ردیابی حرکات پلیس با بلوتوث ؛ حالا پلیس‌ها شکار مجرمان هستند!

منبع: تکراتو

4

1402/7/19

21:39


هکرها در یک اقدام جالب اقدام به ردیابی حرکات پلیس با بلوتوث کردند. با این حرکت جالب، حالا پلیس‌ها نقش شکار را بازی و هکرها به نخجیرگاه رفته‌اند.

ردیابی حرکات پلیس با بلوتوث ؛ حالا پلیس‌ها شکار مجرمان هستند!

هکرها در یک اقدام جالب اقدام به ردیابی حرکات پلیس با بلوتوث کردند. با این حرکت جالب، حالا پلیس‌ها نقش شکار را بازی و هکرها به نخجیرگاه رفته‌اند.

معمولاً همیشه عادت داریم که نیروهای پلیس به دنبال مجرمان بروند و خیابان‌های شهری و مسیرهای بین‌شهری را طی‌العرض کنند. اما اکنون که سیستم‌ها کامپیوتری پیشرفتی بزرگ کرده و دست هکرها بیش از گذشته به این سیستم‌ها باز شده است، می‌بینیم که این پلیس طعمه این افراد شده است. این هکرها به تازگی اقدام به ردیابی حرکات پلیس با بلوتوث کرده و اطلاعاتی جالب بدست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: ربات پلیس نیویورک در ایستگاه مترو میدان تایمز معرفی شد

ردیابی حرکات پلیس با بلوتوث توسط هکرها

پلیس‌ همواره از انواع فناوری‌ها مانند تشخیص چهره برای ردیابی مجرمان استفاده می‌کند. گاهی نیز دیده‌ایم که گوشی همراه افراد مجرم مخفی‌گاهشان را به پلیس لو می‌دهد و آن‌ها را گیر می‌اندازد.

اگرچه عادت کرده‌ایم همیشه پلیس‌ها مچ مجرمان را بگیرند، اکنون به‌نظر می‌رسد که هکرها توانسته‌اند ورق را برگردانند.

ماجرا از جایی آغاز شد که گروهی از هکرها به این فکر افتادند که با سیگنال‌های بلوتوث، مکان و زمان حضور پلیس‌ها را شناسایی کنند و حتی زمان فعال‌شدن شوکر الکتریکی و دوربین‌های به‌کاررفته در لباس‌های آن‌ها را بفهمند.

ردیابی حرکات پلیس با بلوتوث توسط هکرها

همه‌ دستگاه‌های بلوتوثی شناسه‌ ۶۴ بیتی مخصوصی دارند که «آدرس MAC» نامیده می‌شود. بخشی از این آدرس، شناسه‌ای منحصربه‌فرد دارد که با آن می‌توان نام سازنده را پیدا کرد.

اغلب شرکتی به‌نام Axon دستگاه‌های بلوتوثی پلیس‌ها، شوکرها، لپ‌ تاپ داخل خودرو و دوربین‌ آنها را می‌سازد. با اینکه ممکن است شناسه‌ بلوتوث بی‌اهمیت به‌نظر برسد، در واقعیت اطلاعات زیادی درباره محل حضور پلیس و حرکات بعدی آن‌ها فاش می‌کند.

یافته‌ اخیر هکرها چیزی شبیه امواج رادیویی است. فرض کنید شخصی ابزاری دارد که با آن می‌تواند به موسیقی یا اخباری که خودرو کناری به آن گوش می‌دهد، دست پیدا کند. چنین شخصی می‌تواند به رادیوِ پلیس نفوذ کند و اطلاعاتی درباره‌‌ دستگیری‌ یا مکان‌های گشت‌زنی پلیس به‌دست بیاورد.

یکی از کارکنان شرکت Axon استفاده از قابلیت‌های بلوتوث برای جفت‌کردن سیستم‌های خودرو با اپلیکیشن‌های موبایل را تأیید می‌کند. کاربران RFParty، پلتفرمی برای ردیابی بلوتوث، می‌توانند با نفوذ به آدرس MAC محصولات Axon آن‌ها را ردیابی کنند.

درحال‌حاضر، Axon سعی می‌کند بهبودهایی بر دستگاه‌های خود اِعمال کند تا نگرانی‌ها رفع شوند. تغییر چرخشی آدرس‌های MAC می‌تواند به‌مرور‌زمان احتمال ردیابی دستگاه‌ها را کاهش دهد. به‌طور واضح هیچ قابلیتی در ابتدا برای ردیابی پلیس‌ها به‌وجود نیامده است. این سرویس نیز مانند بقیه‌ سرویس‌ها صرفاً وظیفه‌ اسکن بلوتوث را برعهده دارد.

درحال‌حاضر پلتفرم RFParty چندان محبوب نیست؛ ازاین‌رو، بسیار کم اتفاق می‌افتد که مردم در حال استفاده از این پلتفرم باشند و به ماشین پلیس نزدیک شوند و تصمیم بگیرند به دستگاه‌های بی‌سیمش متصل شوند. بااین‌حال، هکرها این موضوع را دور از ذهن نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ردیابی حرکات پلیس با بلوتوث توسط هکرها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو