بررسی پژو لندترک پیکاپ جذاب فرانسوی با مشخصات ایده آل

بررسی پژو لندترک پیکاپ جذاب فرانسوی با مشخصات ایده آل


منبع: آرگا

2

1402/7/19

15:10


پژو لندترک یکی از جذاب ترین پیکاپ ها با برند معتبر برای ورود به بازار ایران خواهد بود. این خودرو در سال ۲۰۲۰ به صورت تک یا دو کابین با موتورهای بنزینی و دیزلی با قابلیت آفرود معرفی شد. با بررسی پژو لندترک همراه ما باشید.

برند خودروسازی پژو برای جذب مشتریان بیشتر و توسعه بازار محصولات خود به کشورهای امریکای لاتین و افریقا پیکاپ لندترک را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. در صورت آزاد شدن واردات خودرو به کشورمان لندترک یکی از جذاب ترین پیکاپ ها با برند معتبر خواهد بود. در ادامه به بررسی پژو لندترک پرداخته تا با این محصول بیشتر آشنا شوید.

معرفی و بررسی پژو لندترک

پیکاپ های خودروسازی پژو به چند مدل محدود می شوند و بر اساس سدان های شناخته شده ای مانند پژو ۴۰۴ و پژو ۵۰۴ ساخته شده اند. این خودروساز قدیمی جهت جذب مشتریان بیشتر و توسعه بازار محصولات خود در کشورهای امریکای لاتین و افریقا پیکاپ پژو لندترک را در سال ۲۰۲۰ معرفی نمود.

هر چند نمی توان پژو را به عنوان برند معروفی در زمینه ساخت پیکاپ ها دانست ولی با این وجود این شرکت در سال های اخیر با ارائه پیکاپ هایی همچون ۴۰۴ و ۵۰۴ تلاش کرد تا سهمی از بازار وانت ها را به خود اختصاص دهد. و حالا پژو لندترک جدیدترین پیکاپ این برند فرانسوی می باشد.

این خودرو یک تنی حاصل همکاری میان پژو و برند چینی چانگان است. بررسی ها نشان داد پژو لندترک روی پلتفرم جدید چانگان قرار گرفته و محصول چانگان کایسن اف ۷۰ هم از این پلتفرم برخوردار است. به طور کلی خودروساز فرانسوی پژو همیشه برای ساخت سدان ها و هاچ بک های باکیفیت مشهور بوده ضمنا در لیست محصولاتش اسم چند خودرو ون نیز قرار دارد.

ولی شرکت فرانسوی پژو در تولید پیکاپ موفقیت چندانی نداشته و وانت های ان به چند مدل که پیشتر اشاره شد محدود می شود. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی پژو لندترک جدیدترین محصول این شرکت فرانسوی بپردازیم.

معرفی پژو لندترک

در حالی که این روزها گاها از واردات خودرو صحبت می شود و بیشتر افراد به دنبال سدان ها یا هاچ بک های اقتصادی می باشند دسته دیگری از خودروها هستند که اتفاقا در چند سال اخیر شدیدا در بازار داخلی با رشد تقاضا و فروش روبرو شده اند. بله درست حدس زدید پیکاپ ها.

با این مقدمه به معرفی پژو لندترک می پردازیم. وانت بزرگی که به صورت تک یا دو کابین با موتورهای بنزینی و دیزلی و قابلیت آفرود ارائه می شود. همچنین جایگزین مناسبی برای فوتون تونلند و تویوتا هایلوکس خواهد بود. شایان ذکر است با این که کمپانی پژو هیچ وقت در کلاس پیکاپ ها برند مطرحی محسوب نمی شده ولی این شرکت هرزگاهی با ارائه محصولات خاص سعی دارد در این سگمنت خودنمایی کند.

از جمله این خودروها پیکاپ ۵۰۴ و ضمنا هوگار و مدلی ساده به اسم پیکاپ را می توان نام برد که چند سال قبل در افریقا عرضه شد و نمونه چینی دقیقا شبیه آن با اسم ریچ در ایران عرضه شد. حالا این خودروساز فرانسوی پیکاپ جدید خود به اسم لندترک را در سبد محصولاتش برای بازار افریقا و امریکا ارائه می دهد که هم از نظر طراحی و هم توانایی فنی جایگاه خیلی مناسبی دارد.

همانطور که اشاره شد لندترک ماحصل همکاری شرکت پژو و کمپانی چانگان چین می باشد. این خودرو بر اساس پلتفرم جدید صورت گرفته که در چانگان کایسن اف ۷۰ هم به کار رفته طراحی شده است.

طراحی ظاهری

در بررسی طراحی ظاهری پژو لندترک قابل ذکر است که طراحی خودرو در سگمنت پیکاپ های سایز متوسط خیلی چشم نواز و زیبا به نظر می رسد. در دماغه خودرو چراغ های خیلی زیبا و تهاجمی دیده می شود که از دو سمت با دی لایت های عمودی که امروزه امضای شرکت پژو می باشد، به جلو پنجره ای پیوند زده می شود.

جلو پنجره بزرگ همراه لبه کروم کاری شده ضخیم و نشان غول پیکر شیر کاملا چهره ای عضلانی، تنومند و بروز در پژو لندترک ایجاد کرده است. در نمای عقب هم حالت عضلانی سپر، فرم چراغ ها و نوارهای نئونی داخل آن ها کاملا زیبا دیده می شود. همانطور که اشاره شد پژو برای طراحی پژو لندترک از کمک چینی ها بهره برده است.

در ابتدای بررسی نیز ذکر شد که پیکاپ جدید چینی ها یعنی پژو لندترک بر روی پلتفرم مشترک پژو و چانگان قرار گرفته است که به اسم کایسن هم شناخته می شود. در واقع لندترک همان کایسن اف ۷۰ می باشد که تغییر نام یافته است ولی فرانسوی ها جهت طراحی این خودرو همان سبکی ار به کار برده اند که در ظاهر سدان های معروف و باکیفیت آن ها شاهد هستیم.

پژو لندترک ظاهر بزرگ و عضلانی دارد و می تواند رقیب جدی برای سایر وانت های همرده باشد. در نمای جلو یک جلو پنجره عظیم با روکش کروم و چراغ های جلو و دی لایت های کنارشان به خودنمایی می پردازند. همچنین خطوط و حجم پردازی های روی کابین و سپر برجسته سبب می شود تا لندترک بزرگتر به نظر برسد.

در نمای جانبی از خطوط و حجم پردازی های قسمت جلو خبری نیست و خودرو ظاهر سیال و آرامی دارد که با رول بار، رکاب ها و ریل های سقفی کروم تکمیل می شود. در نمای عقب درب بزرگ با دستگیره کرومی و آرو پژو در وسط خودنمایی می کند. چراغ های بزرگ در دو سمت درب فضای بار مشاهده می شود و پایین آن سپر دو رنگ مشکی کروم واقع است.

طراحی داخلی

با وارد شدن به کابین پژو لندترک شاهد کابینی بسیار زیبا و چشم نواز خواهید بود که بررسی ها نشان می دهد خیلی بالاتر از سگمنت یک پیکاپ طراحی شده و در آن به آشکار ردپای محصولات لوکس تر پژو همانند ۳۰۰۸-۵۰۰۸ دیده می شود. قابل ذکر است پژو لندترک یکی از راحت ترین و بهترین کابین ها را در بین وانت های بزرگ به همراه دارد.

با وجود این که بیشتر مواد به کار رفته در آن از پلاستیک سخت می باشد ولی بی کیفیت و ارزان قیمت به نظر نمی رسد. طراحی داخلی پژو لندترک با نظم و مهارت خاصی صورت گرفته و از کابین شاسی بلندها هم بهتر دیده می شود. صندلی های چرم برقی برای راننده و سرنشین جلو راحت ارزیابی می شوند.

فرمان با کلیدهای کنترلی از پژو ۳۰۰۸ الگوبرداری کرده با این وجود از آخرین نسل i-cockpit خبری نیست و به جای کیلومتر شمار دیجیتال؛ نمایشگر آنالوگ پشت فرمان جای گرفته است. یک نمایشگر لمسی ده اینچی نیز روی داشبورد قرار دارد که از طریق آن می توانید به سیستم اطلاعات و سرگرمی دسترسی یابید.

امکانات رفاهی و تجهیزات

در بررسی پژو لندترک بد نیست به امکانات آن نیز نگاهی داشته باشیم. این خودرو نسبت به پژو پیکاپ یک جایگزین لوکس تر و امروزی تر به شمار می رود. این موضوع در فهرست امکانات قابل عرضه پژو لندترک کاملا مشهود است. چراغ های ال ای دی، سیستم تهویه مطبوع اتومات دو کاناله، رینگ های آلومینیومی، غربیلک فرمان جذاب مشابه نمونه استفاده شده در ۳۰۰۸، مولتی مدیا با نمایشگر ده اینچی، رابط کاربری اندروید و آی او اس، هارد ده گیگابایتی، دوربین های اطراف خودرو، صندلی های عقب تاشو با قابلیت تحمل حداکثر ۱۰ کیلوگرم بار و امکان سفارش صندلی های ردیف جلو به صورت سه نفره بخشی از امکانات رفاهی مجهزترین مدل پیکاپ پژو لندترک می باشند.

در بخش ایمنی هم پژو لندترک از ۶ عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سیستم کمکی کنترل حرکت در سرازیری، سیستم همیار حفظ تعادل تریلر، سیستم هشدار انحراف از مسیر و دید ۳۶۰ درجه از اطراف به همراه دوربین دنده عقب قابل ذکر هستند.

ضمنا در نسخه های فول آپشن دو دیفرانسیل، راننده توسط یک کلید چرخان می تواند حالت ۴H و ۴L یا چهار چرخ سبک و سنگین را انتخاب کند. ظرفیت حمل بار این پیکاپ هم بین یک تا ۱.۲ تن با توجه به نوع کابین آن اعلام شده و حدود ۳.۵ تن نیز ظرفیت یدک کشی دارد.

مشخصات فنی

در ابتدای بررسی پژو لندترک نیز اشاره شد که این خودرو با دو پیشرانه بنزینی و دیزلی روانه کشورهای امریکا و افریقا می شود. علاوه بر پیشرانه های مختلف این پیکاپ بزرگ با چهار چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب و ضمنا گیربکس های شش سرعت اتومات و دستی در بازارهای جهانی موجود است.

موتور بنزینی توربو لندترک با ۲.۴ لیتر حجم ۴ سیلندر بوده و قدرتی معادل ۲۱۰ اسب بخار به همراه حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را تولید می کند که کاملا با وزن دو تنی آن در تناسب است. گیربکس شش سرعته یا گیربکس اتومات شش سرعته قدرت را در یک مدل به دیفرانسیل عقب و در نسخه دیگر به هر چهار چرخ هدایت می کند.

شتاب این خودرو در نسخه بنزینی حدود ۱۱.۲ ثانیه برای نسخه چهار چرخ متحرک اتومات و ۱۲.۲ ثانیه برای دیفرانسیل عقب دستی و ۱۳ ثانیه برای چهار چرخ دستی اعلام شده و در هر صد کیلومتر نیز بین ۹.۸ تا ۱۱ لیتر بنزین مصرف دارد. با این که لندترک در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده ولی از فرمان هیدرولیکی و ترمز چرخ عقب کاسه ای بهره می برد و تنها چرخ های جلو به ترمز دیسکی خنک شونده مجهز هستند.

پژو لندترک علیرغم سیستم دو دیفرانسیل ۳ حالته ۲H (دیفرانسیل عقب)، ۴H (دو دیفرانسیل) و ۴L (دنده کمکی) که قابلیت آفرود و حرکت در هر نوع مسیری را برای خودرو ایجاد می کنند دارای حالت های رانندگی مختلفی هم می باشد که می توان از آن ها در خیابان های شهری نیز بهره برد.

سخن پایانی

پژو لندترک محصول جدید برند خودروساز قدیمی فرانسوی برای بازار کشورهای امریکای لاتین و افریقا می باشد که با طراحی بزرگ، کابین راحت و آپشن های کاربردی می تواند جایگزین فورد رنجر و تویوتا هایلوکس شود. قیمت اعلام شده برای این خودرو نیز زمان عرضه حدود ۲۵-۳۲ هزار دلار می باشد. پیش بینی می شود در صورت آزاد شدن واردات خودرو با همکاری دوباره ایران خودرو و پژو لندترک گزینه جذابی برای بازار پیکاپ های بزرگ ایران باشد.

در پایان اگر علاقمند به های بیشتری از مجله آرگا هستید با کلید روی لینک از سایر مقالات مرتبط با خودرو بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو