اظهارات جنجالی اشرفی اصفهانی در خصوص پناهیان / او جا خوش کرده است، منتظریم رهبری ورود کنند ...

منبع: ساعد نیوز

3

1402/7/24

16:31


ساعدنیوز: قسمتی از مصاحبه محمد اشرفی اصفهانی با وبسایت عصر ایران را می توانید مطالعه کنید.

اظهارات جنجالی اشرفی اصفهانی در خصوص پناهیان / او جا خوش کرده است، منتظریم رهبری ورود کنند ...

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از عصرایران، اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال : " *هدف ساخت حوزه علمیه در این مجموعه را تشریح کنید. " گفت :

در این مجموعه حوزه علمیه تأسیس کردم و نیت بنده این بود که نام پدر احیا و مطرح شود و اهداف ایشان همواره زنده بماند. متأسفانه از طریق اوقاف آقای شیخ علیرضا پناهیان در مجموعه ما نفوذ کرد. من از همه مراجع تولیت دارم. مراجع مرجع هستند یا نیستند؟ اگر هستند احترام آن‌ها بر همه واجب است.
وقتی که مراجع نوشتند آقای اشرفی متولی و منصوب ما است یا در تولیت نوشتند که ایشان را تنفیذ می‌کنیم، باید همه نسبت به آن تسلیم شوند اما متأسفانه آقای پناهیان در این ماجرا با حمایت اوقاف ورود کرد و ما الان با ایشان مشکل پیدا کردیم لذا بار دیگر خدمت رهبری نامه نوشتم. آیت‌الله اعرافی و مسئولین حوزه تهران در جریان هستند.

عنایت و نیت من این است که به نام شهید محراب بخشی از مجموعه را به نام حوزه علمیه تأسیس کنم که متأسفانه آقای پناهیان بدون رعایت موازین شرعی، عقلانی، اخلاقی، عرفی و قانونی به وسیله عوامل خود خرابکاری کرد و من حتی به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کردم اما آقایان مکرر می‌گویند مشکل را حل می‌کنیم! الان چندین ماه است که درگیر این ماجرا هستیم و منتظریم که رهبری به عنوان فصل‌الخطاب ورود کنند، اگر ایشان دستور دهند که آقای اشرفی مسجد را رها کن، من می‌گویم سمعاً و طاعهً. من که مسجد را برای خودم نساختم، برای مردم ساختم. سی سال از عمرم را به اعتبار مولا علی علیه‌السلام، شهید محراب و از موقعیت و جایگاهی که در نظام جمهوری اسلامی در دولت‌ها و مجلس داشتم برای ساخت این مسجد گذاشتم. از طرف دیگر مردم در ساخت این مجموعه مشارکت کردند، خانم‌ها طلا و جواهرات خود را هدیه کردند حتی خانم من هر چه طلا داشت هدیه کرد و مسجد ساخته شد.
الان که مسجد به جایگاهی رسیده آقایان دندان طمع تیز کرده‌اند، به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کنند و اعصاب بنده و خانواده را به هم ریخته‌اند. مردم مسائل را می‌دانند و اعتراض کردند؛ حتی طومار نوشتند و بیش از صد نفر آن را امضا کردند که اینجا به علت مسائل امنیتی، رقبات، مساجد و بانک‌ها با توجه به حوادث سال گذشته که ممکن بود حوزه هر لحظه در معرض خطر قرار گیرد، پیشنهاد دادند که فعالیت حوزه فعلاً متوقف شود. من همه مسائل را خدمت آقای اعرافی منتقل کردم.
*چطور شد که آقای پناهیان را راه دادید؟
من وی را راه ندادم، اوقاف وارد کرد. با آقای خاموشی رئیس اوقاف که گفت‌وگو کردیم، گفت: «حضور آقای پناهیان موقت است، ایشان را مدتی بپذیرید، من جایی برای ایشان پیدا می‌کنم تا جابجا شوند.» اما متأسفانه ایشان جا خوش کرده است.
*آقای پناهیان مجموعه‌ای دارد؟

ایشان برای فعالیت خود مجوزی با عنوان «موسسه دارالحکمه» دارد که حوزه نیست. ایشان دید جا گیرش نمی‌آید و فضای اینجا بزرگ است، جا خوش کرده و نمی‌رود.

در مجموعه ما حوزۀ بزرگی برای خانم ها و آقایان تأسیس کردیم و حضرات آیات مقتدایی، اعرافی و بوشهری در جریان هستند. بنا نبود که آقای پناهیان اینجا بیاید و بماند. متأسفانه وی دو پهلو بازی می‌کند، نوشته موسسه دارالحکمه و داخل پارانتز عنوان مدرسه اشرفی اصفهانی را آورده است! یعنی چه؟ این توهین به شهید محراب است. لذا مردم هم از این داستان ناراحت هستند طومار هم نوشتند.
حتی یک بار خواستم فراخوانی دهم و از موقعیت و جایگاه مردم استفاده کنم ولی آقایان اطلاعات و نیروی انتظامی به دفتر مسجد آمدند و از من خواهش کردند که فراخوان را کنسل کنید و من هم موقتاً کنسل کردم ولی همچنان منتظرم که ایشان اینجا را رها کند و برود. الحمدلله جایگاه و موقعیت‌هایی دارد و می‌تواند جای دیگری برود. شنیدم ایشان به مسجد انصارالمهدی(عج) در جنّت‌آباد رفت و آنجا هم با وی برخورد کردند اما اینجا نفوذ کرده و رها کن نیست و همچنان درصدد این است که بتواند جای پای خود را محکم کند ولی اشتباه فکر می‌کند مردم این منطقه خدماتی که بنده انجام دادم را می‌دانند.
یک زمان مطرح شد که کل شهرک مرزداران موقوفه است. من جریان را به آقای هاشمی رفسنجانی گفتم، ایشان گفت: «این مسئله را محکم پیگیری کن چون مردم همه چیز را قبول می‌کنند جز اینکه به آن‌ها بگویند خانه‌ای که نشستی و سند مالکیت داری، وقفی است. اگر این‌گونه باشد ممکن است اتفاق ناگواری بیفتد.» از طریق آیت‌الله هاشمی شاهروی، آیت‌الله محمدی گیلانی و آیت‌الله مقتدایی دادستان وقت، این مسئله و پرونده را پیگیری کردم، پرونده به یکی از شعب دیوان عالی رفت و قضیۀ موقوفه بودن شهرک مرزداران یا پردیسان منتفی شد.
الان آنچه که مردم را رنج می‌دهد متأسفانه حضور آقای پناهیان است که برخلاف موازین شرعی و اخلاقی عمل کرده است کسی که ملبّس به روحانیت است باید به موازین شرعی بیش از دیگران معتقد باشند نه اینکه روی موازین شرعی پا بگذارند. حضور آقای پناهیان در حکم غصب است و من به عنوان متولی وقتی راضی نباشم حضور ایشان درست نیست. مراجع تقلید مثل آیت‌الله صافی، آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مظاهری، آیت‌الله گرامی و دیگران نوشتند که شما متولی شرعی هستید.
امیدوارم کاری نکنیم که به اعتقادات مردم ضربه وارد کنیم. کسی که با لباس روحانیت این عمل را انجام می‌دهد ضربه زدن به دین و اعتقادات مردم است. همه می‌گویند آقای اشرفی شما با موقعیت خود و پدرت در مدت سی سال با خون‌دل خوردن این مجموعه را درست کردی، یک نفر از راه برسد و بدون رعایت موازین شرع، قانون و اخلاق بخواهد بخشی از این مجموعه را متصرف شود. در ارتباط با تصرف در این مجموعه، بسیاری از شخصیت‌ها در جریان هستند. حتی ریاست محترم جمهوری که قرار بود پس از تخلیه و رفع تصرفات در اختیار ریاست جمهوری قرار داده شود، برای موسسه الهادی در سال 1396 متأسفانه همچنان در تصرف غاصبانه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو