گردش در کیش از جاذبه های تاریخی تا تفریحات آبی

گردش در کیش از جاذبه های تاریخی تا تفریحات آبی


منبع: ایران ناز

3

1402/7/24

15:29


گردش در کیش از جاذبه های تاریخی تا تفریحات آبی

گردش در کیش از جاذبه‌های تاریخی تا تفریحات آبی

 

کیش یکی از زیباترین جزایر ایران است که با طبیعت خیره کننده، فرهنگ متنوع و امکانات گردشگری بی‌نظیر خود، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

 

در این مطلب قصد داریم به شما نکات مهم و مفیدی را درباره گردش در کیش بدهیم تا بتوانید بهترین تجربه را از سفر خود کسب کنید.

 

گردش در کیش از جاذبه‌های تاریخی تا تفریحات آبی

 

ابتدا باید بدانید که کیش یک جزیره آزاد تجاری است و می‌توانید از خرید لوازم با کیفیت و قیمت مناسب لذت ببرید.

 

در بازارهای محلی و مراکز خرید مختلف، محصولات متنوع و جذابی را پیدا خواهید کرد. اما گردش در کیش فقط به خرید محدود نمی‌شود.

 

جزیره کیش با دارا بودن سواحل زیبا، پارک‌های تفریحی، موزه‌ها، آثار تاریخی و فرهنگی، مناطق طبیعی و غیره، گزینه‌های بسیار زیاد و جالبی را برای گشت و گذار در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

شما می‌توانید با استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی یا اجاره خودرو، به راحتی به نقاط مختلف جزیره دسترسی داشته باشید. در ادامه به برخی از جاذبه‌های دیدنی که نباید از دست بدهید، اشاره می‌کنیم.

 

سواحل کيش

سواحل جنوبی كيش با آب آبی رنگ و شن‌های سفيد رنگ، منظره‌ فوق‌العاده را به نمايش می‌گذارند.

 

شما می‌توانيد در اين سواحل لحظات خوشی را با شنا، قايق سواری، غواصی ساير ورزش‌های آبی سپری كنيد.

 

همچنین می‌توانيد با رفتن به پارک كروكديل‌های كيش، حيات وحش جالب و منحصر به فردی را تماشا كنيد.

 

شهر باستانی حريره

اين شهر يكی از قديمی‌ترين نقاط تاريخی جزيره كيش است كه براساس شواهد باستان شناسی، تاريخ آن به دوران ساسانيان برمی‌گردد.

 

در اين شهر مي توانيد آثاری از دوران اسلامی و پيش از اسلام را مشاهده كنيد. مسجد جامع، قلعه، حمام، آب انبار و چاه‌های نمک از جمله بناهای ديدنی اين شهر هستند.

 

شهر باستانی حريره

 

كاروانسرای كيش

اين بنا يكی از زيباترين و باشكوه‌ترين آثار تاريخی جزيره كيش است که می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما مشهد کیش از آن بازدید کنید.

 

این كاروانسرا به عنوان محل اقامت و تجارت كاروان‌های بازرگانی استفاده می‌شده است. این بنا با معماری اسلامی و فارسی، دارای حیاط مرکزی، اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی، آب انبار و باغچه‌های زیبا است.

 

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا و خوش آب و هوا است.

 

این کشتی که در سال ۱۹۶۶ به دلیل گرفتار شدن در ماسه‌های ساحل کیش نتوانسته است به مقصد خود برسد، اکنون به عنوان یک نماد تاریخی و فرهنگی شناخته می‌شود.

 

کشتی یونانی که در واقع نام رسمی آن کوپروس (Kouros) است، یک کشتی باربری بود که برای حمل مواد معدنی از آفریقای جنوبی به اروپا استفاده می‌شد.

 

این کشتی به دلایل نامعلوم در ساحل شمال شرقی جزیره کیش گیر افتاد. تلاش‌های فراوان خدمه و مقامات برای رهایی این کشتی با شکست مواجه شد و در نهایت خدمه مجبور شد کشتی را ترک کند.

 

امروزه، کشتی یونانی که بخش عظیمی از آن فرو رفته است، به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب در جزیره کیش شناخته می‌شود.

 

بسیاری از بازدیدکنندگان از دیدن این کشتی تاریخی لذت می‌برند و عکس‌های زیبایی از آن می‌گیرند. بعضی‌ها نیز با قایق‌های تفریحی به نزدیک ترین فاصله از کشتی می روند و حس ماجراجوئی را تجربه می‌کنند.

 

اگر قیمت بلیط هواپیما کیش برایتان مهم است و دوست دارید سفر ارزانی را تجربه کنید این جاذبه به شما کمک می‌‌کند بدون هزینه از جاهای دیدنی کیش دیدن کنید.

 

پارک دلفین‌‌های کیش

اگر با بلیط تهران کیش به این جزیره رفته باشید قطعا یکی از دیدنی‌هایی که در کیش تجربه می‌کنید تجربه دیدار با دلفین‌های کیش است.

 

پارک دلفین‌های کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا است که در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است.

 

این پارک با هدف حفظ و نگهداری دلفین‌ها و سایر حیوانات دریایی ایجاد شده است و به عنوان بزرگ‌ترین پارک دلفین‌های خاورمیانه شناخته می‌شود.

 

در این پارک می‌توانید با دیدن نمایش‌های هنری و آموزشی دلفین‌ها، اطلاعات جدیدی را درباره این حیوانات باهوش و دوست‌داشتنی کسب کنید.

 

همچنین می‌توانید با رزرو قبلی، فرصت منحصر به فرد تماس نزدیک با دلفین‌ها را تجربه کنید و از نزدیک با آن‌ها بازی کنید.

 

پارک دلفین‌های کیش علاوه بر دلفین‌ها، میزبان حیوانات دیگری مانند پنگوئن‌ها، پرندگان زینتی و تمساح‌ها نیز وجود دارد. این پارک یک مکان مناسب برای تفریح خانوادگی و آموزش محافظت از محیط زیست است.

 

اسکله تفریحی کیش

بازی‌های اسکله تفریحی کیش یکی از جذاب‌ترین و متنوع ترین فعالیت‌های گردشگری در جزیره کیش است.

 

این بازی‌ها شامل موارد مختلفی مانند پارا سیل، بانجی جامپینگ، جت اسکی، کایت و … هستند که هر کدام خاصیت و هیجان خود را دارند. در ادامه با تفریحات آبی کیش آشنا می‌شوید.

 

پارا سیل:

پارا سیل یک بازی هوایی است که در آن شما با چتر بادبان به قایق موتوری متصل می‌شوید و با سرعت بالا در آسمان پرواز می‌کنید.

 

این بازی به شما امکان مشاهده مناظر زیبای جزیره کیش از بالا را می‌دهد و در عین حال به شما حس آزادی را نشان می‌دهد. پارا سیل در اسکله تفریحی کیش در دو نوع تک نفره و دو نفره انجام می‌شود و هزینه آن بستگی به زمان و فصل دارد.

 

بانجی جامپینگ:

بانجی جامپینگ یک بازی زمینی است که در آن شما با چتر نجات به چوب دار متصل می‌شوید و از ارتفاع 50 متر به سمت زمین پرش می‌کنید.

 

این بازی به شما حس ترس و لذت را به صورت همزمان منتقل می‌کند. بانجی جامپینگ در اسکله تفریحی کیش در دو نوع تک نفره و دو نفره انجام می‌شود و هزینه آن بستگی به زمان سفر شما دارد.

 

اسکله تفریحی کیش

 

کلام آخر

کیش یک جزیره زیبا و گرم در خلیج فارس است که بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

 

کیش دارای سواحل شنی، مراکز خرید متنوع و فعالیت‌های تفریحی هیجان‌انگیز است.

 

کیش همچنین دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که در بناهای تاریخی، موزه‌ها و روستاهای سنتی آن نمایان می‌شود.

 

برای کسانی که به دنبال گردش، استراحت، خرید و یادگیری هستند، کیش مقصد مناسبی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو