دسامبر 2015 در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به منزل وی و حسینیه شهر "زاریا" در استان "کادونا"ی نیجریه که در آن مراسم اربعین حسینی برگزار شده بود، بازداشت شدند.

در این حمله حدود 2 هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان شیخ زکزاکی بودند، به شهادت رسیدند و سه تن دیگر از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز یک سال قبل در مراسم روز جهانی قدس در سال 2014 به ضرب گلوله نیروی پلیس این کشور به شهادت رسیدند.

شیخ زکزاکی و همسرش نهایتاً سال 1400 توسط دادگاه عالی ایالت کادونا از تمام اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو