جو بایدن جلوی ایران سر خم کرد | جو بایدن از ایران و حزب الله درخواست دارد

2

1402/7/24

19:36


جو بایدن جلوی ایران سر خم کرد | جو بایدن از ایران و حزب الله درخواست دارد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: واشنگتن هر چیزی را که اسرائیل نیاز دارد در اختیارش قرار می‌دهد و فکر نمی‌کنم استقرار نیروهای ما ضروری باشد.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: تهدیدات تروریستی در خاک ایالات متحده به دلیل تحولات خاورمیانه افزایش یافته است.

با وجود حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه بایدن مدعی شد که اسرائیل گروهی از افرادی را تعقیب میکند که در حملات تروریستی نقش دارند که کمتر از هلوکاست خطرناک نیست.

بایدن از زمان عملیات نیروهای مقاومت حماس در اراضی اشغالی موسوم به عملیات الاقصی تا کنون 5 بار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرده است و شماری از مقامات خود را راهی سرزمینهای اشغالی کرده است.

او در ادامه مصاحبه با سی بی اس مدعی شد: مطمئن هستم که اسرائیل مطابق با قوانین جنگ عمل خواهد کرد و مردم بی‌گناه غزه دارو و غذا دریافت خواهند کرد!

بایدن درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد که فکر می‌کنم اگر اسرائیل دوباره نوار غزه را اشغال کند، اشتباه است با این حال رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که ورود اسرائیل به غزه و از بین بردن آنچه که او افراط گرایان حماس خوانده است یک الزام ضروری است.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی گفت: در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر کمک ایران به طراحی این عملیات وجود ندارد. 

وی در ادامه با اشاره به درگیریهای محدود چند روز اخیر در شمال اراضی اشغالی، ایران و حزب الله را از دخالت در درگیریها اخیر برحذر داشت و خطاب به ایران و حزب الله گفت: دخالت نکنید..

این درحالیست که آمریکا در اقدامی پیش دستانه دو ناو هواپیما بر خود را برای مداخله احتمالی در نزدیکی فلسطین اشغالی مستقر کرده است و همچنین از استقرار یک واحد نیروهای واکنش سریع بر روی ناوهای خود در این منطقه خبر داده است.

درخواست بایدن از ایران و حزب الله

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز یک شنبه در گفت‌وگو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر تعهد واشنگتن به امنیت تل‌آویو و ادامه تقویت توان آفندی و پدافندی آن، مدعی شد: «حماس نماینده مردم فلسطین نیست، پس مردم نباید بهای آن را بپردازند».

وی درباره عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه نیز گفت: «ما از اسرائیل نخواستیم که عملیات زمینی را به تعویق بیاندازد یا تسریع کند، بلکه بر حمایت از آن با کمک‌های امنیتی که نیاز دارد تمرکز کرده‌ایم»./افکار نیوز

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو