چربی های قیمتی گوشت ریخت | قیمت گوشت در حال رسیدن به ثبات برای خریداران

2

1402/7/24

20:12


چربی های قیمتی گوشت ریخت | قیمت گوشت در حال رسیدن به ثبات برای خریداران

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: عرضه گوشت داخلی و وارداتی در بازار تداوم دارد و هیچ کمبودی وجود ندارد.

ملکی درباره قیمت دام زنده و گوشت قرمز در بازار، افزود: اکنون گوشت گوسفندی مورد نیاز کشور از محل تولید داخلی و وارداتی به وفور در حال تامین است و طبق گفته مسوولان قرار است این مهم استمرار یابد.

این مقام صنفی اظهار داشت: امروز قیمت دام زنده گوسفندی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است، بنابراین هر کیلوگرم لاشه گوسفندی نیز با نرخ ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان به قصابی ‌ها فروخته می شود و آنان می توانند این محصول را با سود ۱۰ درصد به دست فروشندگان برسانند.

وی تصریح‌کرد: اکنون هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی تنظیم بازاری با نرخ ۲۸۲ هزار تومان، گوشت گوساله با نرخ ۲۶۰ هزار تومان در میادین میوه و تره بار و میدان بهمن و گوشت گرم تفکیکی وارداتی گوسفندی نیز در فروشگاه‌های زنجیره ای با قیمت کمتر از ۳۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ملکی گفت: دولت با همه توان در حال تامین و واردات گوشت قرمز گرم، منجمد گوسفندی و گوساله است که همین امر باعث شده بازار گوشت گوسفندی روند کاهشی به خود بگیرد و تا حدودی به تعادل برسد.

وی بر تشدید نظارت‌ها بر این بخش تاکید و اضافه‌کرد: به‌تازگی نیز دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان، اقدام به تامین ارز برای تجار به‌منظور واردات گوشت گوساله منجمد از برزیل برای جذب صنف و صنعت کرده است تا با کاهش فشار از روی بازار گوشت داخلی، گوشت مورد نیاز این صنف تامین شود و همین امر نیز در کاهش قیمت گوشت در بازار داخلی بی‌تاثیر نبوده است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: در صورت تداوم تامین گوشت گوسفندی، گوساله گرم و منجمد وارداتی، بازار گوشت به سمت تنظیم سوق داده خواهد شد و ما در ماه‌های آینده نگرانی برای بازار این محصول نخواهیم داشت./اقتصاد نیوز

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو