اولین گوشی خودترمیم‌شونده به زودی معرفی می‌شود؛ آینده اسمارتفون‌ها چگونه است؟

منبع: تکراتو

4

1402/7/20

14:21


یک مؤسسه تحقیقاتی ادعا کرده است که گوشی خودترمیم‌شونده به عنوان نسل جدید گوشی‌های هوشمند به زودی معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

اولین گوشی خودترمیم‌شونده به زودی معرفی می‌شود؛ آینده اسمارتفون‌ها چگونه است؟

یک مؤسسه تحقیقاتی ادعا کرده است که گوشی خودترمیم‌شونده به عنوان نسل جدید گوشی‌های هوشمند به زودی معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

یک گزارش تحلیلی از طرف مؤسسه‌ی تحقیقاتی CCS Insight نشان می‌دهد که اولین نسخه‌های گوشی خودترمیم‌شونده احتمالاً تا سال 2028 معرفی خواهند شد. روند توسعه گوشی‌های هوشمند بسیار عجیب شده و شرکت‌های تولیدکننده سعی می‌کنند هرساله جدیدترین دستاوردهای خود در تولید این دستگاه الکترونیکی را اجرایی کنند. پیش‌تر با معرفی هدست واقعی ترکیبی اپل ویژن پرو، ذهنیت‌های بوجود آمد که شاید نسل بعدی گوشی‌های هوشمند در این هدست نهفته شده باشد. اما حالا ایده جالبی نیز به ذهن این شرکت‌ها رسیده و ماحصل آن شاید تولید گوشی‌های خودترمیم‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید: گوشی تاشو آنر V Purse معرفی شد؛‌ ترکیب جذاب کیف دستی و گوشی هوشمند! [+قیمت]

اولین گوشی خودترمیم‌شونده تا سال 2028 معرفی می‌شود

مؤسسه‌ تحقیقاتی CCS Insight در گزارشی تحلیلی می‌گوید گوشی‌های هوشمند مجهزبه نمایشگر خود‌ترمیم‌شونده احتمالاً تا سال ۲۰۲۸ روانه‌ بازار می‌شوند. فعلاً مشخص نیست که قیمت گوشی‌های موردبحث تا چه حد بیشتر از قیمت گوشی‌های سنتی خواهد بود.

کارشناسان CCS Insight می‌گویند که ساخت نمایشگر خودترمیم‌شونده با اضافه‌کردن «پوشش نانو» به بالای صفحه‌نمایش امکان‌پذیر خواهد شد. این پوشش اضافی، پس از خراش‌برداشتن نمایشگر، ماده‌ جدیدی ایجاد می‌کند که با هوا واکنش می‌دهد و ناحیه‌ آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند.

اولین گوشی خودترمیم‌شونده به زودی معرفی می‌شود؛ آینده اسمارتفون‌ها چگونه است؟

مدیرعامل CCS Insight درمصاحبه‌ای جدید با CNBC می‌گوید:

«این موضوع به حوزه‌ علمی‌تخیلی ارتباط ندارد و انجام‌شدنی است. به‌نظرم بزرگ‌ترین چالش این است که انتظاراتمان را به‌درستی تعیین کنیم.» او می‌گوید قرار نیست نمایشگرها پس از شکسته‌شدن، به‌طرز معجزه‌آسایی ترمیم شوند؛ بلکه منظور ترمیم خط‌وخش است.

شرکت‌های بزرگ صنعت موبایل سال‌هاست که به ساخت دستگاه‌های جدیدی با قابلیت خودترمیمی فکر می‌کنند. ال‌جی در سال ۲۰۱۳ به چنین فناوری هیجان‌انگیزی اشاره کرد. غول کره‌ای در آن زمان گوشی هوشمندی به‌نام G Flex عرضه کرد که از نمایشگر خمیده استفاده می‌کرد و در پنل پشتی‌اش به پوشش خودترمیم‌شونده مجهز بود. ال‌جی هرگز نحوه‌ کار فناوری‌اش را توضیح نداد.

چند گوشی‌ساز دیگر نیز به فناوری خودترمیم‌شونده در محصولات‌شان اشاره کرده‌اند. در سال ۲۰۱۷ موتورولا پتنت جدیدی ثبت کرد که به نمایشگری با توانایی ترمیم خودکار ارتباط داشت. ایده‌ موتورولا این بود که با استفاده از ماده‌ای ویژه در نمایشگر، شکستگی‌ها را ازطریق حرارت ترمیم کند. اپل نیز پتنت مشابهی برای آیفون تاشدنی ثبت کرده است.

با وجود ثبت ده‌ها پتنت، همچنان هیچ‌یک از دستگاه‌هایی که به‌صورت تجاری دردسترس‌اند، نمایشگر خودترمیم‌شونده ندارند. تولید این نوع گوشی‌ها در حجم انبوه، کار بسیار دشواری است.

شرکت‌ها باید بودجه‌ سنگینی به تحقیق‌و‌توسعه اختصاص دهند تا به نوآوری‌های جدیدی در حوزه‌ نمایشگر گوشی دست پیدا کنند. آنها همچنین باید پول زیادی برای بازاریابی و فروش محصولات‌شان در نظر بگیرند و مطمئن شوند که مشتریان از نحوه‌ کار فناوری خودترمیمی مطلع هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اولین گوشی خودترمیم‌شونده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو