نکات انجام مزوتراپی ابرو و مزایا و معایب آن

نکات انجام مزوتراپی ابرو و مزایا و معایب آن


منبع: آرگا

3

1402/7/26

23:11


مزوتراپی ابرو روشی غیر تهاجمی است که با تزریق مواد آنزیمی ویتامینی و هورمونی به صورت موضعی باعث تقویت و اصلاح عیب ها می شود. به طور معمول این روش جهت بهبود مشکلات ناشی از رشد کم ابرو مورد استفاده قرار می گیرد.

چشم ها یکی از مهم ترین و حساس ترین قسمت های صورت به شمار می روند که حفاظت از آن ها بسیار اهمیت دارد. ابروها به عنوان مهم ترین محافظ چشم ها، از ورود عرق پیشانی به داخل چشم جلوگیری می کنند. از سوی دیگر، زیبایی ابروها تأثیر به سزایی در زیبایی چهره خواهد داشت. با این حال امکان دارد بسیاری از افراد به دلایل مختلفی دچار ریزش ابرو شوند و مقداری از ابروی خود را از دست بدهند. در این شرایط بسیاری از افراد به سراغ تاتو یا کاشت ابرو می روند که هر کدام عوارض خاص خود را دارد. در حال حاضر مزوتراپی ابرو به عنوان روشی مؤثر در تقویت ابرو و جلوگیری از ریزش آن محسوب می شود.

متأسفانه افراد به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، ژنتیک، استرس، اصلاح نادرست ابرو، کمبود مواد مغذی و ابتلا به بیماری های مختلف دچار ریزش ابرو می شوند. مزوتراپی ابرو به عنوان روشی کم تهاجمی این امکان را به افراد می دهد که با این قبیل مشکلات مقابله کنند و ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشند. در ادامه به مهم ترین دلایل ریزش ابرو و مزایای مزوتراپی ابرو خواهیم پرداخت.

مزوتراپی ابرو چیست؟

مزوتراپی ابرو روشی کم تهاجمی است که با هدف پرپشت کردن ابرو و اصلاح مشکلات آن انجام می شود. به طور معمول این روش پیش از روش های برگشت ناپذیر و تهاجمی مانند تاتو و کاشت ابرو انجام می شود. به این خاطر که کاشت ابرو با مشکلاتی در الگوی رشد و ضخامت بیش از حد ابروها همراه است و تاتو حالتی غیر طبیعی به ابروها می دهد، اما مزوتراپی ابرو به عنوان یک روش کم تهاجمی، با تزریق آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی به ابرو، مواد مورد نیاز برای رشد را به فولیکول های مو در ناحیه ابرو می رساند.

مهم ترین دلایل ریزش ابرو چیست؟

به صورت کلی ریزش ابرو به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. این عارضه، طیف گسترده ای از مشکلات، از مصرف داروهای خاص تا ناراحتی های عصبی و هورمونی را در بر می گیرد. در ادامه به مهم ترین دلایل ریزش ابرو اشاره خواهیم کرد:

  • عدم توازن هورمون ها
  • افزایش سن
  • مشکلات پوستی
  • بیماری های خود ایمنی
  • سوء تغذیه
  • عوارض جانبی داروها

نحوه انجام مزوتراپی ابرو

مزوتراپی ابرو با چه مزایایی همراه است؟

مزوتراپی ابرو یکی از کم تهاجم ترین و ایمن ترین روش ها برای جلوگیری از ریزش ابرو و کمک به رشد مجدد آن ها است. مواد مغذی که از طریق این روش به زیر پوست تزریق می شود، به آزادسازی فاکتور رشد در پوست و فولیکول ها کمک می کند. ترکیبات دارویی استفاده شده در این روش و چگونگی تزریق، باعث می شود که این روش مزیت هایی به همراه داشته باشد. به طور کلی برخی از مزایای مزوتراپی ابرو عبارتند از:

متعادل سازی هورمون ها

یکی از مهم ترین دلایل ریزش ابرو به اختلالات و مشکلات هورمونی باز می گردد. مواد مورد استفاده در مزوتراپی ابرو در هورمون های سطح فولیکول تعادل ایجاد کرده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند.

افزایش خون رسانی به فولیکول های مو

در روش مزوتراپی ابرو ترکیبات دارویی مانند روی، آهن و انواع ویتامین ها به طور مستقیم و به صورت میکروسکوپی وارد رگ های خونی پوست می شوند و به افزایش جریان خون در اطراف فولیکول های مو کمک می کنند. این کار خون رسانی و تغذیه رسانی به فولیکول های مو را بهبود می بخشد و ریشه آن ها را تقویت می کند.

عوارض کم

داروها و ترکیبات مورد استفاده در این روش، هیچ عارضه ای به همراه ندارند و کاملا ضد حساسیت می باشند. هم چنین سوزن های قابل استفاده در این روش، به خاطر ضخامت اندکی که دارند، هنگام تزریق با درد کمی همراه خواهند بود.

تأثیرگذاری سریع

مزوتراپی ابرو با تأثیرگذاری فوق العاده ای همراه است؛ به گونه ای که فرد در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد نتایج شگفت انگیز این روش خواهد بود. این روش قدرت جذب فولیکول های ابرو را افزایش می دهد و با فعال کردن فولیکول های غیر فعال، به تسریع روند رشد آن ها کمک می کند.

آشنایی با روش مزوتراپی ابرو

مزوتراپی ابرو چه عوارضی دارد؟

سؤالات زیادی پیرامون عوارض مزوتراپی ابرو وجود دارد. در حقیقت مزوتراپی از جمله روش هایی است که مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا است. به همین خاطر به عنوان ایمن ترین و کم تهاجمی ترین روش زیبایی شناخته می شود و عوارض جانبی خاصی را برای افراد به همراه نخواهد داشت. با این حال هنگامی که صحبت از عوارض جانبی این روش به میان می آید؛ منظور همان عوارض موقت و زودگذر است که احتمال بروز آن ها بعد از هر روش زیبایی وجود دارد. برخی از مهم ترین عوارض جانبی این روش عبارتند از:

کبودی و خون مردگی

یکی از عوارض موقتی مزوتراپی ابرو، خون مردگی و کبودی است که معمولا ظرف یک هفته کاملا رفع می شود. البته این عارضه در همه افراد بروز پیدا نمی کند. در حقیقت افرادی که پیش از مزوتراپی از مواد مخدر یا رقیق کننده های خون استفاده می کنند، به احتمال زیاد به این عارضه دچار خواهند شد.

تورم پوست

تورم بالای چشم و پوست پیشانی، از دیگر عوارض کوتاه مدت مزوتراپی ابرو است که معمولا با درد اندکی همراه خواهد بود.

قرمزی اطراف بافت ابرو

از آن جایی که مزوتراپی ابرو با استفاده از سوزن های ظریف انجام می شود، احتمال بروز قرمزی در پوست ناحیه ابرو تا چند روز بعد از مزوتراپی وجود دارد.

مزایای مزوتراپی ابرو

نیاز به جلسات مکرر برای تزریق

مزوتراپی ابرو از روش هایی است که نمی توان بعد از یک جلسه نتایج مطلوب آن را مشاهده کرد. حداقل باید ۱۰ الی ۱۵ جلسه تزریق صورت گیرد تا نتیجه دلخواه مشاهده شود. بعد از اتمام این جلسات نیز فرد باید دو بار در سال نسبت به انجام آن اقدام نماید.

مراقبت ها و توصیه های لازم قبل از مزوتراپی ابرو

بهتر است پیش از مزوتراپی ابرو توصیه های پزشک را جدی بگیرید؛ چرا که یک سهل انگاری ساده می تواند نتایج این روش را به شکل معکوس نشان دهد. برخی از این مراقبت ها عبارتند از:

  • توصیه می شود قبل از تزریق، از یک شامپوی مناسب برای شستشوی ابروها استفاده کنید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت قبل از تزریق، از مواد آرایشی ابرو مانند انواع حالت دهنده، تقویت کننده ها، صابون لیفت و داروهای مراقبت از ابرو استفاده نکنید.
  • حداقل یک هفته قبل از انجام این روش از داروهای ضد انعقادی و داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن و آسپرین استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی ابرو

اگرچه بعد از مزوتراپی ابرو به مراقبت های خاصی نیاز نیست، اما رعایت برخی توصیه ها می تواند عوارض احتمالی تزریق را به حداقل رسانده و اثربخشی این روش را افزایش دهد. در ادامه به برخی از توصیه های لازم در راستای کاهش عوارض مزوتراپی ابرو اشاره شده است.

مزوتراپی ابرو چه مزایایی دارد؟

  • حداقل تا یک هفته بعد از مزوتراپی ابرو از آرایش کردن خودداری کنید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از انجام این روش از رفتن به حمام پرهیز کنید.
  • تا یک هفته بعد از تزریق از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • فعالیت های سنگین ورزشی خود را به ۷۲ ساعت بعد موکول نمایید.
  • تا چند روز بعد از مزوتراپی ابرو از مصرف داروهای ضد التهاب مانند ویتامین E، ایبوپروفن و آسپرین اجتناب کنید.
  • تا چند روز بعد از تزریق از ماساژ دادن ناحیه ابرو و پیشانی خودداری کنید.
  • تا بهبودی کامل خود مصرف نمک، غذاهای چرب و غذاهای کنسروی را به حداقل برسانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو