مشاغل مورد نیاز ایتالیا در سال ۲۰۲۳

2

1402/7/26

15:39


مشاغل مورد نیاز ایتالیا

بازار کار در ایتالیا به طور قابل‌توجهی پویا و درحال رشد است. طبق گزارش رسمی، بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷، نیاز کلی به اشتغال در این کشور، حدود ۳.۸ میلیون نفر خواهد بود. همچنین طبق فرمان دولتی این کشور در فوریه ۲۰۲۳، تعداد زیادی مجوز کار برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

اما مشاغل مورد نیاز ایتالیا چه مشاغلی هستند؟ اگر شما تصمیم دارید برای کار به ایتالیا مهاجرت کنید و به‌دنبال کسب اطلاع از موقعیت‌های شغلی موردنیاز این کشور هستید، مطالعه این مقاله از پارسیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا مشاغل مورد نیاز ایتالیا در سال ۲۰۲۳ را معرفی و بررسی کرده‌ایم. لطفا تا انتها همراه ما باشید. همچنین شما می توانید برای اطلاع از انواع ویزای ایتالیا و گرفتن وقت سفارت ایتالیا به سایت موسسه حقوقی پارسیس مراجعه کنید.

معرفی لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا ۲۰۲۳

موقعیت اقتصادی ایتالیا شاید در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا ضعیف‌تر باشد، اما دومین کشور بزرگ تولیدکننده در اروپاست و آینده بسیار روشنی دارد. مهاجران و جویندگان کار، گزینه‌های زیادی برای کار به‌ویژه در شهرهای میلان، رم و بولونیا، پیش روی خود دارند، به‌خصوص اگر یکی از مهارت‌های مورد نیاز بازار کار این کشور را داشته باشند. در ادامه، مشاغل مورد نیاز ایتالیا ۲۰۲۳ را معرفی کرده‌ایم.

۱. تکنیسین‌ها و کارگران فیزیکی یا یدی (Manual Workers)

مانند هر کشور دیگری، در ایتالیا نیز نیاز به کارهای یدی و تعمیراتی زیاد است. مشاغلی مانند جوشکار، برق‌کار، نجار، لوله‌کش، متخصص نصب و تعمیر تجهیزات مخابراتی و ازاین‌قبیل، شاید جزء مشاغل سطح بالا محسوب نشوند؛ اما بدون شک از مهم‌ترین موارد لیست مشاغل مورد نیاز ایتالیا ۲۰۲۳ هستند. توجه کنید که داشتن تجربه کافی در این‌گونه مشاغل بسیار حائز اهمیت است.

۲. مهندس ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشین (Machine Learning Engineer)

یادگیری ماشین، یک انتخاب عالی در میان مشاغل مورد نیاز ایتالیا در سال ۲۰۲۳ است. این شغل، تقاضای قابل‌توجهی در زمان حاضر و در دهه آینده دارد. در این کشور، یک مهندس یادگیری ماشین سالانه تقریباً ۴۰۰۰۰ یورو درآمد دارد. جهت واجد شرایط بودن برای این موقعیت، باید در رشته علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی نرم‌افزار یا هر رشته مرتبط دیگری تحصیل کرده باشید. هرچه صلاحیت‌ها و تجربه شما در این حوزه بیشتر باشد، حقوق بیشتری دریافت خواهید کرد.

مانند بسیاری از کشورها، ایتالیا پیشتاز استفاده از هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف است و همین روند، تقاضا برای مهندسان یادگیری ماشین را افزایش داده و آن را به یکی از مشاغل مورد نیاز این کشور تبدیل کرده است. اگر تخصص شما نیز در همین حوزه است، درنگ نکنید و برای موقعیت‌های موجود درخواست دهید.

۳. مهندس داده (Data Engineer)

در ادامه بررسی مشاغل مورد نیاز ایتالیا ۲۰۲۳، باید اشاره کنیم که پیشرفت تکنولوژی، تقاضا برای تحلیلگران و مهندسان داده را به بالاترین حد خود رسانده است. امروزه، سازمان‌ها بیشتر تصمیمات خود را بر اساس داده‌های موجود می‌گیرند. به‌این‌ترتیب، مهندسانی که بتوانند سیستم‌هایی ارائه دهند که داده‌ها را جمع‌آوری، تفسیر و به اطلاعات قابل‌استفاده تبدیل کنند، بسیار مورد نیاز هستند.

برای واجد شرایط بودن در این رشته، باید مدرک علوم کامپیوتر، آمار، ریاضیات کاربردی، فیزیک، یا مهندسی کامپیوتر یا نرم‌افزار داشته باشید. میانگین حقوق یک مهندس داده در ایتالیا از ۳۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ یورو متغیر است. مدارک و تجارب قبلی شما نقطه ورود شما به این شغل را تعیین می‌کند.

۴. متخصص امنیت سایبری (Cyber Security Specialist)

سازمان‌های ایتالیایی در حال رقابت برای تطبیق و آنلاین‌سازی عملیات خود هستند. این پیشرفت منجر به نیاز شرکت‌ها به استخدام متخصصان امنیت سایبری شده است و این شغل جزو مشاغل مورد نیاز ایتالیا در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. این متخصص‌ها موظف‌اند با تهدیدات شبکه برای سیستم‌های داده مبارزه، امنیت فناوری اطلاعات شرکت را تضمین و سازمان را در مدیریت آرشیو داده‌ها راهنمایی کنند.

متخصصانی که در ایتالیا مشغول به این کار هستند، بسته به تجربه‌شان سالانه بین ۲۵۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ یورو درآمد دارند. برای واجد شرایط بودن در این موقعیت شغلی به مدرک ریاضی، علوم کامپیوتر یا رشته مرتبط دیگری نیاز دارید.

۵. متخصص بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing Specialist)

امروزه، حضور آنلاین برای همه مشاغل ضروری است. ازاین‌روی، بسیاری از شرکت‌ها به دنبال بازاریابان دیجیتال و مدیران رسانه‌های اجتماعی باتجربه هستند. برای کار در حوزه بازاریابی نیازی به مدرک ندارید، اما تحصیل در ایتالیا در  حوزه کسب‌وکار امتیاز محسوب می‌شود. مهارت‌های اصلی مورد نیاز این شغل:

  • استراتژی‌های بازاریابی
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  • برندینگ روابط عمومی
  • تبلیغات گوگل آنالیتیکس
  • کپی رایتینگ

مدیر بازاریابی دیجیتال یکی از مشاغل مورد نیاز در ایتالیا است که سالانه بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ یورو بر اساس میزان تجربه‌اش درآمد دارد.

۶. معلم زبان انگلیسی (English Teacher)

یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز ایتالیا در سال ۲۰۲۳ آموزش زبان انگلیسی است. این شغل در این کشور بسیار محبوب است و فرصت‌های شغلی برای آن در هر دو نهاد دولتی و خصوصی وجود دارد. برای واجد شرایط بودن به‌عنوان معلم زبان انگلیسی با حقوق خوب، به مدرک TEFL حداقل ۱۰۰ ساعت نیاز دارید. به طور متوسط، یک معلم زبان انگلیسی بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو سالانه، بسته به کارفرما و شهری که در آن مشغول به کار است، حقوق دریافت می‌کند. بهترین مکان‌ها برای کار به‌عنوان معلم انگلیسی شهرهای رم، پالرمو، ترویزو، باری و برگامو هستند.

۷. مدیر محصول (Product Manager)

سازمان‌های ایتالیایی حاضرند برای کسی که استعداد بالایی در تسخیر بازار دارد، حقوق بالایی بپردازند. مدیر محصول وظیفه دارد یک محصول را از مرحله ایده‌پردازی تا تحویل به مشتریان مدیریت کند. ازآنجایی‌که ریسک این موقعیت زیاد است، باید ماهر و مجرب، توانا در تجزیه‌وتحلیل داده‌های بازاریابی و در کسب‌وکار باهوش باشید. مهارت‌های تصمیم‌گیری و تفکر انتقادی نیز برای این نقش مفیدند.

مدیران محصول در لیست مشاغل مورد نیاز در ایتالیا اهمیت بالایی دارند و سالانه تقریباً ۴۰۰۰۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند.

۸. تحلیل‌گر منابع انسانی (Human Resources Analyst)

تحلیلگر منابع انسانی، تبدیل به یکی از مشاغل مورد نیاز ایتالیا در سال ۲۰۲۳ شده است؛ زیرا بسیاری از سازمان‌ها در زمینه استخدام، اخراج، سیاست‌های کاری و رسیدگی به کارکنان دورکار به کمک نیاز دارند. شما می‌توانید با مدرک منابع انسانی، حقوق، علوم اجتماعی و مدیریت بازرگانی، یک تحلیلگر منابع انسانی شوید.

به این تحلیلگران سالانه بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ یورو دستمزد پرداخت می‌شود. حقوق اولیه شما به سیاست کارفرما، تجربه قبلی و شهر محل کارتان بستگی خواهد داشت. این شغل در شهرهایی مانند رم، میلان و ناپل از مزایای بالاتری برخوردار است.

کلام آخر

در نهایت، پس از معرفی فهرست مشاغل مورد نیاز ایتالیا ۲۰۲۳، ذکر این نکته ضروری است که به‌عنوان یک مهاجر خارجی که باهدف اشتغال به دنبال نقل‌مکان به ایتالیا هستید از یک متخصص که اطلاعات به‌روز و کاملی از شرایط کار این کشور دارد، کمک بگیرید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مراحل و تعیین وقت سفارت ایتالیا از سایت های معتبر نیز اقدام نمایید.

پارسیس با استفاده از تجربه و مهارت و دانش کارشناسان خود، به خوبی می‌تواند شما را در این امر یاری دهد و کمک کند تا بهترین شغل در ایتالیا را متناسب با مهارت و تخصص خود، پیدا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو