آموزش ساخت اکستنشن مو در خانه

آموزش ساخت اکستنشن مو در خانه


منبع: آرگا

3

1402/7/23

23:03


اکستنشن به معنای نصب موهای مصنوعی و یا طبیعی لا به لای موها است که علاوه بر داشتن جنبه زیبایی، موها را بلندتر و حجیم تر نشان می دهد. بنابراین اگر موهای کم حجم و بی حالتی دارید، اکستنشن مو راهکار مناسبی برای زیبای موهای شما خواهد بود.

شیوه های متعددی برای ساخت اکستنشن مو در خانه مانند استفاده از چسب، دوخت و غیره وجود دارند. تمام موهایی که در این شیوه استفاده می شود، موهای طبیعی است. سعی کنید پیش از این که موهایتان را کوتاه کنید آن ها را با دقت بشویید و خشک کنید. پس از آن موهایتان را شانه کنید. اگر موهایتان صاف باشد بهتر است. پس از آن موهایتان را کوتاه نمایید و دسته دسته کنید. به این ترتیب کار شما ساده تر و راحت تر می شود. طول اکستنشن به بلندی موهای شما وابسته است و عرض آن تقریبا ۲۰ سانتی متر است. برای افرادی که موهای کم پشتی دارند این روش بسیار مناسب است. شما می توانید این روش ساده را در خانه نیز انجام دهید. در ادامه مطلب با آموزش ساخت اکستنشن در خانه آشنا خواهیم شد.

ساخت اکستنشن مو در خانه

اکستنشن مو یکی از متداول ترین محصولات آرایشی است که طرفداران بسیاری دارد. شما می توانید از این شیوه برای زیبایی موهایتان نیز استفاده کنید. این روش بسیار مقرون به صرفه است و نیاز به تخصص زیادی ندارد. البته به یاد داشته باشید شیوه های زیادی برای ساخت و نصب اکستنشن مو وجود دارند. همان طور که پیش از این ذکر شد، پیش از این که موهایتان را کوتاه کنید، حتما آن ها را بشویید تا درخشان و شاداب شوند. بعد از این کار بهتر است موهایتان را خشک نمایید و به وسیله شانه مخصوص آن ها را با دقت شانه کنید. اکنون می توانید موهایتان را به همان اندازه ای که دوست دارید کوتاه نمایید. آن ها را به صورت دسته های منظم در یک جا قرار دهید. لازم به ذکر است بدانید برای ساخت اکستنشن مو کلیپسی به وسایل خاصی احتیاج دارید. برخی از این وسایل عبارتند از:

  • اسپری مخصوص
  • نخ، سوزن و اتوی مو
  • چسب ناخن و شانه
  • چسب کاغذی ۵ سانتی متری و مقوا
  • چرخ خیاطی معمولی
  • قیچی
  • موهای طبیعی دسته شده و مرتب

ساخت اکستنشن مو در خانه

بهترین شیوه برای ساخت اکستنشن مو کلیپسی در خانه

مرحله نخست

برای ساخت اکستنشن مو شما می بایست دو عدد چسب را به اندازه تقریبا ۳۰ سانتی متر با دقت برش دهید. اکنون می توانید یک کاغذ را به صورت بر عکس روی سطح صاف قرار دهید. به یاد داشته باشید لبه چسب نواری پهن باید برش داده شود و به دو طرف تا شود تا سطوح دلخواه به یکدیگر محکم بچسبند. می توانید دسته های مو را به صورت مرتب برداشته روی چسب ها خیلی آرام قرار دهید. بهتر است پیش از این که موها را روی چسب قرار دهید، آن ها را اندکی فشار دهید تا به خوبی روی چسب قرار بگیرند. موهایی که بریده اید کنار لبه چسب قرار دهید. اکنون می توانید موهایتان را به اندازه مورد نظر بچسبانید، سپس روی آن ها را اسپری کنید و با شانه مرتب نمایید. یک قطعه چسب نواری را به اندازه دلخواه بریده و روی موهایتان بچسبانید.

مرحله دوم

در این مرحله می توانید هم چسب ها را و هم نامرتبی موها را به وسیله قیچی با دقت کوتاه نمایید. شما به چرخ خیاطی نیز احتیاج دارید. این کار باید حتما چهار دوخته باشد تا کیفیت کار شما مشخص شود. بعد از این که خیاطی تان تمام شد چسب ها را بکنید و آن ها را با اتوی مو مرتب نمایید و یک خط دقیق روی آن بیندازید تا بتوانید از آن استفاده کنید.  ساخت اکستنشن مو در خانه بسیار راحت است و شما به آسانی می توانید آن را انجام دهید. با این وسایل می توانید یک کلیپس زیبا و شیک تهیه کنید. کیفیت کلیپس جز مواردی محسوب می شود که باید به آن اهمیت دهید. اگر کار شما با دقت انجام نشود زیبایی آن کاهش می یابد و نمی توانید به نتیجه دلخواه تان برسید.

زیبایی و کیفیت اکستنشن به کیفیت ساخت، کیفیت کلیپس و چگونگی ساخت آن وابسته است. بهتر است به جای این که اکستنشن بخرید، در خانه بهترین نوع آن را برای خود بسازید.

آموزش اکستنشن موقت مو در منزل

شیوه های انجام اکستنشن مو و مزایای آن

تا این جا با ساخت اکستنشن مو در این مقاله به خوبی آشنا شدید، اکنون بهتر است با شیوه های انجام اکستنشن مو آشنا شوید. به یاد داشته باشید داشتن موهای زیبا و پرپشت می تواند در زیبایی شما تأثیر زیادی بگذارد. اکستنشن یک روش مدرن محسوب می شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. اکستنشن دارای انواع مختلفی است و می توانید آن را با رنگ های مختلف درست کنید. استفاده از هر کدام از آن ها مزیت های زیادی دارد. شما می توانید رنگ های طبیعی و مصنوعی اکستنشن مو را به دو روش گرم و سرد استفاده کنید.

  • اکستنشن مو گرم: یکی از روش هایی که برای ساخت اکستنشن مو کلیپسی مورد استفاده قرار می گیرد، اکستنشن گرم است. در این نوع اکستنشن که به اکستنشن حرارتی نیز معروف است با کمک یک دستگاه مخصوص کار انجام می شود. در این شیوه با استفاده از لیزر و چسب مخصوص و به وسیله حرارت، موها می توانند در کنار یکدیگر بچسبند. شیوه اکستنشن لیزری به وسیله اشعه انجام می شود که برای این کار از چسب های کراتینه استفاده می شود.
  • اکستنشن مو سرد: یکی از متداول ترین شیوه های چسب اکستنشن ها، اکستنشن سرد است، که در آن از کراتین که یک نوع چسب گیاهی است استفاده می شود. این چسب موجب می شود تا موهای مصنوعی به آسانی به ریشه مو متصل شوند. این چسب ها رنگ خاصی ندارند و به هیچ عنوان دیده نمی شوند. برای این کار می توانید از حلقه های فلزی نیز استفاده کنید تا موهای مصنوعی به ریشه مو وصل شوند. این شیوه برای اکستنشن بافت، اکستنشن ریسه ای، رنگ و دوخت مو کاربرد دارد.

آموزش نصب اکستنشن مو در خانه

می توانید در منزل اکستنشن های مورد نظر خود را بر روی موهایتان نصب نمایید. در ادامه به آموزش نصب اکستنسن مو در خانه می پردازیم:

آموزش ساخت اکستنشن مو

۱. آموزش اکستنشن مو به روش کلیپسی

نصب اکستنشن مو به روش کلیپسی بسیار راحت انجام می شود. برای مواقعی که کار خاصی ندارید و زمان محدود است می توانید از این نوع روش استفاده کنید. البته توجه داشته باشید در زمان خواب آن ها را از موهایتان جدا نمایید و در روز مجددا آن ها را نصب کنید. این اکستنشن ها به صورت طبیعی و مصنوعی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. برای نصب آن ها موهایتان در نزدیکی ریشه به کلیپس وصل می شود. یک ست اکستنشن مو معمولا هشت نوار مو دارد. علاوه بر این طول و عرض اکستنشن مو کلیپسی بین ۵ تا ۲۰ سانتی متر است.

یک ست موی اکستنشن یک ردیف مو است که می توانید آن را با کلیپس لا به لای موهای تان وصل نمایید. موهایتان را دسته دسته کنید. برای این کار باید موهایتان را جمع کنید و به شکل دم اسبی به بالا ببندید. یک لایه از موهایتان را روی گردن ریخته و یک ست از اکستنشن را نصب نمایید. می توانید هر بار لایه ای به اندازه ۲/۵ سانتی متر از موهایتان را جمع کرده و به آن متصل کنید.

مراحل نصب اکستنشن کلیپسی

موهایتان را به وسیله شانه پوش دهید تا حجم موها در بخش هایی از ریشه ۲ تا ۳ سانتی متر افزایش یابد. با این کار موی اکستنشن بسیار راحت تر نصب می شود و مانع لیز خوردن موهایتان نیز می شود. علاوه بر این کلیپس ها نیز خیلی آسان پوشانده می شوند. کلیپس را به بخش هایی از ریشه مو بچسبانید. توجه داشته باشید که دسته های مو را با فاصله یکسان نصب نمایید تا موهایتان کوتاه و بلند نشوند. البته بعد از نصب می توانید آن ها را خیلی دقیق کوتاه نمایید تا با موهایتان به طور کامل هماهنگ شوند.

شما می توانید یک لایه از موهای بسته شده تان را باز کنید و مراحلی که ذکر شد را مجدد تکرار نمایید. ریشه موهایتان را پوش دهید و یکی یکی دسته های مو را به موهایتان متصل کنید. در بخش آخر دوباره باید موهایتان را پوش دهید و برس بکشید تا نرم شوند. اگر کلیپس ها مشخص شوند، باید دوباره موهایتان را نصب کنید تا کلیپس ها دیده نشوند.

روش ساخت اکستنشن مو

۲. آموزش اکستنشن مو به شیوه حرارتی

در این روش به یک سر موهایتان چسب کراتین بزنید و با دستگاه حرارتی آن را روی موهایتان نصب نمایید. اکستنشن حرارتی با دوام ترین نوع اکستنشن مو محسوب می شود، ولی گران قیمت تر از نوع کلیپسی است. با این روش میزان حرارتی که موهایتان وارد می شود زیاد نیست و آسیبی به موهایتان نمی زند. البته به دلیل دشوار بودن نصب آن بهتر است فرد دیگری این روش را برایتان انجام دهد.

مراحل نصب اکستنشن حرارتی

در ابتدا باید موهایتان را با دقت با شامپو بشویید. پس از آن به طور کامل آن را خشک کنید تا چسب ها روی موهایتان بچسبند. موهایتان را با یک تقسیم کننده دسته بندی کنید. تقسیم کننده می تواند موهایتان را تقسیم کند و اجازه نمی دهد پوست شما بسوزد. قسمتی از موهایتان را از پشت گردنتان جدا کنید و بقیه را بالای سرتان سنجاق نمایید. برای دسته بندی موهایتان بهتر است از پشت سر این روش را اجرا کنید. برای این که یک تقسیم کننده بسازید به یک تکه مقوای نازک به قطر ۶ سانتی متر احتیاج دارید. دایره را از یک سمت تا مرکز با دقت برش دهید و در وسط دایره سوراخ بزرگی ایجاد نمایید. دسته های کوچک مو را به وسیله قلاب از وسط دایره بگیرید و اکستنشن را بچسبانید.

اکستنشن حتما باید در نزدیک ترین حالت به پوست سر و موازی با ریشه مو نصب گردد. پس از آن با استفاده از یک اتو مو موهای اکستنشن را خیلی دقیق به موهایتان بچسبانید. زمانی که از اتو استفاده می کنید مراقب باشید موهایتان نسوزد. با انگشت موهای اکستنشن شده را که گرم هستند لا به لای سایر موهایتان تاب داده و اجازه دهید چسب جذب موهایتان شود. این کار را می توانید برای دسته های دیگر مو نیز به همین صورت بچسبانید تا طبیعی تر جلوه کنند. بعد از این که اکستنشن را چسباندید با استفاده از یک برس نرم موهایتان را حالت دهید. کشیدن ریشه مو موجب می شود تا اکستنشن های مو کنده شوند.

۳. آموزش اکستنشن مو به روش لیزری

در اکستنشن مو لیزری باید حتما حجم درستی از موهایتان را انتخاب نمایید. فاصله موهای اکستنشن شده از یکدیگر باید نیم سانتی متر باشد. مزیت مهم دستگاه لیزری نسبت به دستگاه های قدیمی این است که این وسیله تغییر درجه حرارت دارد. دستگاه های قدیمی دارای درجه حرارت یکنواختی هستند که موجب آسیب رسیدن به موها می شود. ساختار چسب کراتین دقیقا شبیه مو است؛ به این صورت که آسیب زیادی به موها وارد نمی کند و سریعا خنک می شود.

مراحل نصب اکستنشن مو لیزری

در ابتدا باید موهایتان را از یک سمت به طور کامل باز کنید و به وسیله یک دستگاه، چسب کراتین را روی موهایتان بزنید. برای ردیف دوم یک لایه از موهایتان را جدا کنید و لایه بعدی را انتخاب نمایید. اکستنشن باید بین دو تکه قرار داشته باشد، مانند چیدن آجر یا زیگزاگ. زمانی که اکستنشن انجام می دهید توجه داشته باشید لبه های موهای اکستنشن شده زمان جمع کردن موها نباید مشخص شوند. علاوه بر این بهتر است از موهای طبیعی استفاده نمایید تا موهایتان درگیر آسیب نشوند.

برای این که اکستنشن لیزری را ریمو کنید باید دور موها را طلق بپیچید و چسب ها را به پنبه آغشته به ریمورهای خاص باز نمایید. پس از آن با استفاده از یک شانه ریز، چسب ها را از موهایتان جدا نمایید. از این نوع اکستنشن حتی در قسمت جلو سر نیز می توانید استفاده کنید. این روش جزو ماندگارترین روش های اکستنشن مو محسوب می شود.

ساخت اکستنشن مو به صورت حرفه ای

۴. اکستنشن مو به روش میکرو

میکرو جزو جدیدترین روش های اکستنشن مو به شمار می رود. اکستنشن لیری شباهت زیادی به اکستنشن مو با رینگ دارد. ابزارهای این دو روش مشابه یکدیگر هستند. در اکستنشن با رینگ، محلی که موها به یکدیگر متصل می شود با رینگ به خوبی فیکس می شود و موجب می شود به تارهای مو فشار وارد شود. در نتیجه ظاهر مو نازیبا می شود. علاوه بر این زیر رینگ نیز پوسیده خواهد شد.

در اکستنشن از نوع میکرو آسیب زیادی به مو وارد نمی شود و برای موهای جلوی سر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. میکروها دانه های خیلی ریزی هستند که به وسیله دستگاه روی موها نصب می شوند. علاوه بر این رنگ های زیادی از میکروها در بازار به فروش می رسند که می توانید آن ها را خریداری نمایید. در این مدل از اکستنشن ابتدا یک لایه از موهایتان را جدا کنید و به کمک دستگاه موهایتان را درون میکرو قرار دهید و با انبر فیکس نمایید. دقت و ظرافت در انجام این نوع اکستنشن بسیار مهم است.

راه های مراقبت از اکستنشن مو

  • سعی کنید از موهایتان به وسیله ماسک های مو مراقبت نمایید تا به صورت طبیعی زیبا و پرپشت به نظر برسند.
  • هر ۶ یا ۸ هفته یک بار باید اکستنشن مو را ترمیم نمایید، زیرا امکان دارد دسته ها در همین موقع شروع به افتادن کنند.
  • برای این که موهایتان را رنگ کنید از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید و نباید خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید.
  • موهایتان را با یک برس به آرامی از بالا به پایین شانه بکشید.
  • زمان خوابیدن توجه داشته باشید که موهایتان را به سمت بالا جمع کنید. این کار موجب می شود موهایتان گره نخورند.
  • به موهایتان حالت دهنده و تافت نزنید، زیرا با این کار موهای اکستنشن شده جدا می شوند.
  • برای شستن موهایتان باید از شامپوهای بدون سولفات کمک بگیرید و از نرم کننده تنها برای ساقه مو استفاده نمایید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات آموزش اکستنشن ابرو، مراقبت از اکستنشن مژه و رنگ کردن اکتنشن مو را نیز مطالعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو